Salutare dragi colegi,
As dori sa gasesc o schema cu instalatia de racire de la Vectra B, X16XEL mult mai detaliata si mai clara decat asa cum apare in manual. Vreo schema de prin vreun program tehnic, autodata etc.
O sa si explic de ce am nevoie de asa ceva. Cum multi dintre voi stiu, masina mea e dotata cu instalatie GPL. Pentru o eficienta maxima a acesteia si pentru un consum cat mai mic de benzina, este necesar ca aceasta (instalatia GPL) sa fie legata exact in locul unde se incalzeste cel mai repede si mai bine lichidul de racire. In mod normal o masina pe GPL trebuie sa functioneze 3-4 min pe benzina si apoi sa treaca pe GPL. In conditii de iarna masina mea functioneaza si peste 10 minute pe benzina pana se hotaraste sa schimbe pe gaz. Astfel daca am nevoie sa merg de acasa pana in centru, practic merg doar pe benzina. Am patit-o iarna trecuta si nu vreau sa trec si iarna asta in felul acesta, mai ales ca deja are nevoie de 5 min in momentul de fata cand afara nu e prea frig.. Am studiat masina pe "viu" si in zona unde ies furtunele de racire din bloc catre aeroterma sunt niste circuite care imi dau de gandit. Daca as sti exact cum si in ce sens trece licidul de racire pe acolo poate ma pot "lega" mai eficient cu vaporizatorul de gaz.
Vreau sa specific ca, desi motorul este acelasi, din cate stiu eu, instalatia de racire nu corespunde perfect cu cea de la Tigra sau de la Astra F. Asadar am nevoie exact de cea de Vectra B, ca sa fiu sigur.
Multumesc anticipat oricui se straduieste sa ma ajute.
As dori sa gasesc o schema cu instalatia de racire de la Vectra B, X16XEL mult mai detaliata si mai clara decat asa cum apare in manual. Vreo schema de prin vreun program tehnic, autodata etc.
O sa si explic de ce am nevoie de asa ceva. Cum multi dintre voi stiu, masina mea e dotata cu instalatie GPL. Pentru o eficienta maxima a acesteia si pentru un consum cat mai mic de benzina, este necesar ca aceasta (instalatia GPL) sa fie legata exact in locul unde se incalzeste cel mai repede si mai bine lichidul de racire. In mod normal o masina pe GPL trebuie sa functioneze 3-4 min pe benzina si apoi sa treaca pe GPL. In conditii de iarna masina mea functioneaza si peste 10 minute pe benzina pana se hotaraste sa schimbe pe gaz. Astfel daca am nevoie sa merg de acasa pana in centru, practic merg doar pe benzina. Am patit-o iarna trecuta si nu vreau sa trec si iarna asta in felul acesta, mai ales ca deja are nevoie de 5 min in momentul de fata cand afara nu e prea frig.. Am studiat masina pe "viu" si in zona unde ies furtunele de racire din bloc catre aeroterma sunt niste circuite care imi dau de gandit. Daca as sti exact cum si in ce sens trece licidul de racire pe acolo poate ma pot "lega" mai eficient cu vaporizatorul de gaz.
Vreau sa specific ca, desi motorul este acelasi, din cate stiu eu, instalatia de racire nu corespunde perfect cu cea de la Tigra sau de la Astra F. Asadar am nevoie exact de cea de Vectra B, ca sa fiu sigur.
Multumesc anticipat oricui se straduieste sa ma ajute.