Multumesc de raspunsuri. O sa incerc sa expun problema mai pe larg, dar intai vreau sa fac cateva clarificari.
@
SorinSimion - Am Op-Com pe care l-am folosit cu succes sa-mi diagnostichez urmatoarele:
- sonda lambda 1 defecta - P0130
- debitmetrul care avea masa intrerupta in ECU si nu citea temperatura, respectiv volumul aerului in admisie - P0100 si P0110
- un martor din bord (cel de check engine) care era "manarit" probabil de fostul proprietar sa se sting o data cu martorul de airbag (cele doua fire ale martorului erau taiate si legate la cel de la airbag, dadea eraoarea P0650).
1. Nu am avut nici o eroare pe partea de ABS.
2. Pompa de ABS trebuie sa lase lichidul sa circule liber chiar daca motorul nu e pornit (iti spun 100% pt ca am mers cu mufa de la ABS scoasa pt ca aveam o defectiune pe partea electrica iar frana a functionat normal, insa evident fara ABS).
3. Martorul ABS nu a ramas aprins niciodata, se stingea imediat dupa punerea contactului.
4. Garnitura e in regula, iti garantez
am desfacut pompa doar detasand partea electrica de cea hidraulica, ca sa vad de curiozitate ce e in ea. Din ce stiu eu pompa de ABS poate fi folosita pe masina si cu partea electrica detasata (in situatia cand aceasta e la reparat), insa nu mai are nici un rol decat acela de a asigura tranzitul lichidului de franare spre roti.
5. Intrebare: Unde ai observat respectiva pilitura metalica?
@
StefanTolos1. La prima intrebare raspunsul este da - imediat ce am inlocuit pompa am avut frana la roata cu pricina.
2. Mai mult ca sigur nu e vorba de probleme ale lichidului de franare, in primul rand pt ca a fost inlocuit acum 10.000 de km (6 luni) si in al doilea rand pt ca frana functioneaza acum, cu acelasi lichid + ce am mai completat la swap-ul pompei de ABS.
3. Daca spui ca ai putea sa o depanezi sunt dispus sa iti trimit partea hidraulica (daca doresti chiar si pompa intreaga) pe cheltuiala mea. Sunt foarte curios daca se poate repara
Si acum problema si evolutia ei:
Totul a inceput in momentul in care dupa un drum la Sambata de Sus, la intoarcere am observat ca masina trage intr-o parte (spre stanga) in momentul franarii. Am banuit ca uzura placutelor de pe partea dreapta a ajuns la limita si din acel motiv masina franeaza inegal. Placutele si discurile de pe masina mea erau uzate, asa ca am optat pentru schimbarea integrala a lor (adica toate 4 discurile si toate placutele). Vorba aia, cu franele nu-i de joaca. Discurile pentru care am optat au fost Zimmermann Coat Z care sunt acoperite cu un strat subtire anticoroziv care se exfoliaza in contact cu placutele dupa primele franari, in zonele de contact, ramanand in rest pe disc si protejandu-l. Bucuros, am luat masina de la service in ziua marelui schimb si am parcurs cativa km prin oras testand frana in mod repetat. Am constatat cu stupoare ca masina trage in stanga si mai puternic... Am coborat jos din masina si am facut o inspectie vizuala a noilor discuri, moment in care am observat ca pe discul dreapta-fata coating-ul era intact.
M-am intors a doua zi in acelasi service, le-am prezentat problema si ei au inceput investigarile.
Au inceput cu aerisitorul de la etrier. L-au desfacut in fata mea, au facut pedale si nimic, nu a iesit nici un strop de lichid.
Au desfacut furtunul flexibil din etrier -> pedale -> nimic.
Au desfacut conducta metalica din furtunul flexibil -> pedale -> nimic.
Capatul celalalt al conductei duce in pompa de ABS in pozitia marcata cu literele VR (front right brake). S-a desfacut conducta din pompa ABS, am facut pedale si la fel, nimic. Pedala era tare, opunea rezistenta ca si cum circuitul ar fi fost inchis. Am lasat masina eu trebuind sa ajung la serviciu, seara am luat-o de la service in aceeasi stare, cu frana fata-dreapta nefunctionala. Motivul invocat de cei de la service a fost evident - pompa de ABS e infundata.
A doua zi am pornit spre alt service in speranta ca imi va rezolva problema (se apropia Craciunul si aveam deja planurile facute, acestea incluzand un drum pana la Bucuresti). Cand am ridicat masina am intrebat ce s-a lucrat la ea si am primit urmatorul raspuns: s-a inlocuit furtunul flexibil de la roata pentru ca acesta se infunda des si poate cauza problema de mai sus. Mecanicul nu era foarte increzator ca a rezolvat problema (cred ca era de fapt convins de acest lucru, dar nu vroia sa o spuna). In schimb a facut o treaba buna cu aerisirea sistemului, cand am preluat masina pedala de frana fiind mult mai rigida si franarea mai agresiva. Pacat ca, asa cum cred ca deja banuiti, doar pe 3 roti. Roata dreapta-fata in continuare moarta.
A venit Craciunul. Am plecat cu masina asa cum era spre Bucuresti si conducand prudent am calatorit fara peripetii. Dupa trecerea sarbatorilor, aflandu-ma in Bucuresti am cautat pe forumul comunitatii (eu am modelul Bertone) un service in capitala si am fost indrumat spre MHT Garage. Aici pot sa zic ca am fost intampinat de un mecanic foarte ok, cu multa rabdare. I-am explicat problema si faptul ca masina a mai fost in doua service-uri care au incercat tot ce au putut si nu au reusit practic sa aduca lichidul de frana in etrier. El a insistat sa inceapa investigarile insa de la roata. A trecut prin aceleasi etape ca si la primul service (verificare la aerisitor, la furtunul flexibil, la conducta si in final la pompa de ABS). Pe langa asta a mai demontat integral si etrierul si l-a curatat cu WD 40, etc. Concluzia si aici - lichidul de frana nu pleaca din pompa de ABS spre conducta din pozitia VR.
Am inceput cautarile unei pompe sh, pretul uneia noi fiind 1/3 din valoarea masinii.
Am gasit o pompa in apropiere de service, am cumparat-o cu 200 RON si am facut swap-ul. Imediat, lichidul de frana a inceput sa circule spre roata dreapta-fata. Eram foarte bucuros; am ajutat si eu la aerisirea franelor si am iesit la drive test. Rezultatul: aveam frana pe toate rotile. Problem solved.