OpelArges
x16xel - Vectra B - supape evacuare sparte X16XEL Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
x16xel - Vectra B - supape evacuare sparte X16XEL Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1x16xel - Vectra B - supape evacuare sparte X16XEL Empty Vectra B - supape evacuare sparte X16XEL Dum Feb 20, 2011 8:53 pm

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Bun gasit,

A sosit momentul sa ma supere si pe mine motorul, un X16XEL.

Sa va povestesc pe scurt cum a inceput:

Venind pe autostrada catre Pitesti, la intrare in oras, am redus viteza
si am simt ca parca nu prea mai trage motorul. Vad ca face probleme la
pistonul 2. Ma gandesc ca este vorba de o bujie care a cedat si o
schimb. Nu rezolv nimic. Plec mai departe cu gandul ca poate vreo fisa
sau bobina fac ceva figuri. Ajung la service-ul unde am montat GPL-ul si
cand verificam fisele constatam ca sunt bune si desi le-am schimbat pe 2
cu 3 intre ele, tot la nr. 2 era problema. Ma fac verde-albastru,
banuind ca este vorba de ceva serios pe la piston. In acel moment
banuiam ceva pe la tacheti, pe la supape, dar m-am gandit si la piston
spart sau segmenti rupti desi nu se auzea nici un fel de bataie, iar
motorul mergea binisor la relanti chiar si in 3 pistoane. Facea pe
tractorasul cand plecam de pe loc.

Dupa o noapte de nesomn il caut pe dl. mecaNIK, de pe forumul national, i-am explicat simptomele si a dat verdictul (cu specificatia ca lucrarea se realizeaza la Service-ul Comunitatii OpelArges):

- Masori compresia: masurat si gasit ZERO;

- Pui pistonul 2 pe PMI (cu supapele in mod normal inchise). Gasesti o
modalitate sa bagi aer comprimat in pistonul nr 2 sa vezi pe unde iese:
gasit un dispozitiv primitiv care se monteza in locul bujiei si bagat
aer...tot aerul iesea linistit pe la teava de esapament. Concluzia:
unul sau doi tacheti blocati, in cel mai fericit caz, una sau doua
supape deschise (indoite sau sparte) in alt caz sau in cel mai rau caz
piston, segmenti, etc;

- Dai jos capacul de la axele cu came si vezi ce se intampla cu
tachetii, si mai bagi o data aer: verific si gasesc tachetii sub
presiune; bag aer si tot pe la evacuare iesea.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Ghinion, trebuie sa merg mai departe cu demontatul.

Sfatul d-lui mecaNIK si al lui Liviu: Scoate axa
cu came de pe evacuare si cei doi tacheti de la evacuarea pistonului 2
si baga din nou aer. Singura mea sansa era sa fi gasit unul sau doi
dintre acesti tacheti hidraulici blocati si asta sa fie tot.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Bagam din nou aer:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Printre altele demontam distributia si o mai verificam o data. Era bine
pusa la punct, dar asta nu ma mira pt ca mersesem cca 20.000 km cu ea
fara probleme si tot noi o schimbasem. Dar aici alta surpriza, pompa de
apa curgea (in zgarcenia mea nu o schimbasem odata cu distributia pentru
ca nu curgea si nici nu avea joc).

Bun. Ce credeti? demontam cele necesare si "normal",
supapele nu inchideau si aerul mergea linistit pe evacuare. Tachetii
erau amorsati si tari. Ramane sa ii dezamorsez si sa ii curat dupa [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] d-lui mecaNIK.
Concluzia ma face sa nu mai fac nimic in acea zi: DEMONTAT CHIULASA.
Numai cine a mai desfacut un asa motor isi imagineaza ce inseamna acest
lucru la care ar trebui sa adaug si zecile de fire si furtunase de la
instalatia GPL.

Inca o noapte in care nu adorm si citesc cam tot ce s-a postat despre X16XEL, pana la 3 noaptea.

A doua zi, forte proaspete, doar dormisem vreo 4 ore. Mai mult decat suficient spunea Liviu. [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Ne apucam cu spor de treaba. Trec peste detalii, cum ar fi ca am
numerotat si notat cam tot ce demontam important si ca au trecut cateva
zeci de minute pana sa ne facem curaj, uitandu-ne pur si simplu la
infernul de "mate": furtune si furtunase de apa, aer si vacuum, cabluri
si fire de toate marimile si culorile.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Recuperam antigelul, aproape in totalitate (5 litri, abia il schimbasem
de 3 luni) si curat desfacand unul din furtunele de la GPL si dupa inca
cca doua ore de tocat nervi, scoatem victoriosi chiulasa, o intoarcem si
ce vedem. Previziunile sumbre dar realiste ale lui Liviu si ale d-lui mecaNIK se adeveresc: cele doua supape sunt sparte, asa cum se vede in fotografii.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

A urmat week-end-ul in care nu am facut nimic. Maine dezechipez
chiulasa, curat tachetii si duc chiulasa la un specialist sa vedem ce
trebuie facut, in afara schimbarii celor doua supape si cam care ar fi
costurile.

Dar asta va fi doar rezolvarea efectului, dar cauza poate sa ramana si
sa nu fie eliminata doar prin curatarea/schimbarea, functie de situatie a
tachetilor.

Ramane insa sa fie depistat cauza care a generat problema in sine.

1. Daca s-au infundat tachetii si au facut ca supapele sa nu se mai deschida/inchida corect, de ce s-a intamplat asta?

2. Este pe undeva infundat circuitul de ungere al respectivelor 2 supape de evacuare?

3. Daca asa s-a intamplat, cum pot verifica ce se intampla si cum pot rezolva?

Nu as putea sa inchei fara sa multumesc pentru sfaturile supecompetente,
celui care sunt convins ca stie mai multe despre acest motor decat cei
care l-au conceput: mecaNIK.
Dar si lui Liviu pentru implicare, grija si atentia cu care lucreaza.
Pistoanele si camasile se vad asa:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
P.S.: Vreau sa lamuresc de la inceput un lucru, ca sa nu las loc
speculatiilor. Sunt absolut SIGUR ca motivul pentru care s-a intamplat
acest lucru cu supapele nu se datoreaza GPL-ului, cum poate ar fi unii
tentati sa creada. Spun acest lucru deoarce, in primul rand absolut
toate celelalte 14 supape sunt ca noi (dupa cca 25.000km facuti pe gaz),
si in al doilea rand pentru ca, atunci cand am adus masina din Germania
avea inca de atunci o mica, slaba palpaire pe relanti, ocazionala. E
drept ca am avut probleme cu prima instalatie de gaz care, fiind de
proasta calitate si montata gresit, facea ca, motorul sa se opreasca
cand era scos pe liber si sa mearga [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
la relanti. Si pana sa ma decid eu sa cer o a doua opinie cu privire la
prostul mers al masinii a trecut un an. Imediat dupa aceea am luat
decizia si am demontat prima instalatie de gaz si am montat un Landi
Renzo, identica cu cele cu care se "doteaza" Loganul in uzina, care pana
acum a mers si sunt convins ca merge fara repros, imediat ce rezolv cu
supapele.



Ultima editare efectuata de catre citony2004 in Dum Feb 20, 2011 9:27 pm, editata de 1 ori

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Draga citrony2004, de un singur lucru poti fi sigur : nu instalatia de caz a fost problema. Eu am mers cu un cielo 200.000. km. cu GPL fara sa umblu la motor.
Cu stima, Claudiu.

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Serviceul in care ai facut toata operatiunea asta presupun ca e cel de pe varianta craiovei-prundu unde repara si parbrize .....Vad ca s-au cufundat bine in munca motorului ,intreb si eu : stii cumva au chei dinamometrice ? am si eu nevoie de o mica interventie la motor unde am nevoie de priceperea maxima a mecanicului in special la distributiile pe lant ,pasta de blocare si o cheie dinamometrica

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Pai cu ce crezi ca trebuiesc stranse la mine chiulasa, capacul axelor cu came si distributia? Normal ca are dinamometrice si tot ce e necesar. Am explicat in text ca este vorba de [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Detalii de contact gasesti in Forum. Suna-l pe Liviu, spune-i ce ai de facut si vezi ce zice.

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
D-asta si intrebam pentru ca sunt multi mioritici care cica au mana formata si nu au nevoie de dinamometrica ...Mersi o sa le fac o vizita !

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Revin, cum am promis, cu noutatile. Azi am dezechipat chiulasa si am
dus-o la rectificat. Da', ce sa mai spun, multe ar trebui noi la masina,
si supapele, si ghidurile si semeringurile de supape si prezoanele de
chiulasa, poate si cele de la axele cu came, poate trebuia sa pun si
alta distrubutie pt ca nu e recomandat sa o repui pe cea veche si
antigelul pt ca cel vechi se pierde, mai era si planarea chiulasei, mai
erau pistoane, segmenti, cuzineti, etc...ma rog pana la urma era nevoie
de o masina noua. Mai oameni buni daca aveam bani sa fac toate astea, nu
stateam pe forum sa studiez cum sa ies mai ieftin. Ma duceam la Opel,
lasam masina si faceau aia ce-i taia capul, plateam vreo 5.000 lei poate
si gata. Sau o dadeam la rabla si luam Insignia. Ei bine nu se poate.
Cand bugetul e de 500-1.000 lei si aia imprumutati, pt ca sunt rate de
doua ori cat salariu, atunci te retii de la cat se poate. Asa ca am
decis sa fac minimum posibil. Adica doar ceea ce e absolut nevoie:

- schimbat pompa de apa (cea veche curgea);

- garnitura de chiulasa noua;

- garnitura admisie (cea de pe chiulasa) care s-a rupt la demontare;

- antigel 1,5 litri Hepu G11, ca sa completez ce s-a pierdut;

- schimbat cele doua supape de evacuare si toate semeringurile
(celelalte au fost verificate pe comparator, nu sunt strambe si inchid
perfect);

- schimbat toat esemeringurile de supape;

- curatat toate supapele si scaunele de supape;

- imi mai trebuie si o conducta A/C si daca nu o schimb acum, la vara va fi mult mai greu.

Pana la urma cam asta imi permit si asta fac. Nu mai dau baie jos, nici
pistoane evident. Daca mai tine 30-40.000km zic saru' mana si asta
e...merg cu el pana pica sau inca 30-40.000km (cam in toamna sau max
primavara zic eu), cand vine randul unei noi distributii si daca mai
merge bine il duc pt o revizie profesionista la dl. mecaNIK
(daca ma primeste evident), sau cumpar alt motor cu cat mai putini km
posibili (de preferat de 1.8 sau macar 1.6 8v) ori dezmembrez masina si
scot ce pot (si eu cred ca pot multe, pt ca deocamdata masina e coala,
cu toate componentele foarte bune).

Nu am apucat sa fotografiez chiulasa dar iata supapele si cateva din semerigurile schimbate:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Iata o fotografie in detaliu cu o supapa arsa. Se vede clat ca nu a fost
rupta, ci arsa in timp, desi e foarte probabil ca, la un moment dat sa
fi lovit pistonul cumva in ea sau la vechiul proprietar sa se fi rupt
cureaua de distributie si sa fi atins cumva pistonul in supapa. A mai
contat insa si instalatia de gaz veche cu care se oprea mereu motorul si ipoteze se mai pot emite dar
acum nu cred ca mai conteaza.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Si ca sa ne mai destindem iata si doua poze facute la propunerea sotiei
mele supeintelegatoare, care gaseste mereu utilizari lucrurilor vechi.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Si tot nevasta'mea zicea: Pana la urma ce ar mai fi viata fara mici
obstacole? Noi am fi niste legume iar mintea noastra prea odihnita
pentru ca nu am mai avea ocazia sa invatam lucruri noi, nu?

Maine sunt de serviciu, asa ca tocmai joi mai dau inainte.

Toate bune tuturor.



Ultima editare efectuata de catre citony2004 in Mar Feb 22, 2011 9:22 pm, editata de 1 ori

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Din toata povestea asta, cea mai tare a fost sotia. Are si dreptate, fruntea sus, pieptul inainte pentru ca problemele curg.
P.S. Poti sa prinzi cele 2 supape cu superglue ( intreaba-l pe ksper de unde gasesti ), sa legi o sarma intre cele 2 supape si sa pui jucaria la forta. Mori de ras
Cu stima, Claudiu.

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Offtopic...ebz77 ,pai eu nu stiu de superglue,la mine merge ''picatura''.Lasand gluma la o parte, citony2004 imi pare rau ca ai ajuns sa demontezi motorul.In alta ordine de idei ,,ai stabilit,, cauza acestei defectiuni?

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Da: Ghinion de neşansă! Wink

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Offtopic ...Nici pe departe nu faceam haz de necazul lui citony2004, daca asa s-a inteles. Eu incercam doar sa-i ridic moralul cu o gluma, cum a facut si sotia lui. Imi pare rau daca s-a inteles gresit. Chiar nu mai comentez nimic pentru ca vad ca se interpreteaza.
Cu stima, Claudiu.



Ultima editare efectuata de catre ebz77 in Mar Feb 22, 2011 10:38 pm, editata de 1 ori

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Păi cel care făcea haz de necaz eram eu. Acum vrei sa omor pe cineva pentru că am păţit asta?
Mă gândeam şi mă amuzam singur, că eu am adus două Vectre din Germania, deodată. Şi eu am decis să o opresc pe asta din motive care acum mi se par coplilăreşti. Cealaltă am dat-o vărului meu, care merge de atunci fără nici cea mai mică problemă. Şi e de 1.8 şi e tot pe GPL. Soarta!
De aia am zis: Ghinion de neşansă!
Ce comentează colegii e binevenit. Mă mai fac să uit.
Nu e nimeni supărat. Stai liniştit!!

Sus

12x16xel - Vectra B - supape evacuare sparte X16XEL Empty Re: Vectra B - supape evacuare sparte X16XEL Mier Feb 23, 2011 11:33 am

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Offtopic...Multumesc pentru ca ai gustat gluma facuta pentru a-ti ridica moralul si pentru a-ti descretii fruntea, citrony2004! Imi pare rau ca unii sunt asa sobrii!
Cu stima, Claudiu.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Cu privire la reparatie am vesti bune dar si rele.

Sa incep cu cele rele: cum spuneam intr-un post anterior, acum doua zile
seara am venit prea tarziu si nu am reusit sa mai fac poze la chiulasa,
dupa reparatie, pt ca se descarcase camera. Alaltaieri am fost de serviciu, si
chiar in ziua in care s-au efectuat cele mai importante operatiuni si
nu a fost nimeni sa faca poze (astfel ideea colegului si prietenului nostru supervizor de a face un tutorial s-a destramat, iar gibilan o sa traisca). Am citit tot ce scris dl. mecaNIK
pe forumul national cu privire la punerea la punct a distribuitei si speram sa nu aiba timp Liviu ieri de ea. Din pacate insa, repunerea chiulasei, a
distributiei si a evacuarii s-a efectuat inca de ieri, intrucat o alta
lucrare programare atunci s-a anulat. As fi vrut tare mult sa fac poze cu
punerea la punct a distributiei cu tot restul operatiunii.

Cand am ajuns eu, ieri de dimineata stateam asa:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Am ajuns cu garnitura de admisie, si daca tot era demontata de pe motor,
a fost bine curatata galeria de garnitura veche, am dat cu spray si corpul
clapeta si EGR, desi nu parea sa fie nevoie.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Pe scurt s-a montat totul la loc, cabluri cat cuprinde, furtune si furtunase de GPL, vacuumuri fara numar, etc

Vestea buna e ca dupa ce am dat la automat cca 10 sec cu bujiile
demontate pt amorsarea instalatiei de ungere in general si pt amorsarea
tachetilor in special, dar si ca sa auzim ceva zgomote suspecte, totul a
fost ok.

Apoi s-au montat bujiile si s-a pornit, totul ok...a pornit ca si cand
ar fi fost oprit ieri, la sfert cum se zice...a pornit cu pompa de aer
suplimentara, aceasta s-a oprit dupa cca 2 min, s-a completat cu antigel
si acum urmeaza probele de oras in zilele urmatoare.

Multumiri inca o data colegilor pt sfaturi si incurajari. Sincer.

Respect tuturor!

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Citony2004 ma bucur ca ai rezolvat problema si ca ai reparat motorul. Iti doresc cati mai multi kilometrii si ani de conducere fara reparatii!
Cu stima, Claudiu. Masina

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Multumesc Claudiu. Doresc tuturor la fel.

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Offtopic...As putea citony2004 sa scriu pe a 2 a fotografie cu "fifi" pe supape Club OpelArges si sa o folosesc ca avatar?
Cu stima, Claudiu.

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Binenteles. Doar nu e inregistrata la OSIM.

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Offtopic : Multumesc citony2004, am reusit ceva, ceva. Gestul conteaza, daca imi place mie ...?

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

P.S. Deja o folosesc ca avatar.

Cu stima, Claudiu.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum