OpelArges
Vectra B X16XEL - probleme la pornire, dimineata Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Vectra B X16XEL - probleme la pornire, dimineata Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

crissonweb

crissonweb
Membru inactiv
Membru inactiv
Salut, detin un vectra b '98, x16xel, care pana acum o luna a mers perfect. A inceput sa faca probleme cam de o luna cu aproximatie, porneste greu dimineata , la rece, dupa aceea toate ziua porneste usor.Mentionez ca are instalatie GPL si pe gaz merge impecabil. Pe benzina dupa ce porneste la a treia / a patra cheie, pana se incalzeste putin motorul, se accelereaza "in urma" ca sa zic asa, dar si dupa ce se incalzeste tot nu merge corect. Pana acum am demontat si curatit EGR-ul, IAC-ul, clapeta de acceleratie, schimbat bujii noi, schimbat fise noi, ar mai fi numai bobina de inductie de inlocuit, dar nu stiu daca e cazul sa o schimb daca pe GPL merge perfect.
Va rog ajutati-ma pentru ca nu mai stiu ce sa-i mai fac. Va multumesc

Sus

Niky

Niky
Moderator
Moderator
Daca porneste greu dimineata este din cauza pompei de benzina sau a regulatorului care a ramas pe deschis. Verifica presiunea din rampa de injectie normal trebuie sa fie 3,8 bari.

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Niky , pot sa te intreb de unde ai luat aceasta valoare(3.8bar) pentru Vectra B, motorizare x16xel DOHC?

Reprezinta presiunea combustibilului pe alimentare sau presiunea de lucru a combustibilului in sistemul de alimentare?

Multumesc.

crissonweb , daca iti porneste greu(motorul fiind rece) si dupa pornire iti functioneaza neregulat, este posibil sa ai senzorul de temperatura aer sau cel de temperatura lichid racire care nu functioneaza in parametri, dar este bine sa iei in calcul si ceea ce ti-a scris colegul anterior.

Pompa de combustibil ''se aude'' in momentul cand pui contactul. Daca nu se aude, verifica releul.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

Niky

Niky
Moderator
Moderator
Imi cer scuze am vrut sa scriu 2.8 bari si este vorba de presiunea de lucru in sistemul de alimentare. Ma gandesc ca daca era de vina senzorul de temperatura aer sau lichid de racire avea probleme si cand mergea pe gaz. Aceleasi simptome le am avut si eu si a fost de vina pompa de benzina.

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Niky , presiunea combustibilului(la Vectra B si acest tip de motorizare) la 12v trebuie sa fie cuprinsa intre 3.0-3.5bar, unde avem ca debit al pompei la 12v de 100 l/h. Presiunea de lucru a combustibilului in sistem este constanta la valoarea de 3.0bar.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

Niky

Niky
Moderator
Moderator
De unde ai luat aceste date?

TIS-ul spune [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

AUTODATA spune [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Desi suntem putin offtopic Niky o sa postez totusi deoarece aceste date postate de noi cu siguranta sunt folositoare.

Ca sa iti raspund la intrebare. Datele sunt luate numai din manualele de reparatii si din testarea a 2 motorizari x16xel si doua x20xev. Valorile corespund atat pe alimentare cat si pe regimul de lucru. Am avut si eu AUTODATA si imi dadea niste valori de ma durea capul(la inforamtiile de electrica super ok softul). Valorile sunt luate din...doua manuale diferite:

-Haines Service and Repair Manual(Vauxhall/Opel Vectra, 1999-2002, Petrol-Diesel)

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

-H.R.Etzold Manual de intretinere si reparatii auto(Opel Vectra 1995-2002)

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Eu, personal prefer rapoartele din manual. Mie mi-au corespuns de fiecare data. Ceea ce eu nu inteleg este faptul ca acele softuri, desi renumite, de unde au luat aceste date? Ar fi bine ca anumite discutii inafara topicului sa le discutam in MP. Sunt deschis oricarei discutii. Multumesc.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

crissonweb

crissonweb
Membru inactiv
Membru inactiv
Va mulumesc kasper si niky, nu e cazul sa va certati pe date, am sa verific tot ce mi-ati spus.
Pompa de benzina functioneaza, kasper, se aude cand pun contactul. Am sa verific senzorul de temperatura aer si cel de temperatura lichid racire.
Azi de dimineata am fost la un service si m-au lamurit "bustean", mi-au spus tot ce stiam si eu si anume ca nu exista eroare in compartimentul motor. Ziceau ca trebuie sa schimbe piesa cu piesa pana dau de cea care nu corespunde si ca cel mai sigur e vorba despre injectoare sau de IAC, Lambda,Clapeta de acceleratie, EGR, cu toate ca le-am zis ca le-am curatit si masurat. In sfarsit nu ma mai duc la nici un service, am sa incerc sa o fac singur, bineinteles cu ajutorul vostru. Va multumesc.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Pana la urma,care a fost rezultatul ,ati reusit sa testati ?

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

10Vectra B X16XEL - probleme la pornire, dimineata Empty S-a rezolvat Joi Ian 17, 2013 12:10 pm

crissonweb

crissonweb
Membru inactiv
Membru inactiv
Salut, imi cer scuze ca nu am raspuns pana acum. Da, problema s-a rezolvat, dupa indelungi cautari am descoperit ca nu mai am siguranta metalica a mufei de la bobina de inductie, am confectionat una din sarma otelita de 1mm grosime, apoi am mers la PECO si am baga 20 litri de benzina , gandindu-ma ca cea pe care o mai aveam in rezervor este de vreo cateva luni. Probabil ca se misca, in mers, foate putin mufa bobinei de inductie, atat cat sa faca probleme. Asta a fost tot, de atunci nu mai face nicio problema, merge perfect.

Sus

timmmmi

timmmmi
Membru inactiv
Membru inactiv
ksper a scris:Desi suntem putin offtopic Niky o sa postez totusi deoarece aceste date postate de noi cu siguranta sunt folositoare.

Ca sa iti raspund la intrebare. Datele sunt luate numai din manualele de reparatii si din testarea a 2 motorizari x16xel si doua x20xev. Valorile corespund atat pe alimentare cat si pe regimul de lucru. Am avut si eu AUTODATA si imi dadea niste valori de ma durea capul(la inforamtiile de electrica super ok softul). Valorile sunt luate din...doua manuale diferite:

-Haines Service and Repair Manual(Vauxhall/Opel Vectra, 1999-2002, Petrol-Diesel)

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

-H.R.Etzold Manual de intretinere si reparatii auto(Opel Vectra 1995-2002)

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Eu, personal prefer rapoartele din manual. Mie mi-au corespuns de fiecare data. Ceea ce eu nu inteleg este faptul ca acele softuri, desi renumite, de unde au luat aceste date? Ar fi bine ca anumite discutii inafara topicului sa le discutam in MP. Sunt deschis oricarei discutii. Multumesc.

Buna. As dori si eu aceste manuale. Mi le poti trimite si mie pe [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]? Multumesc!



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Mar Feb 26, 2013 11:25 am, editata de 1 ori (Motiv : completat adesa de email in profil la contact)

Sus

swatswat

swatswat
Membru inactiv
Membru inactiv
Salut,. am luat si eu un opel Vectra B(z16xe / 12.2002) din Germania si la o luna dupa ce am rulat cu el in tara a inceput sa faca figuri la pornire, dar nu mereu.
care este problema: o pornesc se ridica acul turometrului la 1100 rpm dupa care coboara pana la 400-500 rpm si uneori isi revine pana la 800-900 rpm si merge ,alteori se opreste, dupa care la urmatoarea pornire pleaca.Multumesc pentru solutii.



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Mar Feb 26, 2013 12:11 pm, editata de 2 ori (Motiv : completat adesa de email in profil la contact)

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare !

EGR infundat , trebuie curatat.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

14Vectra B X16XEL - probleme la pornire, dimineata Empty opel vectra b 98 probleme cu relantiu Mar Mai 27, 2014 10:09 pm

florinmemo

avatar
Membru nou
Membru nou
Dragi colegi pun si eu o problema in discutie si rog sa ma ajutati. Cand masina este rece in special dimineata relantiu este instabil si se accelereaza cu intarziere si uneori se opreste si motorul am curatat clapeta de acceleratie nam nici o eroare stocat am pus testerul pe ea dupa o doua sute de metri merge bine am curatat si iacul las si un nr de tel; daca cineva ma poate ajuta telephonic 0722887827 florin. No

Sus

viorelpan

viorelpan
Membru nou
Membru nou
SAlutare colegi opelisti.
problema mea este urmatoarea :initial pornire greoaie la rece la prima cheie dupa care  la a doua o lua la sfert ,am facut testul agarafa si am erorile 1405 care am gasit ca ar fi ceva pe evacuarea la egr si 0130 la sonda lambda ,cred eu ca citeste eronat din cauza ca egr nu functioneaza cum trebuie ,tin sa mentionez ca buiile sunt noi ngk bker5ek japan si presiune in rampa se face cand dau la automat ,cateodata o lua la prima cheie intro secunda ,nu am apucat sa curat toate vacumurile si egr si sa bulit alternatorul in sensul ca a iesit ceva fum in zona lui dimineata si becul la baterie ramane intreaprins nu rosu cum este normal ,asta fara cheie in contact si se stinge cum pun contactul ,din ce am gasit este puntea de diode urmeaza sa l dau jos sa l verific exact .
Am mers pana la munca in dimineata aia cativa kilometrii dupa care am vazut becul la baterie dupa ce am luat contactul,nu sa aprins in timpul mersului se stinge cand pun contactul,bateria sa descarcat deoarece ramane circuit deschis din ce am inteles ,am incarcato si am zis sa o pornesc sa merg pe baterie pana la service distanta scurta .
Nu a pornit am facut iar testul cu agrafa si mia dat eroarea 1503 immobiliser control unit n/a,la ce se refera mai exact ,influenteaza alternatorul defect imobilizatorul?,daca pun contactul acum pulseaza indicatorul avarie motor intruna.Am zis sa remediez cu alternatorul prima data si sa curat toata admisia si vacumurile vericate ,egr dupa care sa incerc sa o pornesc ,acum ma gandesc ca imobilizatorul va mai bloca pornirea ,voi cum ati proceda ?,
o parere .multumesc

Sus

viorelpan

viorelpan
Membru nou
Membru nou
rezolvare pentru cei cu eroarea 1503 ,la acelasi motor,se scoate al doilea releu din stanga sus si se baga la loc fara contact pus si becul va ramene aprins la punerea contactului ,nu va mai pulsa si masina va porni imediat ,chestie testata de mine, a durat ceva pana am gasit rezolvarea asta ,eroarea 1405 am gasit senzorul din dreapta sus cel prins cu un surub de admisie si intra doua futunase in el(DPFE cred ca i zice nu sunt sigur) ,era infundat cu carbuni din canistra de gaze pe care am refacuto acum ceva timp ,conducta era ok dar senzorul nu lam verifict atunci si cu timpul sa obturat de tot ,dupa asta a pornit la sfert ,ramane de vazut la mersul in afara daca se va mai aprinde becul ,la mine era pornirea la rece grea ,acum ramane de vazut ce sa intamplat la alternator care frige tot daca il las cuplat cu cureua ,bine ca o pot porni acum si sa merg sa fac alternatorul sau schimbat depinde de defectiune .Numai bine ,revin dupa rezolvarea cu incarcarea si becul baterie aprins fara cheie in contact ,sa vad care este cauza .

Sus

viorelpan

viorelpan
Membru nou
Membru nou
Am uitat sa specific ,al doilea releu din stanga sus din blocul de sigurante din bord ,cel de faruri ,are cumva legatura si cu imobilizatorul pentru ca numai asa am reusit sa o fac sa porneasca si sa nu mai am problema asta ,sfatul meu nu lasati masina fara baterie mult timp altfel aveti batai de cap,eu nu am avut de ales pentru ca este alternatorul in scurt si o descarca .

Sus

viorelpan

viorelpan
Membru nou
Membru nou
viorelpan a scris:Am uitat sa specific ,al doilea releu din stanga sus din blocul de sigurante din bord ,cel de faruri ,are cumva legatura si cu imobilizatorul pentru ca numai asa am reusit sa o fac sa porneasca si sa nu mai am problema asta ,sfatul meu nu lasati masina fara baterie mult timp altfel aveti batai de cap,eu nu am avut de ales pentru ca este alternatorul in scurt si o descarca .

pentru 1503 singura rezolvare sa dovedit a fi scoaterea mufei immo fara contact si bagata inapoi in 2 secunde si citea cheia din prima ,cauza fiind alternatorul in scurt mai exact statorul ,imi statea becul baterie aprins fara cheie in contact ,lam inlocuit cu unul nou si nu am mai avut probleme cu immo si cu incarcarea .

Sus

viorelpan

viorelpan
Membru nou
Membru nou
viorelpan a scris:rezolvare pentru cei cu eroarea 1503 ,la acelasi motor,se scoate al doilea releu din stanga sus si se baga la loc fara contact pus si  becul va ramene aprins la punerea contactului ,nu va mai pulsa  si masina va porni imediat ,chestie testata de mine, a durat ceva pana am gasit rezolvarea asta ,eroarea 1405 am gasit senzorul din dreapta sus cel prins cu un surub de admisie si intra doua futunase in el(DPFE cred ca i zice nu sunt sigur) ,era infundat cu carbuni din canistra de gaze pe care am refacuto acum ceva timp ,conducta era ok dar senzorul nu lam verifict atunci si cu timpul sa obturat de tot ,dupa asta a pornit la sfert ,ramane de vazut la mersul in afara daca se va mai aprinde becul ,la mine  era pornirea la rece grea ,acum ramane de vazut ce sa intamplat la alternator care frige  tot daca il las cuplat cu cureua ,bine ca o pot porni acum si sa merg sa fac alternatorul sau schimbat depinde de defectiune .Numai bine ,revin dupa rezolvarea cu incarcarea si becul baterie aprins fara cheie in contact ,sa vad care este cauza .
cauza pornirii greoaie la mine a fost valvula de purjare din dreapta sus, cea cu doua furtunase in care intra o conducta de la canistra era infundata ,nu o verificasem niciodata,am desfundato si de atunci o ia la sfert la orice temperatura

Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum