OpelArges
Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 2]

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salutare tuturor

Am un Vectra B-X18XE 1.8 (benzina)care sincer mi-a mancat zilele,de aproape 3 luni se tureaza singura in mers cand o las pe liber indiferent de viteza ,ajunge uneori si la 2000 turatii iar ''normalul'' ei in momentul de fata pe liber in mers oscileaza intre 1300-1800,pe loc pornita totul e ok. .Am incercat posibilitati,am schimbat benzina punand de la fel de fel de distribuitori nici un rezultat,am verificat cablul de acceleratie ok,din punct de vedere al furtunaselor,fire,mufe,ok,banuiesc ca e vreun senzor dar nu stiu care.
Orice raspuns este binevenit

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Salut. Am aceeasi ''problema'' ca si tine. Motorul functioneaza impecabil. Eu, am scos mufa de la YAC(desi nu prea este indicat) si nu mai am acea problema cu oscilatia relantiului, insa am eroare in bord P0505(eroare pe YAC deoarece este mufa scoasa) Motorul functioneaza foarte bine si acum. Merg de 1 luna asa si nu mai am acea problema...
Ideea este urmatoarea.
Ridica masina pe partea stanga fata si cu motorul pornit invarte incet, cu mana de roata si o sa vezi ca o sa inceapa sa ''oscileze'' turatia motorului.
Nu este de la benzina, mergi cu benzina recomandata de constructor.
Eu am scos mufa de la lambda(am crezut ca este de acolo) dar face in continuare
Doar doau chestii, daca le fac scap de acea oscilatie si anume:
-nu mai face daca merg cu mufa de la YAC scoasa insa am observat ca nu mai am acel consum 0.0 litri pe frana de motor ci undeva la 1.9-2.2 litri, desi consumul mediua nu a crescut deloc si am eroare recunoscuta de ECU, P0505 si martor aprins in bord.
-nu mai face daca scot din locasul lui senzorul staga fata de la ABS insa nu mai functioneaza acul kilometrajului si se aprinde martor ABS cu eroare normala pe senzor roata stanga fata.

In alta ordine de idei si eu caut in continuare un raspuns la aceasta simptoma. Nu mai ramane decat sa inlocuiesc ECU-IMMO-CIP.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Merci pentru raspuns oricum

Sus

4Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty Rezolvare Vin Iul 20, 2012 10:54 pm

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Verificare tot ce tine de vacuum (eventual schimbat tot ce este fisurat,crapat,gaurit).Curatare EGR,verificare senzor de pe conducta de aspiratie aer(curatare conducta interior,important),IAC-ul demontat si curatat iar arcul de la clapeta de acceleratie intins foarte putin cu grija
am urmat acesti pasi si problema sa rezolvat, mi-a scazut si consumul
le doresc o rezolvare usoara celor ce au aceasta problema Very Happy

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
DA. Interesant si totusi bine de stiut.
Ce fac insa, deoarece eu am schimbat toate traseele de vacuum, am curatat EGR-ThrottleBody-YAC si tot face. Insa acum merg cu mufa de la YAC scoasa, nu am nici probleme cu consumul.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salut,scuze dar am omis un lucru important sa scriu in raspunsul cu rezolvarea.(in cazul meu)

Inainte de toate am fost puso pe tester,totul ok cu exceptia ABS-ului care mi-a dat eroare pe senzorii fata si pe unul din dreapta spate(fara martor aprins in bord,beculetele fiind schimbate recent,pe tester nici nu-i dadea voie sa stearga erorile),m-am dus la dezmenbrari(prin cunostinte)si am cumparat 2 senzori abs fata buni (130 lei) si o sonda lambda (80 lei).Inainte sa schimb senzorii abs am curatat bine roata dintata(am folosit o periuta de dinti cu perii mai tari),verifica mufa din zona rotii sa fie bine etans eventual deconecteazo si verifica conectorii sa nu fie oxidati sau umezi,3 din 4 mufe la mine(verficare la toate rotile) erau ,,varza,, din punct de vedere a oxidarii,gandestete ca zona rotilor e expusa umezelei.Am puso pe tester din nou si erorile au putut fi sterse.

