De un an, de cand am masina straina, discutiile despre uleiuri de motor mi-au ocupat mult timp, mai mult ca spectator decat ca protagonist. Parerile diferite sunt cele care alunga monotonia. Personal, sunt inclinat sa folosesc produsele gata testate de catre posesorii de opel cu motoare identice sau asemanatoare cu al meu (Z12XE). Ma bate gandul sa bag un ulei Liqui Moly inca de pe vremea cand nu eram inscris pe acest forum (era sa zic: de pe vremea cand nu eram membru..., dar vazand titulatura de membru inactiv ma intreb daca ma pot considera membru
) Asadar ma bucur sa dau peste aceste discutii.
@Stefan Tolos, nu am priceput concluzia totusi, e bun acest ulei? Ce anume nu recomanzi: uleiul din poza,schimbul mai tarziu de 10k, spalarea motorului cu flush de la Liqui sau cu flush din celalat (din tutorial)? Se fac vinovate aceste solutii de spalare de aparitia depunerilor sau era de asteptat sa le scoata la iveala pe cele deja facute?
Poate ca ar fi mai indicat ca dupa spalare sa lasam sa se scurga ore bune tot uleiul din motor. Eu am curatat sorbul si am mai gasit in baie, dupa ce nu mai pica nimic pe la buson, 400 ml ulei. Am fost fraier ca nu am facut spalarea cu flush atunci, cand am dat baia jos. Eliminam uleiul contaminat cu flush. Acesta nu curge in totalitate nici daca ridici botul masinii nici daca o clatini. Cred ca solutia flush engine actioneaza in timp si dupa utilizarea propriu-zisa, de aceea se imbacseste filtrul cu reziduuri. Fie actioneaza ce mai ramane din solutia de curatare, fie se desprind depunerile "inmuiate" de aceasta, eu cred ca intra in logica lucrurilor se se opreasca toate mizeriile in
filtru. Logica ar fi deci si schimbarea uleiului si a filtrului mai repede decat in mod obisnuit, dupa folosirea solutiilor de tip flush engine.
Trebuia sa pun la urma intrebarile, sa nu se piarda printre restul frazelor dar am incredere ca voi primi raspuns.