OpelArges
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 2]

Lion

Lion
Moderator
Moderator
Necesar:
- o cheie tip Torx cod T20
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Iyd21h

La modelul meu de masina, capacul filtrului de polen este prins in cleme, pentru asta mi-am improvizat dintr-o tija de umbrela o scula in forma de bastonas pentru a declipsa clemele, care arata asa
Very Happy :
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 110doo1
- Spray-ul cu solutia de curatat instalatia de aer conditionat
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Rwl1ue

Aici ramane la aprecierea fiecaruia ce fel de spray folositi.Prima data am folosit un spray de la NIGRIN care l-am achizitionat la un pret de 36 lei, cel din fotografie este mult mai ieftin: 13 lei

ATENTIE! Pe instructiunile de folosire ale spray-urilor, producatorul recomanda amplasarea spray-ului in spatele scaunului de la sofer, aceasta medoda am aplicato prima data cand am folosit un astfel de produs iar eficienta lui a fost redusa. Pentru o eficienta maxima o sa va prezint mai jos metoda pe care am aplicato si am fost multumit de rezultat
Pasul 1
Indepartarea torpedoului.
Torpedoul este fixat in 6 surubele tip TORX, 3 la partea de jos, 3 la partea de sus
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Rsyk4j

filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 2lwswmg
Dupa ce le desfiletam putem indeparta torpedoul cu usurinta

Pasul 2
In spatele torpedoului ne ramane sa identificam unde este situat filtru de polen. Acest lucru este foarte usor dupa ce observam clemele de fixare al capacului, 6 la numar, in foto se observa doar 4
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Wl2nbc
Asa cum am spus mai sus la unele modele in locul clemelor putem intalni surubele

Pasul 3
Declipsam clemele cu unealta minune pe care am confectionato
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 250nwba\

Dupa aceasta operatie capacul se deschide ca o usita, scoatem filtru de polen si curatam cat putem de bine locasul filtrului de polen.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 2hnrfyd

Sa nu fiti surprinsi cand o sa vedeti acolo o gramada de mizerie, frunze, iarba, etc, nu este exclus sa aveti nevoie si de un aspirator Very Happy

Pasul 4
Porniti motorul autoturismului Dati aeroterma la nivelul maxim, selectati modulul de recirculare al aerului, pozitia de recirculare sa fie la bord si picioare si cuplati AC-ul
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Wk5pj7

Pasul 5
Luam spray-ul si il introducem in locasul filtrului de polen
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat I6e9gy
Actionam clapeta spray-ului, ne tinem un pic respiratia, inchidem usita.Pentru un plus de siguranta eu am pus o clema sa fiu sigur ca nu se va deschide. Am inchis toate usile de la masina si am asteptat 10 min conform specificatiilor de pe spray.
Dupa expirarea timpului opriti motorul si deschideti larg toate usile. Aerisiti bine timp de 10-15 min.
Urmeaza sa montam totul la loc in sensul invers demontarii.

Mentiune!
Aceasta operatiune e recomandat a se aplica odata cu schimbarea filtrului de polen

Calatorie Placuta Wink I love you

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Da,interesanta solutia.Te intreb Lion la Vectra B unde trebuie sa ''introduc'' acest spray?

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

Alin-Smith

Alin-Smith
VIP
VIP
Desfaci capacul de plastic unde vine filtrul de polen , scoti filtrul si bagi acel spray in gaura aceea pe unde intra aerul. Sau alta varianta: bagi sprayul in masina il blochezi pe pulverizare cu clima la maxim si pe recirculare.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
A doua varianta mi se pare cea mai ok,iar spray-ul sa fie pus langa pedala de accelaratie indreptat cu jetul catre gura de aerisire.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Lion

Lion
Moderator
Moderator
Pentru mine este a treia oara cand fac acest procedeu, cel mai eficient a fost cel pe care l-am prezentat, cu spray-ul in habitaclul filtrului de polen, nu am avut probleme cu nici un fel de miros.Am pus si spray-ul in masina, prima oara dar dupa 2 saptamani mirosul neplacut a reaparut.
Acum nu stiu cum este situat si ce forma are filtrul de polen la alte modele de Opel, Improvizati gasiti solutii asa cum am gasit eu metoda sa declipsez clemele Wink

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Apreciez sfaturile voastre si o sa cumpar si eu acest spray.O sa incerc varianta(prima) data de Alin-Smith .