Ersa uit - am curatat si filtrul motorasul nu stiu cum sa-i spun(motorasul ce baga aer nu stiu exact ce face cel de langa apa,cand ii dai cheie la rece sta turata pe la 1100 cam aproape 1 min motorasul functionand).Strazile astea can-palma sunt de vina.Poate ai sa te intrebi ca si mine ce treaba are ABS-ul,sincer habar nu am ce a avut, am intrebat multi "mecanici" si [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine] "electricieni" si dadeau din umeri,daca ne-am pune un pic mintea la contributie si ne-am informa ne rezolvam singuri problemele cu sicriile astea pe 4 roti.

Succes [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Multumesc pentru completari.
Chiar ma gandeam, avind o problema a functionarii motorului identica cu a mea, sa nu fi umblat putin pe la sonda lambda si senzori ABS.
Imi ramane sa verific si sa curat senzori ABS fata/spate si sa inlocuiesc sonda lambda si eu.
La mine, ca o paranteza, in conectarea softului de diagnoza pe modulul ABS-TC nu am erori deloc, insa am la fiecare roata cate 2km/h, desi masina sta.
Referitor la ''acel motoras''...aceasta este pompa de aer secundar si intra in functiune la prima pornire vara si la prima si a doua pornire iarna. Aceasta intra in functiune timp de 1 minut si asigura reducerea emisiilor poluante din gazele de evacuare introducand aer proaspat in colectorul de evacuare.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Merci in legatura cu explicatia despre motoras

Si eu am avut 10 km/h pe tester masina stand pe loc,astazi am venit de la Brasov spre Iasi,masina na marait absolut nimic a mers ceas,care inainte la aproape orice oprire de semafor sau oricare alta situatie de incetinire cum o scoteam din viteza se tura ca nebuna ca-mi venea sai dau foc.

Da. Sper din tot sufletul sa rezolvi si tu "problema" cai enervanta rau de tot

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

9Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty O rezolvare mai simpla Mar Aug 14, 2012 3:21 pm

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Curatare Yac inainte de a desuruba (vezi poza)

Sus

10Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty ? Mar Aug 14, 2012 5:05 pm

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Cum pun fratilor o poza?

Sus

ssergiiu

ssergiiu
Membru inactiv
Membru inactiv
Am si eu aceeasi problema.
Trebe sa verific si eu daca am viteza pe vreo roata, o sa revin cu aceasta problema.
Poate la service cand mi-am schimbat sabotii de frana de mana au atins mufa ?revin cu raspun.

Sus

Leevy

Leevy
Membru inactiv
Membru inactiv
massive12 a scris:Salut,scuze dar am omis un lucru important sa scriu in raspunsul cu rezolvarea.(in cazul meu)

Inainte de toate am fost puso pe tester,totul ok cu exceptia ABS-ului care mi-a dat eroare pe senzorii fata si pe unul din dreapta spate(fara martor aprins in bord,beculetele fiind schimbate recent,pe tester nici nu-i dadea voie sa stearga erorile),m-am dus la dezmenbrari(prin cunostinte)si am cumparat 2 senzori abs fata buni (130 lei) si o sonda lambda (80 lei).Inainte sa schimb senzorii abs am curatat bine roata dintata(am folosit o periuta de dinti cu perii mai tari),verifica mufa din zona rotii sa fie bine etans eventual deconecteazo si verifica conectorii sa nu fie oxidati sau umezi,3 din 4 mufe la mine(verficare la toate rotile) erau ,,varza,, din punct de vedere a oxidarii,gandestete ca zona rotilor e expusa umezelei.Am puso pe tester din nou si erorile au putut fi sterse.

Ersa uit - am curatat si filtrul motorasul nu stiu cum sa-i spun(motorasul ce baga aer nu stiu exact ce face cel de langa apa,cand ii dai cheie la rece sta turata pe la 1100 cam aproape 1 min motorasul functionand).Strazile astea can-palma sunt de vina.Poate ai sa te intrebi ca si mine ce treaba are ABS-ul,sincer habar nu am ce a avut, am intrebat multi "mecanici" si [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine] "electricieni" si dadeau din umeri,daca ne-am pune un pic mintea la contributie si ne-am informa ne rezolvam singuri problemele cu sicriile astea pe 4 roti.

Succes [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]


ABS ul mai exact senzorul abs din stanga fata are rol si de VSS adica el ofera informatii la ECU motor despre viteza curenta de deplasare al masinii apoi ECU iti afiseaza in bord cu ce viteza ruleaza masina normal ca daca are probleme acest senzor vor fi probleme si in comportamentul masinii la relanti dar de cele mai multe ori se opreste motorul cand scoti in mers pe liber , dar pot fi si altfel de manifestari nu am vrut decat sa desciu ca are treaba abs cu buna functionare a motorului si mai zic ca scoatera mufei de la IAC nu e o solutie deci nu practicati , iar curatare eficienta EGR poate rezolva problema relanti , dar verificati daca ati curatat bine turnand in orificiul pistonasului egr putina solutie de curatat ce folositi voi sau benzina si aceasta trbuie sa ramana nu sa se scurga pe langa pistonas mai exact pistonasul egr trebuie sa inchida bine aproape etans.si verif fisele si bujiile caci si ele pot duce la relanti instabil , bujii vizual iar fisele .... daca aveti sange atingeti le pe rand cu motorul pornit si daca vreuna musca e o problema . Succes si drumuri sigure!

Sus

13Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty OPEL VECTRA B-X18XE Sam Sept 01, 2012 1:45 am

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salutare tuturor

Inca un raspuns in rezolvarea problemei.Un prieten avand aceeasi marca de masina 1996 motor X18XE etc. ,de cateva zile a inceput sa aiba aceeasi problema cu relantiu pe liber in mers.Cunoscand ca am avut o problema asemanatoare ca a lui ne-am intalnit sa vedem daca putem rezolva cazul,avand testar (OP-COM) am conectato sa vedem buba,absolut nimic impecabil nici o eroare uimit am crezut ca mi sa defectat testarul punandul pe masina mea sa vad,i-mi detecta eroare la airbag stiind de aceasta deci mergea.Uitandune amandoi holbati affraid la motor am decis sa curatam YAC-ul(acesta avand o mizerie de nedescris nici nu se mai cunostea culoarea clapetei de acceleratie,am folosit un sprai de curatat carburatoare),l-am montat la loc,o mare sperietura am tras cand i-am dat cheie.La relantiu statea la 2000(am lasato cam 2 min sa vedem poate isi revine dar nimic),nasol,am mutat distantierul de pe cablul de acceleratie slabindul,nimic,ok rezolvarea in cazul de fata este:

In zona YAC-ului chiar langa arcul ce strange clapeta de acceleratie este un surub(deasupra) ce inpedica clapeta sa se blocheze(adica sa vina in pozitia perfect etans),am desurubat 2 spire -vizibile fiind 3(a durat ceva timp pt ca desurubam in trepte cate un pic dandui cheie la fiecare desurubare)pana a mai ramas o spira stand la relantiul normal de 800.Am curatat si EGR-ul tot cu sprai de carburatoare,avand garnitura de metal ,,varza,,am pus suplimentar pe o parte si pe alta a garniturii decupat forma ei piele intoarsa.Si in legatura cu mufa scoasa de la YAC nu stiu ce sa cred pt ca am facut testul pe amandoua masini si se opreste motorul.(stiu despre ce mufa este vorba)

In prezent nu are nici un fel de problema,am uitat sa mentionez ca treaba cu surubul am facuto si eu atunci cand am avut problema desuruband o singura spira si multe altele am facut la ea(vezi mesajele de la massive12),si acum am ajuns la concluzia sper sa nu fie gresita ca neingrijirea periodica a sicriului(masina) duce la multi nervi si injuraturi.

Succes [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

14Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty x16xel Dum Oct 14, 2012 2:54 am

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salut

Sand de vorba cu un amic la un paharel la o terasa,langa noi la o masa alaturata auzim o discutie despre un opel(X16XEL) avand probleme cu relantiul in mers p liber,discutand cei doi ne bagam in seama interesati.Persoana respectiva avea problema de mai bine de un an jumate,ok mai pe scurt ia schimbat senzorul de temperatura motor si EGR (piese noi) 560 lei

Cred ca la aceasta problema nu sa descoperit un diagnostic clar

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Poti explicita ce era cu relantiul? Eu am cautat peste un an leac la ceva asemanator si acum merge...poate am o idee daca imi spui cum ii face motorul omului.

Sus

16Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty pt citony2004 Dum Oct 28, 2012 7:26 am

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salut

Iti spun ce am patit eu ca nam stat sa discut cu persoana respectiva de simtomele motorului,a fost punctual in privinta raspunsului.

Relantiul oscileaza in timpul mersului cand o scoti pe liber,deseori se intampla sa ramana la o anumita turatie parca e batuta in cuie in cazul in care opreai la un semafor sau oricare alta situarie de incetinire pana nu se oprea roata(deci ma refer chiar si la cea mai mica miscare a rotii)iar zgomotul motorului era aproape dublat cand avea aceasta proplema cu turatia,exemplu;cand ii dadeam cheie la rece sau la cald si merg cu ea totul e ok,odata oprit motorul sa cam dus bucuria,la a doua cheie e posibil sa mearga e posibil sa nu mearga normal;am crezut cu tarie ca e ceva de la ECU odata ce am schimbat foarte multe(cred ca mergeam in dubai cu atatia bani investiti)

Deci,tot ce am mentionat in meajele de mai sus ca am schimbat sau modificat,curatat problema tot a aparut,dar un miracol cred ca sa intamplat,acum 3 saptamani am schimbat distributia+pompa apa(este vorba de un motor X18XE 1.Cool,uleiul+filtru,antigel roz si bujiile Beru Ultra X Titan(zgomotul motorului scazand cu 70 la suta cred daca nu mai mult)dar,dupa ce am schimbat toate acestea am verificat motrul foarte amanuntit,mai pe scurt am descoperit un furtunas de la vacum scos,acesta e amplasat in partea din spate a motorului in partea de jos in directia unde duce firul spre sonda lambda.Mai mult ca sigur era acel furtunas pt ca cand am cumparat masina am duso sa-mi faca electromotorul si cred ca din greseala la demontat sau la montat a scos furtunasul. DA,iti repari masina fara sa vrei,de atunci nu am mai avut nici un fel de problema.

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Sa nu ma laud...te-as fi pus sa verifici, mai simplu sa scoti firele de la lambda, apoi sa verifici starea tubulaturii de admisie si abia apoi sa verifici circuitele de vacuum.
Pana la urma o nimeream, nu?

Sus

18Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty Salut, Lun Oct 29, 2012 7:55 pm

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salut

DA,mi-ati amintit de sonda lambda.Am schimbat si racordul flexibil iar inainte de montaj am bagat o perie de dinti si am curatat sonda cam ce sa putut curata,dar nu cred ca am avut probleme cu ea pt ca am luat de pe o alta masina functionala care a fost data la dezmembrari adusa de afara.Si ca sa ai acces la acel furtunas de vacum trebue suita pe rampa,si cu varificarea va asigur ca a fost verificata foarte amanuntit(nu eu am verificat ci un mecanic profesionist dupa parerea mea)

Aveti aceasta problema cu relantiul? In ce mod ati rezolvato?Mai simplu? Va intreb din curiozitate pt ca eu nu sunt lamurit nici in momentul actual de diagnoza acestei probleme,eu gandindu"ma la ideea ca problema mea e rezolvata.

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Eu am scos doar firul de la sonda lambda si merge...am incercat cu alte sonde si mergea la fel...asa ca acum merge fara firul de la sonda si gata...

Sus

nelu69

nelu69
Membru inactiv
Membru inactiv
Problema cu turarea motorului poate avea cauze diverse,insa [din experienta ce am avut-o ,in legatura cu masina mea]va pot spune ca una din cauze este cu siguranta etanseitatea galeriei de admisie ! Ma ma refer la unele furtune de vacum crapate sau nemufate. La mine era stricata valva de purjare,ramasa blokata pe deskis si tragea aer fals la greu,.......,in final am anulat,infundat orificiul respectiv si s-a rezolvat,nu se mai tureaza aiurea motorul,nu se mai opreste,mu mai fluctuiaza relantiul. INCERCATI SI VOI !

Sus

21Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty Rezolvare Vin Feb 08, 2013 1:26 pm

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salutare tuturor
Cautand pe internet o rezolvare la aceasta problema,vad foarte multa lume ca are eceeasi buba cu relantiul chiar si la marci diferite de masini.
In cazul meu problema a fost rezolvata pentru o perioada de timp(circul foarte mult),dar problema iar a inceput sa reapara.A venit timpul sa schimb uleiul,i-am dat cheie am lasato sa ajunga la temperatura de rulare dupa care am oprit si am scurs uleiul.Am demontat urmatoarele:YAC,capacul de la chiuloasa puls toate furtunele ce fac legatura cu YAC-ul si capac chiuloasa.In capacul de la chiuloasa este un locas separat de colectare gaze,acesta la mine era aproape infundat de depuneri valabil si la YAC(cauza,neschimbarea uleiului la timp),l-am curata plus toate furtunele unele de la vacuum le-am schimbat cu un furtun de dacie(pt benzina).
Yac-ul la-am curatat cu un sprai de carburatoare,dar aici cred ca intervine buba cea mare,in spatele clapetei de la yac este un orificiu foarte mic(amplasarea acestui orificiu depinde de motorizare).La mine acesta era infundat,l-am desfundat cu un ac.Am curatat EGR si electrovalva ce face legatura cu canistra de vapori plus furtune(nu am gasit granule in ele numai in electrovalva in stutul de jos),am schimbat pasla din canistra de vapori(se acumula presiune in rezervorul de carburant).
Efecte pozitive: nu mai oscileaza relantiul(am sa postez un video cat de curand in timp ce rulez cu masina),decelereza foarte repede,in concluzie merge mult mai bine.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Salut. La mine(in vara am avut si eu ceva probleme cu acest aspect) am avut ca defect sonda de temperatura apa(cea mica in care intra doar un fir). Era fisurat elementul de izolatie. Inlocuita(23lei) si acum nu mai am probleme cu relantiul atata tamp cat masina era in miscare si scoasa pe liber.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

Chende

Chende
Membru nou
Membru nou
Salutare. Daca se poate as avea si eu nevoie de niste ajutor. Incepem cu inceputul. Problema: Vectra B 1.6. 16v x16xel '96 benzina+gpl. Porneste ok, dupa 5 km incepe distractia (pe GPL se simte mai tare decat pe benzina) trage in suturi la turatii sub 3000, la semafor se plimba relantiul de la 1200 la 3000 cum vrea (innebunesc), la liber in mers e cel mai frumos, variaza ritmat in functie de viteza (la 80 kmh, la 3 sec urca de la 1200 la 2500 si inapoi , la 40 kmh 1200-1800-1200). Am inceput cu cel mai ieftin si simplu lucru adik senzorul de temperatura din stanga motorului(langa cablul de la alternator), rezultat - a scazut consumul dar relantiul si problemele tot asa. Va rog sa ma sfatuiti care ar fi urmatorul pas. Scot mufa YAC sa vad daca apar modificari de comportament? Unde gasesc aceasta mufa. La mine e plin sub capota de cabluri si furtunase de la GPL, deci cu cat sunteti mai expliciti cu atat mai bine. Multumesc.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Aer fals la clapeta de accelaratie ,este acolo un burduf care se fisureaza.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

25Vectra B - se tureaza singura pe liber in mers Empty Rsp Vin Mar 22, 2013 12:53 pm

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Salut.

Am postat acest video cum ma pornesc dimineata spre locul de munca.Scuze pentru calitate dar nu detin o aparatura performanta de filmat doar un amarat de telefon.

Am lasat-o de foarte multe ori pe liber in mers sper ca o sa se observe.Poate o sa ma criticati de ce nu am explicat in timp ce mergeam cand o lasam pe liber,scuze,pur si simplu nu mi-a venit in cap.

Dupa parerea mea problema e rezolvata 90 la suta in cazul meu,o sa observati ca nu sta chiar la 800 rpm,dar la cum era inainte acum e "parfum",nu mai oscileaza.

Cred ca solutia in rezolvare e in ultimul mesaj postat de mine la aceasta sectiune.Very Happy

Cu respect



Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 2]

Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum