OpelArges
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

Raducu

Raducu
Senior TOP
Senior TOP
Dupa 1 an de zile de taraganare si multe sperieturi avute in trafic am luat decizia de a schimba amortizoarele spate la Meriva .
Manifestari amortizoare duse: in curbe masina balanseaza foarte tare stanga dreapta si rupe aderenta , in depasiri bruste la viteze mai mari are tendinta de a cerne pe drum (dau o senzatie foarte urata si in suflet si ca tinuta de drum Embarassed ).
Durata de lucru ca timp: aproximativ 30 de minute pentru cine a mai schimbat amortizoare iar pentru cei ne experimentati 90 de minute.Va trebuie un partener ca sa va tina de vorba si sa va ajute doar 2 minute cat apasa pe punte.
Materiale necesare : 2 cricuri , patent si ciocan (in caz de nevoie) ,cheie roti , crichet si capul tors aferent surubului de la telescop(i-mi cer scuze nu am retinut dimensiunea)si doi chituci sau butuci de lemn pentru a suspenda masina.
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva P1150209

Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva P1150210
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0015zo
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0008y
Dupa ce am scos telecoapele am rugat partenerul de lucru sa se lase pe fiecare parte a puntii sa pot scoate si arcul pentru a curata lacasurile lor de nisip si alte mizerii acumulate acolo in timp.
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0011br
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0009l
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0010s
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0013zl
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0006y
Personal am optat pentru telescoape mult mai rigide fata de cele originaleGM.
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0003jy
Dupa o verificare prealabila a noilor amortizoare se trece la montarea lor.
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0004p

Impresii dupa montare: masina a coborat putin in garda , a devenit mult mai rigida pe spate si a devenit foarte stabila in curbe si depasiri.(o alta masina).
Sfat: majoritatea sunteti foarte tineri , nu va jucati cu viata voastra,schimbati intotdeauna ce este de schimbat , nu lasati ca merge asa.
Cu respect Cool



Ultima editare efectuata de catre Raducu in Mier Ian 04, 2012 5:45 pm, editata de 1 ori

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Asa te vreau Marius,asa te stiu,un tutorial foarte ok,bravo.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ionutzrazvy

ionutzrazvy
Senior +
Senior +
Super detaliat acest tutorial.

Sus

nicoleta_ingeras27

nicoleta_ingeras27
Senior TOP
Senior TOP
Un tutorial super, felicitari.Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva 680836

Sus

FOX

FOX
Senior +
Senior +
Am observat pe drum cand ne-am intors de la sanius dupa niste depasiri a la Raducu, masina se tine foarte bine si eu zic ca cele pentru care ai optat sunt tocmai bune Cool

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Frumos tutorial. Inainte de a monta amortizoarele pe masina le-ai amorsat ?

Cu stima, claudiu.

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Bravo Raducu , un tutorial foarte bun .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Salut ! Bravo pentru tutorial Raducu !
Din pacate trebuie sa fac nişte observaţii constructive pentru a încerca sa completez acest tutorial. Bun.


  • Amortizoarele trebuiau strânse pe vehicul atunci când maşina avea puntea semi-comprimata sau se găsea in pozitia VODM – vehicul gol in ordine de mers adică, mai simplu maşina pe roti fara incarcatura. De ce ? Pentru ca acei cuzineţi elastici (2 la număr) pe fiecare amortizor se torsionează in momentul in care punem maşina din nou pe roti si vor lucra torsionaţi. Prin urmare exista riscul sa se distrugă prematur având in vedere ca nu s-a ţinut cont de modul lor de lucru adică, încărcare-dezbatere maxima (pozitia de maxim si minim de lucru amortizor). Mai simplu – amortizorul se strânge in poziţia medie de lucru a punţii.
  • M-as fi bucurat sa vad acolo o cheie dinamometrica pe şuruburi. De ce ? Simplu. O strângere insuficienta atrage după sine o alunecare relativa intre punte si cuzinetul elastic ceea ce conduce la uzura prematura, apariţie zgomot, risc de auto-deşurubare, etc…

Atât legat de tutorial. In ce priveşte piesele aici e de discutat.

In primul rând nu exista (a se citi nu exista cu litere mari) amortizoare mai rigide.

Exista arcuri mai rigide care sunt definite de acel coeficient de elasticitate invatat de toţi la fizica „K” . Daca vreau o maşina mai rigida, schimb arcurile si nu amortizoarele. Dar si aşa, daca vreau o suspensie mai rigida, schimb perechea, arc – amortizor pentru ca altfel stric tot „echilibrul” maşinii si suspensiei. Aceasta pereche e foarte bine calculata de constructori aşa incat sa nu murim ca muştele pe sosea.

Raducu a pus amortizoare mai scurte. Prin urmare trebuia sa pună si arcuri mai scurte.

Si ce sa zic …Imi pare rau dar zic. Amortizoarele, cele noi puse, sunt ca nişte grisine pe langa un stâlp. In primul rând diametrul amortizorului nou e mult mai mic – rezulta o cantitate mai mica de ulei in el si nişte supape de lucru interioare mai mici decât la cel original. Consecinţa e simpla – amortizor supraîncălzit plus supape interioare supra- solicitate care conduc la uzura prematura si distrugere amortizor.

Apoi lungimea libera a amortizorului cel nou e mai mica decât la amortizorul original. O fi oare important ? Da este. Pentru ca amortizorul este ca o „seringa” si are un minim si un maxim. Ori daca distanta dinte acest min. si max. e mai mica oare ce se intampla ? Simplu când puntea primeşte un soc amortizorul meu se va comprima si va ajunge la acel min, necesar mai repede iar când a ajuns acolo la limita devine o bata (un bat) care induce maşinii si caroseriei un soc foarte neplacut (cu rezultate de nedescris in doua cuvinte) iar in plus amortizorul se distruge. Acesta e fenomenul cel mai distructiv dar acelasi lucru se petrece si cand puntea se destinde iar amortizorul preia rolul unui braţ care trage puntea după el (fenomen distructiv in egala măsura).

Si inca ceva am observat. Cuzineţii elastici de pe amortizorul cel nou sunt pe jumătate ca mărime fata de cuzineţii amortizorului original. Concluzia, simpla. Se vor uza si distruge de doua ori mai repede pentru ca suprafaţa lor portanta este la jumătate.

Prin urmare, sfatul meu constructiv este sa înlocuiţi suspensia de maniera pereche arc amortizor pentru ca sunt foarte importante, sa va documentaţi bine înainte sa faceţi aceasta pereche pentru ca asa este cum a zis Raducu „nu va jucaţi cu viata voastră „

Mulţumesc lui Claudiu pentru observaţia pertinenta de a amorsa amortizoarele înainte de montaj prin efectuarea manuala a cel puţin 10-15 curse de comprimare decomprimare.

Cu respect,

Sorin

Sus

9Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Empty Despre amortizoare........ Mier Ian 04, 2012 12:17 am

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator



Ca sa intelegeti ce face un amortizor:

Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Amorti11

Amortizor - element principal component al sistemului de suspensie cu rol in absorbirea oscilatiilor verticale ale automobilului.

Impreuna cu arcul formeaza un ansamblu esential in stabilitatea automobilului.

Amortizoarele pot fi:

Amortizoare cu fluid

Amortizoare cu gaz

Amortizoare electromagnetice


Cele mai intalnite tipuri de amortizoare sunt cele cu fluid si cu gaz.

Constructiv sunt formate dintr-un ansamblu etans cilindru / piston care in interior foloseste pentru absorbtia socurilor un gaz sau un lichid.

Energia eliberata de oscilatiile care trebuiesc amortizate este transformata in caldura si disipata catre mediu prin intermediul mediului intern amortizorului.




Codurile si materialele necesare pentru sistemul de suspensie spate Meriva.

Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Amorti10
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Puntea10
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Coduri10
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Coduri11

Sunt foarte bune completarile,in acest mod putem sa invatam unul de la celalalt.

Cu respect

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Raducu

Raducu
Senior TOP
Senior TOP
M-da , amorsarea amortizoarelor am facut-o ( citez :dupa o verificare prealabila) , strangerea lor pe masina intradevar nu s-a facut cu rotile puse , dar avea-am cricul sub fiecare talpa a arcului fiind in tensiune, iar ca lungime sunt identice , unde pare mai mic , ma jucam cu el il amorsam iar cel vechi nu era tensionat la maxim.
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0015o
Tutorial schimbare amortizoare spate Meriva Abcd0004q
Cheie dinamometrica nu am in dotare , dar au fost stranse cu simt de raspundere , amortizoarele au fost pentru acest tip de auto.
Cu respect Cool



http://supervizor.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Ai procedat foarte bine la remontare lasand puntea pe cric, dar mai bine era chiar pe butucii aceia de lemn, evitand astfel riscul caderii masinii de pe cric la strangerea surubului amortizor.
Cu respect,
Sorin

Sus

Ionita77

Ionita77
Membru inactiv
Membru inactiv
as vrea si eu un tutorial cum se schimba amortizoarele spate la opel corsa c

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum