OpelArges
  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Salutare ,

in urmatorul material va prezentam cum poate fi schimbat un cilindru (4) care actioneaza sabotii de frana aflati in sistemul de franare la o Corsa C:

  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C Elemen12

  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C Codul_10





In speranta ca acest material va poate fi necesar, va doresc numai bine si la cat mai multe tutoriale.


Cu stima, Claudiu.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Foarte bine Claudiu.Am ceva materiale in PDF speciale pentru Corsa dar cum nu avem spatiu pe forum,trebuie sa cumpar cat de curand,sa vad cum rezolv si aceasta problema,le voi converti in imagini si le voi posta ,dar nu acuma ca nu am timp,un tutorial destul de reusit,de unde va puteti orienta cat de cat pentru aceasta operatie.

OpelArges Prieteni

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Tutorial ok , ...... ca daca scriu OK => tzip prin casa de unu singur....

Claudiu, cred ca la tine, cilindrul receptor avea pori si de aceea se "umezea" . Am mai vazut asemenea piese "bolnave" - ele cedeaza dupa un nr. de km. sau mai exact dupa un nr. de cicluri de incalzire-racire (Lion "nr." si nici "km" nu sunt format sms asa ca nu accept vreo corectie pe postul meu ca altfel va zic pa definitiv la toti)

Stationarea masinii nu cred ca ar fi afectat acest cilindru. A fost vorba de un viciu de fabricatie (parerea mea). Am vazut si chiulase cu pori aparuti dupa o functionare de 10000 km.

Sper sa inteleaga si ceilalti de ce ai schimbat cilindrul receptor. Si mai vreau sa vad pareri pentru ca am senzatia ca sunt la cinema 2D si vad doar 2-3 actori cu roluri principale adica Stefan, Caludiu si Voda - restul shhhh...mucles ca se filmeaza.

As avea o idee sa va dezmortesc dar trebuie sa o discut cu staff-ul. (Lion- mi-a scapat vreo limba straina pe aici ?- aoleu am zis staff si Lion = leu)

Va pup cu respect de Mos Nicolae



Regulament a scris:Despre mesaje:

- mesajele agresive sau defaimatoare, insultele si criticile personale, grosolaniile si vulgaritatile si in general toate mesajele care incalca legile in vigoare, sunt interzise.

- mesajele ce incita la – sau evoca – practici ilegale sunt interzise ;

tutupiciu ma simt nevoit sa va atrag atentia ca nu ati procedat corect vizavi de moderatorul Lion,ati incercat prin afisarea unor glume sarcastice sa-l puneti intr-o pozitie ciudata ca si cum exagereaza,va readuc aminte ca orice urma de nerespectare a regulamentului forumului si a tendintei de a duce discutia catre altceva duce direct la suspendarea dumneavoasta pe forum,comunitatea argeseana a fugit de astfel de practici de pe alte forumuri,daca doriti sa ramaneti aproape de OpelArges,va rog respectuos sa o faceti in trendul nostru,ne place ca sunteti interesat de aceasta comunitate dar nu ne plac ironiile si impungerile,cititi regulamentul si chiar daca nu va place respectati-l,multumesc pentru intelegere si am speranta ca veti fi inteles esenta acestui mesaj,daca aveti nelamuriri,va stam la dispozitie pe privat,desi cred ca totul este destul de clar expus.

edit by supervizor

12/6/2011 11:46:22 PM

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Bravo baieti , felicitarile mele .
Un tutorial foarte util .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Promit ca e ultima oara cand ma mai bag in discutii de genul,dar va propun sa fiti si voi putin mai indulgenti,sunt greseli minore in fond, scriu pe forumul national de ceva vreme(forum care il consider frate cu orice alt forum) si se fac greseli mult mai grave asupra carora se trec cu vederea,o propunere de-a mea ar fi ca macar daca se corecteaza sa nu se mai atraga atentia(adica corectezi si nu mai spui de ce).Va zic sincer eu o data m-am simtit jignit cand mi s-a spus de catre colegul ebz cand nu i se pare lui corect ca nu a inteles mesajul,desi eu zic ca era destul de ok.Sper ca nu am jignit pe nimeni ca mi-am postat inca o parere sincera,in mare privesc din tacere....Toate cele bune !

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
PA TUTUROR !!!

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
vallyyy No problem... noi vom continua cu aceiasi rigoare si iti acceptam scuzele pentru Off topic .

tutupiciu Salutare .



Si acuma sa revenim la subiect,atasez poze cu proceduri de demontare:

  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C 112
  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C 210
  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C 312
  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C 410


http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
ok gata - Stefan ai vazut - vreau sa fim o fortza - este vorba de o echipa care spune ceva despre un subiect, fara reguli incrancenate, fara resentimente pentru ca daca nu este dialog => dictatura - rigoarea voastra e o tampenie impinsa la absurd - daca o tineti nu faceti nimic, o sa ramaneti 3 persoane pe Opel Ages si o sa vorbiti intre voi (basescu - boc si mai alegeti voi pe cineva)

Chiar daca ne mai dam "in cap" ne jignim "ne injuram" - ideea este sa avem moderatori deshtepti care sa puna capat certurilor si sa aduca orice discutie pe un fagas bun.

Unul e mai iute altul e mai impasibil - Dar ideea este ca echipa = (toata comunitatea opelarges) trebuie sa castige - Ce ? Fiecare alege ce vrea din acest DIALOG.

Lasati-o mai moale cu regulamentul - ca nici in armata n-am avut asa ceva de strict. oricum eram in fiecare zii acasa....pt ca am facut armata in Pitesti

Iar ca idee ! - mai gascha opel (alti useri) - ia faceti si voi si alte tutoriale (la concurenta) pe subiecte similare sa vedem cine e mai bun cine se apropie mai bine de " a la carte " - si propun ca cel mai bun (buni) sa fie premiat (i) - banii pentru premiu (o chestiune pe care o gandim tot impreuna intr-un topic separat)

Contradictia e izvorul dezvoltarii !!! Ati vazut ce masini se obtin din lupta acerba a firmelor constructoare.

Poate ma lamuriti si pe mine off topic de ce ati demontat cablul central de frana de mana si de asemenea cum ati montat inapoi cilindrul nou pentru ca nu am vazut in film asta. Sau daca vreti sa nu creada colegii ca avem secrete, explicati direct pe forum in topic. Si plansele puse din manual daca erau si in romana ...

SS



Ultima editare efectuata de catre supervizor in Joi Dec 08, 2011 2:24 am, editata de 2 ori

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Munca in echipa presupune in primul rind sa-ti pierzi jumatate din timp explicindu-le celorlalti de ce nu au dreptate. - George Wolinski
Nu putem face lucruri mari, doar lucruri marunte cu multa dragoste. - Maica Terezadel Calcutta


tutupiciu inca o data va spunem bine ati revenit,nu o sa va modereze absolut nimeni postarea anterioara,o sa o lasam asa cum doriti dumneavoastra,daca sunteti adeptul hazardului eu nu am nimic impotriva,putem incepe de pe acuma cu acesta varianta de postare.

Regulamentul este facut pentru a se incalca,nu sunt dictator sub nici o forma desi in prima faza asa par si va rog frumos, sa nu-mi mai faceti asocieri cu actualul presedinte al Romaniei,pentru ca nu ma caracterizeaza sub nici o forma,pe forumul national am fost banat pentru inversunarea de care am dat dovada,dar nu mai dezgrop mortii.

Pentru a ma cunoaste, este nevoie de timp si de dialog fata in fata,nu sunt genul de om care abdica la razboaie ,mai degraba unul care stie sa le aplaneze si sa le evite,daca doriti intr-adevar sa aduceti valoare adaugata forumului OpelArges care deja ati inceput sa-l blamati, desi nu stiti prin ce greutati a trecut si cum a luat nastere,eu va rog respectuos sa o faceti prin cunostintele tehnice pe care le detineti,adica veniti cu postari scurte si la obiect,fara sa lezati initiatorul discutiei,fara ai ataca eu-ul personal,ati vazut ca si dumneavoastra ati fost indignat de moderarea unui mesaj,asa ca trebuie sa va puneti si in papucii celuilalt, cand lansati un mesaj pe forum.

Daca dumneavostra, va plac astfel de discutii inutile intr-un totpic tehnic inseamna, ca nu suntem deloc pe aceiasi lungime de unda,informatiile se pierd si tutorialul devine deja derizoriu si isi pierde din valoarea lui chair daca este facut de niste carpaci.

Cat despre a face tutoriale si de catre ceilalti membrii, scuzati-ma ,iar nu ne cunoasteti, sa nu ma cunoasteti,sa spuna ei, membrii acestei comunitati ,daca au cel mai putin respect fata de mine, de cate ori ma lupt cu ei sa fie utili acestei comunitati, ci nu numai,prin a-si expune problemele sau a face tutoriale pe la masinile lor despre orice ce fac pe la ea.

Ideea propusa este destul de ok si m-as bucura sa o vad in practica.

Si dupa atata Off topic urmeaza si partea de ontopic:
Am desfacut acel cablu pentru a iesi mai usor tamburul,cilindrul a intrat foarte usor intre saboti tinand apasat pe cele doua capete laterale, cele care actioneaza sabotii,formulare pentru a intelege orice atehnic.



Nu suntem invatati,nu vrem sa facem tutoriale care sa inspire orice service auto,nu acest scop are acest forum,pacat, ma vad nevoit usor,usor sa abandonez ideea de a-l mai intretine,observ mereu membri din ce in ce mai frustrati si obositi de acest regulament care se vede in el un mare dusman al postarilor,daca voua va place un forum murdar si plin de mesaje slabe cu tot ce tine de estetica vizuala,lingvistica,semantica si calitatea lor tehnica,faceti asa cum vreti,sincer am inceput sa obosesc, a va a explica ca regulamnetul asta ne tine departe de oamenii complexati si frustrati si slabi pregatiti.

Am rugamintea la voi userii si mai ales la moderatorii acestui forum sa nu raspundeti la provocari, fiti OpelArges Prieteni Multumesc .



Validitatea numelui dvs. de domeniu va expira in 58 zile. Puteti prelungi pentru un an validitatea numelui dvs. de domeniu mergind la sectiunea "Administrare credit" din tagul "Diverse".

Acest lucru imi sta in antentul panoului meu de administare,sincer ma voi gandii profund si bine daca voi mai continua acest proiect, iar acuma nu mai glumesc,este foarte posibil sa fie ultimele zile ale acestui forum,observ ca deranjez foarte multe persoane si apar multe intrigi in urma acestui regulament.In momentul abandonarii acestui proiect pe mine m-ati pierdut,nu ma mai veti cauta decat cu bani ,pentru orice interventie auto, indiferent de fost moderator sau fost user,iar nici macar pe national nu voi mai fi promotorul vostru ca si comunitate locala, probabil multi se vor bucura.




Prost nu e cel ce nu intelege unele lucruri, ci acela care le intelege pe toate pe dos.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Off - ma apuc sa scriu cu litere mici desi ma arde tastatura sa lovesc caps lock

O sa incerc sa ma explic:

Daca demontati tamburul, nu e nevoie sa demontati cablul central de frana de mana - e greu sa-faceti reglajul din fabrica mai ales ca tinutul franei la 7 dinti (clicuri) se face cu autoturismul in panta - rampa (dar ca sa ma explic mai trebuie un topic separat - si asta pentru cine a vazut cum se face validarea franei de mana pe un vehicul intr-o uzina) - operatia de demontare cablu central este inutila si consumatoare de efort, nervi, timp, etc. (beri...)

Sistemele moderne de franare cu tambur pe spate beneficiaza de dispozitivul sau sistemul (cum vreti voi) de compensare automata a uzurii sabotilor de frana - adica odata cu uzura sabotilor trebuie sa fie "cineva" acolo care sa-i aduca aproape de tambur in mod automat (si nu cum era pe vremuri cand existau doua excentrice care prin reglaj manual aduceau aproape sabotii de tambur) - este nevoie de aceasta proximitate pentru ca franarea sa fie in timp "real" adica durata de timp dintre apasarea pedalei si actiune efectiva a sistemului sa fie cat mai scurta pentru ca noi utilizatorii de masini sa ramanem in viata. Acest compensator automat de uzura saboti se gaseste integrat pe masinile Opel cu tamburi (modelul prezentat de Stefan)

Prin urmare este suficient sa slabiti frana de mana pentru a efectua operatiunea de extragere tambur - la care insist ca e binevenit un dispozitiv (alt subiect de topic pe care putem discuta mult - de ce este necesar si care e logica sa)

In ce priveste re-montarea cilindrului receptor nou - va puteti rani daca apasati cilindrul pe pistonase cu mana (va prindeti degetele intre sabot si cap pistonas) - puteti sa dati peste cap protectoarele de praf din exteriorul cilindrului sau prin apasare necorespunzatoare sa scoateti unul din cel doua pistonase din zona lor normala de lucru cu efect distrucerea ireversibila a garniturii de etansare. Nu trebuie sa bagati lichid de frana in el inainte de montare - pentru ca nu faceti alteceva decat sa-l varsati este tot cu consecinte grave (coroziuni nedorite).

Un montaj corect ar fi - demontarea sabotilor cu toate elementele de sustinere si angrenare (antretoaze, arcuri, sigurante,etc.) , montarea cilindrului receptor liber de orice contact cu alta piesa mecanica (saboti) si remontarea acestora ulterioara fara ca acel cilindru sa fie "agresat" din exterior de vreo componenta mecanica.

Mai detaliat - daca impingeti un pistonas - cel din stanga de exemplu- pentru a face loc la montare pereche cu sabotul stanga - riscati ca pe partea dreapta sa aveti un pistonas cu garnitura cilindru deja distrusa pentru ca resortul interior al cilindrului receptor impinge cu forta dubla cilindrul " liber" ducandu-l dincolo de zona lui de lucru normala - of ce greu e in scris

Mesajul meu nu este pentru un atehnic - ci pentru cineva care a pus mana pe o masina a reparat asa ceva a vazut ce se poate intampla si s-a confruntat cu o serie de cazuri pe masini care aveau probleme din cauza nerespectarii riguroase a metodelor de reparatie a unei masini - asa cum aveti voi regulamentul - Stefan

M-am suparat, te-ai suparat, dar din acest dialog eu vreau ca tu sa fii invingator pentru ca acest forum este sufletul tau - eu abia v-am cunoscut - si nu merita ca pentru unul ca mine tu sa renunti la acest proiect frumos - mai bine imi spui mie sa va las in pace iar pentru mine e ok .

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Imi pare bine ca ati venit cu aceste completari, sunt de bun augur si putem invata din ele extrem de multe lucruri, Multumesc .

Adevarul este ca la introducerea cilindrului intre saboti ar fi bine daca am procura o agrafa,ar fi minunata si simplu pentru aceasta operatie,acea agrafa tine cilindrul strans si in acest mod nu se mai ajunge la ce ati relatat mai sus.

  Tutorial schimbare cilindru saboti frana spate Corsa C Agrafa10



Scuzati, va rog ,offtopic-ul.

In sfarsit incepe sa-mi vina inima la loc si parca incepe sa-mi reapara zambetul pe fata,cata dreptate aveti ,da asa e, OpelArges este sufletul meu,se pare ca dumneavoastra,ebz,Lion si voda ati inteles acest lucru cel mai bine.

Sunt bucuros ,incepeti sa fiti OpelArges ,continuati in aceasta maniera si nu uitati Duminica va astept la intalnire. Prieteni




http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Niky

Niky
Moderator
Moderator
Am vazut la un mecanic ca a blocat pedala de frana putin apasata pentru a nu mai pierde lichid la desfacerea conductei din cilindru. Stie cineva este bine sa se faca acest lucru?

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Salut Niky85 !

Mecanicul stie el ceva dar cred ca partial. Daca apesi pedala si o blochezi se inchide circuitul de lichid catre roata pentru ca pistonul pompei trece de orificiul ce corespunde rotii si practic ramane nealimentat cu lichid .

Dar gravitational lichidul tot se scurge din circuit adica ceea ce mai este pe conducta , o cantitate mai mica e adevarat.

In schimb se produce urmatorul fenomen. La eliberarea pedalei de frana, pompa trage efectiv aer in interiorul ei iar asta inseamna ca la aerisirea circuitului trebuie sa se tina cont si de aerul din pompa.

Asa ca procedura lui este empirica si cu riscuri mari in ceea ce priveste functionarea sistemului de franare.

Concluzia. Nu faceti asa ceva pe masina. Nu este corect. Daca desfaceti o conducta obturati imediat conducta cu un dop de cauciuc special sau cu cilindrul vechi sau cu un dop special construit pentru obturare conducta.

Aerul din circuit se scoate destul de greu si nu vreti sa aveti o masina cu pedala de frana "elastica"

Cu respect,

Sorin

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Un mic upgrade tehnic adus acestui tutorial :




http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Salutare !

Ca sa fiu scurt pe filmul prezentat de Stefan. Filmul arata functionarea franelor cu tambur cu compensare automata a uzurii sabotilor. Pe masura ce sabotii se uzeaza acea piesa metalica din baza sabotilor dreapta, desurubeaza cu "pintenul" sau antretoaza (piesa dintre saboti din partea de jos din filmul prezentat) marindu-i dimensiunea si prin urmare apropiind sabotii automat de tambur. Daca nu ma insel pasul este de un 1mm. Adica la uzura de 1mm pe diametru a sabotilor aceasta distanta este compensata automat prin desurubarea acelei (piulite cu un pas de 1 mm).

In acest fel frana pe spate cu tambur este in permanent eficace.

Cu respect,

SorinSimion

Sus

pintenogul6

pintenogul6
Membru inactiv
Membru inactiv
Salutare,

Sunt nou pe forum si am nevoie de o informatie...are cineva idee penntru Corsa C la discurile de frana ce dimensiune are torx-ul acela care tine discul?

Va multumesc frumos!

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum