OpelArges
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

MacAndrew

MacAndrew
Junior
Junior
Pentru ca am avut o zi lejera astazi si a fost cald, m-am hotarat sa schimb clapeta de recirculare a aerului.
Problema este una destul de intalnita la Astra H si consta in aparitia unei crapaturi in tubul clapetei ceea ce face ca tija care o actioneaza sa se miste in gol si astfel clapeta nu se mai deschide/inchide corespunzator.

Piese si scule necesare:
- corp clapeta recirculare - 18 02 742. Eu l-am comandat la un dealer si a costat 168 Ron.
- surubelnita torx T20
- cheie fixa/inelara de 16
- cheie inelara de 5,5 (eu am folosit cap tubular)
- patent
- rabdare, indemanare si putina dexteritate Very Happy

Pentru inceput, se demonteaza stergatoarele. Se scot capacele de plastic si apoi piulitele (cu cheie de 16). Stergatoarele ies destul de greu, eu am folosit WD40 si am tras usor de ele pana au iesit.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 24cz1v5

Se scoate chederul si masca de plastic. Masca e prinsa in 5 cleme de plastic - eu am tras usor, dar ferm, si a iesit din fiecare clema.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer Xp6jpf Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 1zw2oae

Se scoate apoi grila de aer care e prinsa in 4 suruburi T20. Dupa ce se scoate grila, mai trebuie scos un surub T20.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 35l6pur

Acum se poate vedea ventilatorul aerotermei deasupra caruia este clapeta de recirculare a aerului.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 261dc9x

Acum se trece la interior si si se scoate torpedoul care e prins in 4 suruburi T20 (n-am mai pus poza pentru ca cine nu stie sa scoata torpedoul mai bine nu se apuca de toata operatiunea).

Odata scos, se poate vedea compartimentul aerotermei deasupra careia este corpul clapetei. Se deconecteaza mufa de alimentare a motorasului clapetei, se scot cele 5 suruburi incercuite cu rosu si clema metalica incercuita cu alb. Pentru suruburi e nevoie de o cheie mica inelara sau cap tubular de 5,5mm. Doua din suruburi se scot mai greu datorita pozitiei dificile in care sunt puse.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 2mex2f6

In momentul asta corpul clapetei nu mai este prins in niciun surub. Se scoate tot corpul -- aici intervine rabdarea, dexteritatea si indemanarea fiecaruia, pentru ca e o procedura cam greoaie.

Se demonteaza motorasul de pe clapeta veche si se monteaza pe clapeta noua. Mi-a fost greu sa fac poze la aceasta operatiune avand in vedere ca am lucrat singur Very Happy. Se pune tija noua de plastic in motoras respectand pozitia vechii tije.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer S640w9 Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 14l5y4k Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 2hz7frs

Se pune inapoi noua piesa, deasupra motorului aerotermei. Mie mi-au trebuit cam 25-30 min s-o pun acolo, pentru ca nu intra sub nicio forma. Dupa multe incercari, am reusit! Surprised
Se conecteaza mufa de alimentare, se pun suruburile inapoi si clema metalica.
Se verifica functionalitatea clapetei: se porneste motorul, se porneste aeroterma si se incearca de mai multe ori modul recirculare.
La mine nu a fost nevoie sa resetez/calibrez pozitia clapetei (operatiune pentru care ar fi trebuit sa apelez la Tech2) - clapeta se inchide/deschide perfect.

Se monteaza totul inapoi, in ordine inversa (grila de aer, masca de plastic, stergatoarele).
Toata operatiunea a durat cam 3 ore.

Ca ideea, asa arata clapeta sparta, care face ca tija sa aiba joc si sa nu actioneze clapeta pana la capat pe inchidere/deschidere.
Tutorial schimbare clapeta recirculare aer 14b708x

Pentru alte detalii, va stau la dispozitie.



Ultima editare efectuata de catre MacAndrew in Vin Mar 26, 2010 9:23 pm, editata de 1 ori

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Bravo

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

3Tutorial schimbare clapeta recirculare aer Empty ! Vin Apr 09, 2010 12:19 pm

astrawannabe

astrawannabe
Membru inactiv
Membru inactiv
Bravo
La animalele dintr-un service din constanta a trebuit sa ma duc cu un articol de pe net ( http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=UTF8&langpair=ru|en&u=http://astra-h.ru/zaslonka.html&rurl=www.google.com&usg=ALkJrhh90b3NB6HYA2ZFPL8o3i92esk_aQ ) ca animalele ridicau din umeri si ziceau ca e ok ,ca nu stiu eu ce vorbesc , ca lor le-au trecut mii de masini prin labele de urangutani Very Happy



Ultima editare efectuata de catre Lion in Vin Apr 09, 2010 12:47 pm, editata de 1 ori (Motiv : Inceput de postare cu majuscula. Multumesc)

http://www.typeonegative.net
Sus

MacAndrew

MacAndrew
Junior
Junior
Pai deh, daca te duci la gradina zoologica sa schimbi piese la masina Razz
Lasand gluma de-o parte, daca service-ul era unul oficial Opel e foarte grav ca n-au stiut de schimbarea clapetei, daca era "doar" un service "normal", atunci n-ai ce sa le ceri.

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

astrawannabe

astrawannabe
Membru inactiv
Membru inactiv
MacAndrew a scris:Pai deh, daca te duci la gradina zoologica sa schimbi piese la masina Razz
Lasand gluma de-o parte, daca service-ul era unul oficial Opel e foarte grav ca n-au stiut de schimbarea clapetei, daca era "doar" un service "normal", atunci n-ai ce sa le ceri.
Este service oficial ,dar nu stiu daca asteptau sa iasa masina din garantie si faceau pe prostii sau nu stiau cum sa iti dai seama daca e defecta fara sa demontezi masina.


astrawannabe a scris:Bravo
La animalele dintr-un service din constanta a trebuit sa ma duc cu un articol de pe net ( http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=UTF8&langpair=ru|en&u=http://astra-h.ru/zaslonka.html&rurl=www.google.com&usg=ALkJrhh90b3NB6HYA2ZFPL8o3i92esk_aQ ) ca animalele ridicau din umeri si ziceau ca e ok ,ca nu stiu eu ce vorbesc , ca lor le-au trecut mii de masini prin labele de urangutani Very Happy

http://astra-h.ru/zaslonka.html pentru rusofili
Nu ii convine ceva din link-ul initial cu traducere din google , vad ca il luase doar pe jumatate

http://www.typeonegative.net
Sus

bugzi

bugzi
Membru nou
Membru nou
Multumim MacAndrew, tutorialul tau a fost foarte util!
As dori sa adaug ca clapeta poate fi si reparata daca prezinta doar o crapatura lungitudinala acolo unde intra axul, si daca axul motorasului nu are probleme. (va scuteste de pretul piesei noi!).
Eu am facut un colier din tabla subtire cu care am imbracat clapeta, am dat gaura prin ea, am prins cu un popnit si functioneaza de 3 luni fara probleme.
Din pacate camera telefonului meu este stricata si nu am putut face poze.
Acum am trecut la stadiul urmator, mi s-a busit ventilatia in bord, aerul este distribuit acolo unde vrea ea. Va dati seama ca nu-mi mai pot dezaburi parbrizul, nu?! Smile
Numai bine!

Sus

MacAndrew

MacAndrew
Junior
Junior
Cu placere, ma bucur ca a fost de ajutor.
Si eu m-am gandit sa repar clapeta, mai ales ca am avut cereri s-o dau. N-am avut insa timpul necesar si rabdarea sa ma apuc de operatiune.
Dar urmeaza si asta Smile

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

Juniort

Juniort
Membru nou
Membru nou
Axul poate fi refacut cu o teava de cupru pentru centrale.
Se ia o teava de 12 mm cu 30 cm lungime si se taie longitudinal .
Se introduce pe ax si este gata.
functioneaza la 2 masini de mai bine de 6 luni

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Iar te lauzi,degeaba te lauzi daca nu aduci valoare adaugata pe acest forum si in general ,unde este tutorialul cu procedeul care te lauzi ,vii acuma si postezi ca nu stiu cum si nu stiu ce,dovada ,unde este dovada ?

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

bugzi

bugzi
Membru nou
Membru nou
supervizor a scris:Iar te lauzi,degeaba te lauzi daca nu aduci valoare adaugata pe acest forum si in general ,unde este tutorialul cu procedeul care te lauzi ,vii acuma si postezi ca nu stiu cum si nu stiu ce,dovada ,unde este dovada ?
CORECT!
Frumos este ca fiecare sa faca un mic efort si sa vina cu informatii utile care sa-i ajute si pe ceilalti, nu doar sa profite.
Ca sa imi iau revansa (asa cum ziceam nu am avut posibilitatea a face poze)am folosit una din pozelele lui MacAndrew si le-am editat in Paint pentru a vedea mai bine cum se poate repara clapeta.. Sper ca n-are drepturi de autor pe poza Very Happy

Trapezul colorat cu alb reprezinta partea de colier (din tabla f subtire 0.2 mm cred ca-i suficient)care se vede. Pe partea care nu se vede este aceeasi forma.
De ce trapez si nu l-am facut drept? Pentru ca acolo unde vine tesit, daca va uitati cu atentie la burete, acesta a luat forma carcasei clapetei unde ea inchide.
Apoi cercul alb reprezinta gaura unde va intra nitul.
Eu am folosit un popnit-un nit ce se pune cu un pistol de popnituri- si am fost foarte multumit de felul in care acesta a strans clapeta.
Inainte de a da gaura prin colier si prin clapeta am dat colierului forma rotunda de la capat a clapetei (acolo unde intra axul motorasului) in asa fel incat acesta sa stranga cat mai bine la baterea nitului.
Dupa stragerea acestuia am observat ca acolo unde clapeta era sparta nici nu se mai vede crapatura iar axul motorsului nu are joc aproape deloc in clapeta.
Atentie! Colierul sa nu fie din tabla groasa sau sa depaseasca lungimea clapetei caci nu va ma intra inapoi in carcasa.
In rest va doresc rabdare si dexteritate!
Imi pare rau pentru poza nu am reusit altfel sa o uploadez...
Oricum se vede cu alb colierul.
Atașamente
reparatie_ok1.bmp
Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.
(22 KB) Descarcat de 90 ori

Sus

Juniort

Juniort
Membru nou
Membru nou
Super tare prezentarea de mai sus.Pentru cine este interesat de reparatie la clapeta de recirculare sa apeleze la JE pentru ca ma simt dator sa vin cu o prezentare foto a pasilor de reparatie. Un mare multumesc



Ultima editare efectuata de catre ksper in Dum Noi 28, 2010 11:45 pm, editata de 3 ori (Motiv : IV. Limba forumului:2. Vă rugăm să evitaţi folosirea de prescurtări SMS , CHAT şi alte greşeli gramaticale.)

Sus

asevastian2001

asevastian2001
Membru inactiv
Membru inactiv
La mine, motorasul de la clapeta de redirectionare a aerului merge in continuu, de cand pun contactul si pana il iau, cred ca de aceea sa si rupt clapeta.Motorasul l-am scos si l-am desfacut nu are nimic merge dar problema e ca nu se opreste.Ma gandesc ca ar trebui sa aibe un opritor motorasul sau sistemul electric care alimenteaza motorasul. Daca are cineva idee care ar fi cauza ? Merci... Suspect

Sus

MacAndrew

MacAndrew
Junior
Junior
Daca tot ai desfacut motorasul, te-ai uitat si la axul clapetei sa vezi daca e crapat? Pentru ca asta e cauza principala pentru care motorasul merge incontinuu mai mult timp.

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

asevastian2001

asevastian2001
Membru inactiv
Membru inactiv
Da e crapat axul in partea dinspre motoras,dar cauza din care s-a crapat nu e aceea ca motorasus merge in continuu?

Sus

MacAndrew

MacAndrew
Junior
Junior
Axul se crapa din cauza unui defect de fabricatie recunoscut ulterior de cei de la Opel. Motiv pentru care au schimbat gratis clapeta la multe masini in perioada de garantie.
Schimba clapeta sau incearca s-o repari si mai mult ca sigur se rezolva problema cu mersul motorasului. Succes!

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

ionutzrazvy

ionutzrazvy
Senior +
Senior +
Interesanta chestie. Nu stiam acest lucru. Cand se va mai incalzi afara o sa ma uit si la acest obiect sa vedem daca este ok sau nu.
MacAndrew s-ar putea sa am nevoie de putin ajutor sau de ceva indrumari.

Sus

crycu

crycu
Membru inactiv
Membru inactiv
Era pe undeva pe un site la rusi mi se pare unde iti zicea de ce se rupe acea tija.este din cauza motorasului care are cursa prea lunga,si se facea un montaj care costa maxim 15 lei si scurta cursa de rotatie a motorasului.Apoi,puteati repara tija fiind siguri ca nu se mai rupe a doua oara.



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Lun Iun 04, 2012 8:28 pm, editata de 1 ori (Motiv : Va rog frumos incercati sa scrieti cu litera mare la inceput de fraza,multumesc.)

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum