OpelArges
x16xel - Vectra B X16XEL - schema instalatie racire  Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
x16xel - Vectra B X16XEL - schema instalatie racire  Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Salutare dragi colegi,
As dori sa gasesc o schema cu instalatia de racire de la Vectra B, X16XEL mult mai detaliata si mai clara decat asa cum apare in manual. Vreo schema de prin vreun program tehnic, autodata etc.
O sa si explic de ce am nevoie de asa ceva. Cum multi dintre voi stiu, masina mea e dotata cu instalatie GPL. Pentru o eficienta maxima a acesteia si pentru un consum cat mai mic de benzina, este necesar ca aceasta (instalatia GPL) sa fie legata exact in locul unde se incalzeste cel mai repede si mai bine lichidul de racire. In mod normal o masina pe GPL trebuie sa functioneze 3-4 min pe benzina si apoi sa treaca pe GPL. In conditii de iarna masina mea functioneaza si peste 10 minute pe benzina pana se hotaraste sa schimbe pe gaz. Astfel daca am nevoie sa merg de acasa pana in centru, practic merg doar pe benzina. Am patit-o iarna trecuta si nu vreau sa trec si iarna asta in felul acesta, mai ales ca deja are nevoie de 5 min in momentul de fata cand afara nu e prea frig.. Am studiat masina pe "viu" si in zona unde ies furtunele de racire din bloc catre aeroterma sunt niste circuite care imi dau de gandit. Daca as sti exact cum si in ce sens trece licidul de racire pe acolo poate ma pot "lega" mai eficient cu vaporizatorul de gaz.
Vreau sa specific ca, desi motorul este acelasi, din cate stiu eu, instalatia de racire nu corespunde perfect cu cea de la Tigra sau de la Astra F. Asadar am nevoie exact de cea de Vectra B, ca sa fiu sigur.
Multumesc anticipat oricui se straduieste sa ma ajute.

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Nu crezi ca, ar putea sa fie mai usor, daca montezi un intrerupator care sa treaca pe gaz(GPL) cand vrei tu ? Ia legatura cu sergiu. Poate sa-ti dea mai multe detalii. Cand aveam Cielo, aveam acelasi sistem cu un intrerupator si eram foarte multumit. Puteam sa pornesc masina si pe gaz si pe benzina.

Cu stima, Claudiu.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
La instalatiile de tip nou asa ceva nu este posibil. E drept ca unele instalatii pot fi "pacalite" sa treaca mai repede pe gaz prin diferite metode (din soft, prin montarea senzorului in alta parte, etc) dar asa nu rezolv nimic. Daca va trece pe gaz si regulatorul nu este destul de cald, masina va merge urat, intrerupt sau chiar se va opri si nu vreau asta. Solutia sta in incalzirea mai rapida a regulatorului prin conectarea lui, undeva pe circuitul de racire, unde "apa" iese cel mai repede calda din motor.

Sus

Alin-Smith

Alin-Smith
VIP
VIP
Nu stiu cum arata acest "regulator" si nici vaporizatorul, dar stiu ca apa calda iese din motor imediat dupa termostat (daca este bun apa va iesi dupa ce incepe sa deschida). Ideal este bine de montat pana in termostat, in zona senzorilor de temperatura a apei. Daca nu se poate, cred ca este bine si imediat dupa termostat. In poza am insemnat cu sageata locul si sensul pe unde iese apa si cu cerculet locul senzorilor de temperatura a apei.[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Regulatorul si vaporizatorul sunt unul si acelasi. Nici vorba sa poate fi conectat dupa termostat. Ar trece si mai greu pe gaz, abia dupa 70 grade cand incepe sa deschida termostatul. Iar in zona senzorilor nu este fizic posibila legarea. De altceva am nevoie, si anume de conectivitatea si circuitul furtunelor din spate, de sub galeria de admisie, acolo unde si vizibilitatea este imposibila "de sus" si foarte grea "de jos".

Sus

Radovan_eu

Radovan_eu
Membru nou
Membru nou
Salut, ai mai descoperit ceva? Am aceiasi dilema, pentru moment mi-am racordat pulmonul la conducta ce vine din clapeta de acceleratie in vasul de expansiune dar debitul de apa este cam mic si incalzirea greoaie.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Oho...nu cred ca esti deloc bine legat....nu am gasit inca schema cu pricina in detaliul in care as fi dorit...insa o sa postez niste poze cu locul unde l-am legat eu acum si cu pozitionarea lui...mentionez insa ca, la prima instalatie pe care am avut-o, aveam o alta pozitionare, ce-i drept mult mai dificila ca acces, undeva chiar in spatele motorului, pe langa EGR si atunci nu aveam aceasta problema...acum regualtorul de gaz (plamanul) est emontat undeva langa baterie si imi trece tare greu masina pe GPL.
P.S. am observat ca mai castig 2-3 minute daca tin robinetul de caldura pe rece pana ce trece pe gaz si abia apoi dau drumul la caldura (e si logic pe undeva).

Sus

Radovan_eu

Radovan_eu
Membru nou
Membru nou
Azi am vorbit la dezmembrari sa-mi cumpar si sa-mi montez un preancalzitor electric cu 3 bujii ce il voi monta pe furtun inainte de pulmonul de gaz pentru a incalzi mai repede apa ce intra in pulmon. Aceste preancalzitoare se folosesc la multe modele de motoare diesel, Laguna, vw, pentru a incalzi motorul mai repede.Eu am vorbit pentru unul de golf 4.
Ceva informatii gasesti [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link].

Sus

Radovan_eu

Radovan_eu
Membru nou
Membru nou
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]




Link-urile trebuiesc personalizate , va rog cititi regulamentul . [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] vei gasi un tutorial despre cum poti personaliza aceste link-uri . Multumesc pentru intelegere .
Edit by voda .

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Buna ideea. Incerca tu si daca iese pun si eu botul. Wink Sa faci si tu un tutorial cu video sau poze cu ce faci. Sa ai grija ca, de obicei aceste bujii sunt cu comanda electrica, deci maresc consumul de energie. Ca atare sa ai alternator macar de 100, altfel risti sa-l prajesti. Si eu te sfatuiesc sa nu pornesti niciodata dezaburirea, aeroterma si/sau faruri, proiectoare etc pana nu se "sting" bujiile. Deja electrica instalatiei GPL solicita la maxim alternatorul, e bine sa nu-l fortezi. Eu parca nu m-as baza sa-l las comandat de ECU. Mai degraba l-as comanda manual sau l-as lega cumva sa declanseze cand trece masina pe GPL.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
@Radovan_eu: Ce ai mai facut? ai gasit incalzitorul de apa de la Golf?..am studiat din nou aseara preincalzitoarele astea si imi permit sa iti dau cateva sfaturi/idei de verificat:
- atentie ca au consum mare de energie, cca 300W/bujie, asa ca ai grija sa studiezi mai inainte, ce putere are alternatorul de la Golf-ul de pe care il iei (incalzitorul sau termoplonjonul, cum il numesc ei, de pe Laguna 2 au 4 bujii x 300W = 1.200W, dar sunt comandate de 3 relee care pot face sa functioneze una, doua, trei sau toate patru deodata, dupa cum masoara ECU temp exterioara si a motorului);
- monteaza preincalzitorul inainte de senzorul de temperatura al instalatiei GPL, nu intercalat intre plaman si senzor, altfel vei primi tarziu comanda de deschidere a gazului;
- daca nu ai garaj si tii masina afara poate chiar iei in considerare sa-l pui la intrarea lichidului de racire in calorifer si apoi la iesirea din calorifer sa te legi cu senzorul si plamanul; asta in ideea ca, daca tot ai asa un dispozitiv pe masina, macar sa ai si caldura instant chiar daca prelungesti, cu 2 minute poate, functionarea pe benzina;
- protejeaza circuitul cu sigurante fuzibile de putere corespunzatoare consumului, ca sa previi vreo neplacere;
- nu te chinui sa il legi sa fie comandat de ECU, decat daca esti sigur ca functioneaza; personal o sa-l comand manual si o sa leg de instalatia de GPL, sa-l opreasca cand trece pe gaz, dar cu martor la bord, sau cu intaziere, cel mai sigur, atunci cand temp motorului ajunge la 40-50 grade, in functie de rezultatul din "teren".
- masoara si tensiunea ta pe baterie, dupa pornirea motorului, pt ca daca ai sub 13,5V, nu poti folosi termoplonjoanele;

Uite [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] si [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] alte cateva materiale scurte de studiat, dar pe care deja probabil le-ai analizat:
SUCCES!

Eu acum caut un dispozitiv asemanator, orice model cu 3 sau 4 bujii, si o sa-l leg asa cum ti-am spus, inainte de senzorul de temp. al instaltiei GPL sau inainte de calorifer (inainte de calorifer nu prea se justifica pt ca tin masina in garaj, si in cele mai friguroase zile, de -15, -20 grade, tot am +8, +10 grade in garaj, iar afara tin masina, deocamdata, max. 15-20 nopti pe iarna).
Apoi o sa fac niste experimente sa vad daca se justifica sa tin toate bujiile in functiune, dar cred ca 2 sunt suficiente. Mai vedem insa.

Tu stii cumva daca toate Golf-urile diesel au asemenea dispozitive, sau doar cele pentru tarile nordice?

Sus

Radovan_eu

Radovan_eu
Membru nou
Membru nou
Salut, am montat deja tot sistemul si functioneaza, am legat doar 2 bujii din 3, iti recomand sa cauti de renault scenic, corpul are doar 2 mufe ptr furtune fata de 3 sau 4 cat am inteles ca sunt la vw . mai multe o sa-ti spun cand o sa am ceva timp, acu mi s-a stricat ECU si nu am avut ocazia sa verific functionarea la aceste temp de -8 grade. Vb curand.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Cand iti faci timp sa mai imi spui te rog: Cum l-ai legat si unde? Cum functioneaza? In cat timp trece pe gaz si la ce temperarura? Cat te-a costat? De ce s-a stricat ECU? Nu are cumva legatura? Se incing firele de alimentare?
Eu m-am gandit sa caut sistemul de la Laguna 2 pt ca pare mai simplu, mai mic si am inteles ca se gaseste si mai ieftin. Ca sa nu mai spun ca e ceva mai nou. Arata asa:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Dar, tocmai ca sa protejez ECU vreau sa il leg pe direct, cu comanda manuala la bord, poate pe fiecare bujie in parte (2 sau max. 3 bujii) prin cate un releu evident, sau, in cel mai "rau" caz, sa-l comand cu unitatea GPL.
Am mai studiat si pare ca, pe Laguna, bujiile se incalzesc pe rand in functie de temperatura. Ceva de genul: daca dupa 20 sec de la pornire sistemul electric furnizeaza curent peste 13,5V, atunci pleaca prima bujie, apoi daca dupa inca 20 sec sistemul electric mai furnizeaza curent peste 13,5V pleaca a doua bujie, apoi dupa inca 20 sec la fel si tot asa pana la a patra bujie. Daca in orice moment al functionarii sistemului termoplonjoanelor sistemul electric nu mai furnizeaza tensiune peste 13,5V atunci are o protectie de auto-shutdown, care le opreste pe toate.
Ma gandesc ca actionarea altfel decat a fost conceput poate pune in pericol atat alternatorul cat si ECU prin suprasolicitare. Poate gresesc dar asa cred eu.

Radovan_eu a scris: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
La mine da eroare la deschiderea link-ului. Poate poti sa-l mai pui odata, te rog. Multumesc.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Salutare din nou. Bun. Am deslusit schema de racire singur. Am desenat-o si m-am prins cum e cu circuitele.
Instalatia de gaz are propria sonda de temperatura. In ideea ca aceasta sonda furnizeaza niste parametrii standard, pe care momentan nu-i pot modifica prea mult, "am pus" instalatia de gaz sa citeasca temperatura de pe sonda de temperatura a motorului, urmand apoi sa redefinesc parametrii de temp pe care ii citeste calc de gaz. Aveam nevoie de sonda care sa furnizeze cei 5V necesari cu motorul oprit, am gasit-o si apoi alta belea.
Acum am alta neclaritate. Am masurat tensunile pe sonda de temperatura la diferiti timpi, cu motorul pornit. La 25 de grade am 1.6V pe sonda, care scade cu circa 0.2V/5gradeC. ...astfel ca, la 45gradeC am 0.8V....ciudatenia naibii ca, la 50gradeC imi sare tensiunea la 3.3V, tensiune care apoi se comporta la fel, adica scade mai departe circa 0.2V/5gradeC pana la 85 grade, cat am masurat eu ajung la 1.9V....
De ce am facut asta? Am vrut sa redefinesc parametrii instalatiei de gaz sa citeasca alteceva...cu alte cuvinte sa o pacalesc...dar am nevoie de variatie liniara, constanta de tensiune, si ma incurca acolo la 45-50 grade, cand sare de la 0.8V la 3.3V....am facut apoi o simulare artimetica a valorilor si le-am introdus pe acestea, dar faptul ca la 45grade imi citeste ca are 112.5, face ca la 0 grade sa zicem, sa citeasca cum ca ar avea 67.5 grade, adica imediat dupa pornire trece pe gaz.
Am si aici o rezolvare, dar nu e comoda: trec manual pe benzina timp de 2 min, dupa care trec manual pe gaz dupa 2 minute si de atunci merge fara probleme. Nu am masurat inca, dar probabil, in cele doua minute temp ajunge la cca 20-25 grade si curios ca merge foarte bine.
Si acum vine si intrebarea pana la urma: din ce stiu, in aceste sonde sunt niste tiristori. Ce naiba de tiristor are sonda mea de modifica aceste valori asa ciudat? Mentionez ca am doar cunostinte minime, umile in materie de fizica si electronica, si de aceea probabil nu inteleg de ce se intampla chestia asta.

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
citony2004 interesanta metoda de calcul si de remediere a problmei. Intrebarea mea este :de ce te intereseaza procedeul, daca masina functioneaza excelent? Sincer, m-am uitat fara sa inteleg ceea ce ai facut, dar cred ca in masura sa-ti dea un raspuns cat de cat acceptabil este Stefan sau un alt coleg care se pricepe la electronica.

Cu stima, Claudiu.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Stiu ca el ar fi cel mai in masura sa ma ajute concret. Sa il asteptam si pe el sa se pronunte.
Motivul pt care vreau sa fac asta este specificat in primul meu post: "In conditii de iarna masina mea functioneaza si peste 10 minute pe benzina pana se hotaraste sa schimbe pe gaz."
Acum caut metode alternative de a "pacali" instalatia sa treaca mai repede pe gaz. Metoda aplicata de colegul Radovan_eu o am in vedere doar ca ultima varianta. Pana atunci mai incerc doar din softuri sau "mici inventii".
Iata si un mic tabel cu oarece valori. E poate cam incurcat, dar asa mi-a iesit.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare baieti si multumesc frumos pentru increderea acordata.

In al doilea rand sincer nu stiu mai nimic despre instalatiile de gaz dar nici nu contest daca ma veti aduce pe linia de plutire cu ele,oarecum,o sa le inteleg.

Ce am inteles eu de aici,ca instalatia de gaz ca sa treaca pe gaz ii trebuie o temperatura anume citita de la motor,in speta de la lichidul de racire.

OK, perfect de acord, singura mea observatie ar fi in felul urmator,eu unul nu as citi datele de temperatura de la motor sau sa incerc sa le modific pe acest senzor pentru ca voi avea urmari in buna functionare a motorului pe benzina,ECU da comanda la injectoare in functie de temperatura asta,am inteles ca aceasta instalatie de gaz are propiul lui senzor de temperatura,acele teste sunt facute pe el sau pe cel al motorului ?

Putem modifica sau putem face ca tensiunea sondei de temperatura a instalatiei de gaz sa fie constanta dar trebuie sa urmarim daca acest lucru nu influenteaza,de ce instalatia pe gaz cere aceasta temperatura ,poate ca nu-i convine, ca stie ca gazul nu are combustia atat de ok incat sa-i dea drumul sa lucreze la o temperatura mica de lucru a motorului,nu stiu prea multe despre aceste instalatii,dar vreau sa te ajut .O sa revin. Wink

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Salut. Stiam eu ca ma pot baza pe tine. Hai sa incerc sa te bag un pic in domeniu, dar te avertizez ca nici nu sunt expert.
Atentie ca nu toate instalatiile lucreaza la fel si ca optiunile pot fi schimbate in general, activate sau dezactivate dupa bunul plac, dar totusi in anumiti parametrii presetati de fabrica pt fiecare soft in parte.
Pe scurt instalatia mea e Landi Renzo, identica 100% cu ce se pe L***n in uzina. Are imediat inaintea regulatorului de gaz, inseriata pe furtunul de "apa", o sonda de temperatura care transmite calculatorului instalatiei temperatura motorului pt ca acesta sa stie cand sa lucreze pe gaz si cand pe benzina. Evident ca ei, din fabrica, lasa plaja asta mai larga putin, cat sa fie siguri ca nu face probleme, adica nu te lasa sa setezi trecerea pe gaz mai devreme de 40 grade. Din ce stiu eu, sondele astea au un termistor, care transmite o tensiune in functie de cat de tare il incalzeste apa, de la 5V, in stand-by, catre in jos...astfel ca ea stie ca daca ajunge apa din circuit la 40 grade, atunci cand ea transmite 3.3V sa zicem, calculatorul de gaz comuta masina pe gaz.
Fiind vorba de simple tensiuni am incercat sa fac calculatorul de gaz sa citeasca sonda masinii, care si ea are, in stand-by, tot 5V si, in princpiu trebuia sa se comporte la fel. Diferenta era ca, facand asa, si folosind o "cheie" in soft puteam sa pacalesc calculatorul sa citeasca alti parametrii decat cei reali si sa dea drumul la gaz mai devreme.
Problema pe care am intampinat-o cred ca se datoreaza faptului ca sonda masinii are in ea 2 termistori care functioneaza separat, unul de la -20 pana la +45 grade si celalalt de la +50 la +130 grade. Am ajuns la aceasta concluzie (poate gresita) studiind coloana 2 din tabelul meu. Numai asa imi explic de ce nu am o tensiune liniara de la -20 la +130 grade. Ar fi logic sa fie asa, daca observam ca mergand de la 130 grade in jos cu 0.1V, ajungem la 50 grade cu 3.3V adica nu le-ar fi ajuns plaja maxima a unui singur termistor (0-5V) sa mergem pana la -20grade si de asta au pus doi.
Stand stramb si gandind mai drept azi am ajuns sa ma gandesc ca poate pacalesc sonda instalatiei de gaz (exact ceea ce propune si StefanTolos) sa transmita alte valori, inseriind o rezistenta pe firul ei catre calculatorul de gaz. De cat ar trebui sa fie aceasta ma depaseste total, dar asa imi aduc aminte ca asa faceam in copilarie la orele de lucru manual in electronica din scoala generala, cand ma mai jucam cu pistoalele (de lipit). Probabil ca o sa o iau pe incercate.
Sper ca nu v-am ametit prea tare, dar nu pot concepe explicatii mai clare pt ca la orele de fizica, eu cam colindam padurea Trivale. Sorry.


@StefanTolos: schema postata e de X16XEL, pt ca eu nu am gasit-o nicaieri si m-am tavalit o jumatate de zi pe sub masina sa fac eu o schema, care nu se pupa perfect cu asta, ceea ma pune iar pe ganduri.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Cred ca s-a rezolvat. Inca sunt in teste dar am facut o alta "inginerie". Un baiat istet mi-a zis sa pun inca un senzor de temperatura, in paralel cu cel al instalatie de gaz si acum pare ca merge foarte bine.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum