A venit Primavara intr-un final si baietii au inceput sa mestereasca pe la opelurile lor la curatarea Throttle Body in acest caz este vorba de un OPEL VECTRA Z18XE si OPEL VECTRA X18XE.
Manifestari : se tureaza in hopuri
-scade sau creste greu turatia
-relanti instabil pana la oprirea motorului
-la diferite turatii motorul vibreaza
-la pedala calcata brusc nu reactioneaza decat dupa cateva secunde
-se aprind martori in bord MIL sau EXHAUST (martor cu motorasul de gaze sau martor masinuta cu cheie.
Materiale necesare :surubelnita pentru coliere ,cleste pentru colierele cele mici de la furtunase, chei tors , sau o cheie tubulara pentru X18XE ,carpa curata , benzina si pensula.
Se slabeste colierul (1) de la debimetru ,se slabeste colierul (2)de pe capul Throttle ,se scoate mufa de la motoras ,se scot furtunasele care intra in corpul Throttle (atentie sa nu va frigeti cu antigelul de la furtunasele din spate 2 la nr. daca motorul este incins)si se desfac cele 4 suruburi. Se ridica corpul Throttle si se curata cu pensula bine imbibata in benzina sau carpa ,se insista in jurul lagarelor clapetei(daca nu a-ti dato jos)incet ,incet si sigur trebuie sa arate ca nou.
Montarea se face invers montarii.
Se pune contactul in pozitia a doua a cheii si se lasa circa 30 - 40 secunde(veti auzi cum motorasul face cursa de cateva ori pentru a memora noile valori)nu porniti masina. SE SCOATE CHEIA DIN CONTACT APOI O PUNETI DIN NOU si porniti masina fara a o accelera,o lasati pana urca la 80 grade. (ECU are acum noile valori memorate).
Veti observa imediat o imbunatatire a mersului masinii (prompta , vioaie etc._
Recunoastere si amplasare Throttle body.
Demontarea THROTTLE BODY
la
motor X18XE
Galerie la Z18XE
Throttle Body Z18XE.
Mizerie pe peretii Throttle Z18XE
Baietii insistand la curatare (se lasa foarte greu in a fi curatate
Baieti deja obositi de atata frecare
Si pana la urma munca lor a inceput sa dea roade
Throttle X18XE
Durata de lucru in jur de 1,30h cu pauzele de rigoare (cafea plus tigari)ambele masini.
Cu respect
Manifestari : se tureaza in hopuri
-scade sau creste greu turatia
-relanti instabil pana la oprirea motorului
-la diferite turatii motorul vibreaza
-la pedala calcata brusc nu reactioneaza decat dupa cateva secunde
-se aprind martori in bord MIL sau EXHAUST (martor cu motorasul de gaze sau martor masinuta cu cheie.
Materiale necesare :surubelnita pentru coliere ,cleste pentru colierele cele mici de la furtunase, chei tors , sau o cheie tubulara pentru X18XE ,carpa curata , benzina si pensula.
Se slabeste colierul (1) de la debimetru ,se slabeste colierul (2)de pe capul Throttle ,se scoate mufa de la motoras ,se scot furtunasele care intra in corpul Throttle (atentie sa nu va frigeti cu antigelul de la furtunasele din spate 2 la nr. daca motorul este incins)si se desfac cele 4 suruburi. Se ridica corpul Throttle si se curata cu pensula bine imbibata in benzina sau carpa ,se insista in jurul lagarelor clapetei(daca nu a-ti dato jos)incet ,incet si sigur trebuie sa arate ca nou.
Montarea se face invers montarii.
Se pune contactul in pozitia a doua a cheii si se lasa circa 30 - 40 secunde(veti auzi cum motorasul face cursa de cateva ori pentru a memora noile valori)nu porniti masina. SE SCOATE CHEIA DIN CONTACT APOI O PUNETI DIN NOU si porniti masina fara a o accelera,o lasati pana urca la 80 grade. (ECU are acum noile valori memorate).
Veti observa imediat o imbunatatire a mersului masinii (prompta , vioaie etc._
Recunoastere si amplasare Throttle body.
Demontarea THROTTLE BODY
la
motor X18XE
Galerie la Z18XE
Throttle Body Z18XE.
Mizerie pe peretii Throttle Z18XE
Baietii insistand la curatare (se lasa foarte greu in a fi curatate
Baieti deja obositi de atata frecare
Si pana la urma munca lor a inceput sa dea roade
Throttle X18XE
Durata de lucru in jur de 1,30h cu pauzele de rigoare (cafea plus tigari)ambele masini.
Cu respect