Am un Vectra B,1997,1800cmc,benzina,x18xe si nu ii mai dau de cap cu incarcarea:iata "povestea":
prima data nu s-a aprins becul la bord sa-mi semnaleze defectul si am mers pe baterie pina s-a descarcat definitiv;nu mai incarca; , am gasit releul de incarcare defect si becul ars din bord (alternator DELCO REMY )A mers o perioada scurta dupa reparatie (2-300 km) dupa care iar nu mai incarca(precizez ca dupa reparatie incarca 14,4V dar se auzea un "vuiet"ciudat la alternator.
M-a "scirmat undeva " si am pus un +(plus) direct de pe + baterie pe DF alternator..am carbonizat puntea de diode.Am inlocuit puntea ,releul ,si becul din bord (puntea SH-dar buna restul noi) .A mers OK cam tot atitia km,dupa care mi se aprindeau becurile la bord (ABS,!,...) si cadeau brusc acele indicatoarelor la bord dupa care isi reveneau (ca si cind ai lua si ai pune contactul in mers).Am verificat tensiunea la baterie--17-18V.
Am fost nevoit sa merg asa pina acasa ,mi-a ars farurile dupa care nu a mai incarcat deloc.Am luat de la SH un alternator 12v/70A (al meu era de 100A); am schimbat si becul din bord.L-am conectat in circuit si invirtind cu mina de rotor se stingea becul din bord,m-am gindit ca merge.AM pus cureaua ,am pornit masina ;am oprit motorul dupa circa 5 minute si am pus iarasi contactul..becul nu sa mai aprins..sa ars iar.
Am verificat tensiunea nu incarca.Am uitat sa spun am verificat infasurarile ambelor alternatoare--bune.
Am facut un "test agrafa" si imi da urmatoarele coduri de eroare :0110,0115,0335,0201,0560 nu gasesc ce ar insemna.
Va rog un sfat,o idee,o schema electrica ..ca eu in afara de ai da foc nu mai stiu ce sa-i fac. Am vazut aici pe un topic ca dupa ce monta alternatorul lasa 30 secunde pe contact fara sa porneasca motorul...iar tensiunea la baterie o masura dupa ce ajungea apa la 92 grade.de ce ?...nu genereaza pina la acea temperatura.
Si alta mare intrebare:
Calculatorul controleaza alternatorul?
Ce legatura este intre ele?
Mi-a sugerat cineva sa schimb ECU ca ar fi prajit.
Va multumesc anticipat.
prima data nu s-a aprins becul la bord sa-mi semnaleze defectul si am mers pe baterie pina s-a descarcat definitiv;nu mai incarca; , am gasit releul de incarcare defect si becul ars din bord (alternator DELCO REMY )A mers o perioada scurta dupa reparatie (2-300 km) dupa care iar nu mai incarca(precizez ca dupa reparatie incarca 14,4V dar se auzea un "vuiet"ciudat la alternator.
M-a "scirmat undeva " si am pus un +(plus) direct de pe + baterie pe DF alternator..am carbonizat puntea de diode.Am inlocuit puntea ,releul ,si becul din bord (puntea SH-dar buna restul noi) .A mers OK cam tot atitia km,dupa care mi se aprindeau becurile la bord (ABS,!,...) si cadeau brusc acele indicatoarelor la bord dupa care isi reveneau (ca si cind ai lua si ai pune contactul in mers).Am verificat tensiunea la baterie--17-18V.
Am fost nevoit sa merg asa pina acasa ,mi-a ars farurile dupa care nu a mai incarcat deloc.Am luat de la SH un alternator 12v/70A (al meu era de 100A); am schimbat si becul din bord.L-am conectat in circuit si invirtind cu mina de rotor se stingea becul din bord,m-am gindit ca merge.AM pus cureaua ,am pornit masina ;am oprit motorul dupa circa 5 minute si am pus iarasi contactul..becul nu sa mai aprins..sa ars iar.
Am verificat tensiunea nu incarca.Am uitat sa spun am verificat infasurarile ambelor alternatoare--bune.
Am facut un "test agrafa" si imi da urmatoarele coduri de eroare :0110,0115,0335,0201,0560 nu gasesc ce ar insemna.
Va rog un sfat,o idee,o schema electrica ..ca eu in afara de ai da foc nu mai stiu ce sa-i fac. Am vazut aici pe un topic ca dupa ce monta alternatorul lasa 30 secunde pe contact fara sa porneasca motorul...iar tensiunea la baterie o masura dupa ce ajungea apa la 92 grade.de ce ?...nu genereaza pina la acea temperatura.
Si alta mare intrebare:
Calculatorul controleaza alternatorul?
Ce legatura este intre ele?
Mi-a sugerat cineva sa schimb ECU ca ar fi prajit.
Va multumesc anticipat.
Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Lun Feb 25, 2013 8:03 pm, editata de 3 ori (Motiv : aerisit putin textul pentru a putea fi citit mai lejer si a intelege ideea transmisa)