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

sergiu

sergiu
VIP
VIP
Lion mi-ai luat-o inainte,astazi am facut si eu aceasta operatie doar ca eu am inlocuit filtrul de polen ,in cazul meu pentru sistem de climatizare Delphi!Revin si eu cu tutorialul! Very Happy

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

petrache_adrian2005

petrache_adrian2005
Membru nou
Membru nou
Lion de unde ai cumparat spray-ul de 13 lei?

Sus

Lion

Lion
Moderator
Moderator
petrache_adrian2005 a scris:Lion de unde ai cumparat spray-ul de 13 lei?
De la Auchan

Sus

petrache_adrian2005

petrache_adrian2005
Membru nou
Membru nou
Multumesc mult pentru informatie.Am sa curat si eu instalatia pentru ca miroase de mori.

WARN 1



Ultima editare efectuata de catre Lion in Vin Mai 21, 2010 6:57 am, editata de 2 ori (Motiv : interzis limbajul chat pe forum)

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Am curatat si eu AC-ul de la Vectra mea.
Am cumparat un spray de curatare(nu cel expus de Lion),dar la acelasi pret(13ron),din Valcea(autogara 1 MAI),desi acelasi spray il puteti cumpara cu 11ron si din Mioveni de la magazinul de piese auto din zona Oficiului Postal.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Nc1ppv
Ca procedura ,am facut in felul urmator.
1.Am pornit motorul.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 2j16j2w

2.Am scos filtru de carbon din compartimentul sau.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 105tkp3

3.Am introdus(doar 5-7cm) furtunasul de la spray in locasul din aeorterma.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 3162lo6

4.Am pornit AC(cu temperatura minima si rotatie maxima).
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat Vx0rbm
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 14t1vvd

5.Am apasat butonul de recirculrare.In acest moment,clapeta din locasul unde am introdus furtunas se inchide,prinzand furtunasul pe margine.
OBS.Nu va speriati,furtunasul nu se cuteaza,clapeta avand pe margine un burete de etansare.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat E6bwqt
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 2qny5oi

OBS.Iesiti din masina si inchideti usile,ca aerul absorbit din interior sa poata fi recirculat cum trebuie.
6.Am apasat pe capacul duzei spray-ului intermitent,adica serii de cate 5sec cu pauza de 5sec,pana la epuizarea cantitatii din doza.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 34hyj6e
OBS.Lasati 15min,astfel incat aeroterma sa absoarba cantitatea din doza de spray si sa o recircule prin habitaclu.Va garantez ca dupa 15 minute de functionare,cand trebuie sa ''intrati'' in autoturism ca sa opriti functionarea motorului si AC-ului, o sa simtiti ca ''intrati'' in frigider.Eu cel putin asa am avut senzatia,...foarte frig in habitaclu si un miros aromatizat foarte puternic.
Aerisiti timp de 10-15min,asa cum a scris anterior si Lion.
Spor la treaba.



Ultima editare efectuata de catre ksper in Lun Aug 30, 2010 10:46 pm, editata de 1 ori

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

nislau

nislau
Membru nou
Membru nou
Sa nu mai faci asa ksper pentru ca iti distrugi motorul de la aeroterma. cad dai vapori din spray prin aeroterma se scurg picaturi la baza motorului si-l poti buli. incearca tot asa cum s-a zis la inceput iar furtunasul e pentru a pulveriza si pe conducte(de obicei in prima parte apoi introduci sprayul in compartimentul pt filtru).
ATENTIE - nu va lasati inselati de solutiile profesionale de la service. sau macar cereti tratament pentru bacteriile depuse pe instalatie. Eu am patit-o. Am cerut tratament pentr AC si ei mi-au facut pentru mirosuri nu pentru bacterii spunandu-mi dupa ca exista 2 tipuri de tratament.

Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
nislau,daca ai fi fost putin mai atent la punctul 3(si poza aferenta),ai fi intels ca furtunasul este introdus 5-7cm si ''directionat'' spre profilul clapetei,nu spre rotorul aerotermei.Am luat in calcul si ceea ce ai specificat tu si de acee am directionat furtunasul spre interiorul clapetei.Jetul din spray este pulverizat in interiorul acelui compartiment din aeroterma.
filtru - Tutorial curatarea instalatiei de Aer Conditionat 59vt00

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Bună treabă, şi la mine miroase îngrozitor (un miros înţepător şi deranjant) şi nu ştiam ce are...trebuie sa încerc şi eu metoda lui kasper, dar sper sa găsesc spray cu furtunaş, că altfel nu pot aplica decât metoda cu spray-ul în habitaclu (cred ca ar fi insuficient să pun spray-ul în compartimentul filtrului de polen, pentru că, dacă închid clapeta pe recirculare, din ce vad din fotografii, nu mai ajunge substanţa în instalaţie, iar dacă nu dau pe recirculare ar fi ineficient). Am aflat că ar fi o spumă activă sau chiar ceva pulberi, care sunt ceva mai eficiente. Mă mai interesez şi revin, dar cred ca e suficient aşa cum a procedat ksper.

Sus

Lion

Lion
Moderator
Moderator
Spray cu spuma activa am vazut prin Kaufland pe la 40 lei, dar cred ca poti gasi mai ieftin pe la magazinele specializate in piese auto

Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
De asta ati auzit sau a folosit cineva? [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Normal ca am auzit dar pentru cine are bani,produs+trasport=mult. Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

citony2004

citony2004
Senior
Senior
Pai "Livrare Gratuita" scrie acolo. In cazul asta nu mi se pare foarte mult, dar calitativ o fi ceva de el?

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Sincer pe forumul national sunt laudate produsele de la firma respectiva.Dar ce te incurca, sa incerci unul din alea care au fost folosite mai sus,dupa cum se vede cei care le-au folosit sunt multumiti de rezultate.Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Am citit si am vazut cu placere ceea ce ati incercat fiecare si va admir. Nu as vrea sa par un foarte bun stiutor, dar m-am lovit si eu cu aceste probleme. Eu mai am si o masina putin mai mare decat Corsuta, am o Skoda Octavia si am avut mari probleme cu ea cu mirosul.
Am cumparat spray de interior si nu avea efect decat 2 sapt max.Am incercat in toate pozitiile si tot asa.
Cel mai bun este sprayul cu spuma activa, care costa maxim 40-50 lei cel mai bun.
Dar atentie cum se foloseste :
Se desface fitrul de polen , se introduce pe la filtru prima data si pe interior prin toate locasurile posibile pana iese spuma pe deasupra...fara mila, nu se intampla nimic. Inca o data repet prin toate orificiile, fara mila.
Se lasa cam 30-40 min sa traga si la temperatura maxima, da la caldura se da drumul f usor la ventilator. Se lasa cam 5 min si se mai creste o treapata de viteza la ventilator pana cand ajungeti la turatie maxima.( astfel se usuca toata tubulatura care este facuta dint-un carton. Daca dati la aer cond nu se usuca si va mirosii in timp mai urat).
Dupa ce s-a uscat la temp max, se opreste motorul si se monteaza filtrul de polen si tocmai dupa aceea dati drumul la aer s veti simtii dupa cateva min o briza minunata, simtiti ca aveti alta masina.
Atentie nu trebuie lasat nici mai mult nici mai putin sa intre spuma in tubulatura pt ca nu faceti nimic (eu mi-am luat teapa pt ca am lasat-o o noapte sa actioneze si a trebuit sa cumpar alt spray la 2 sapt.)
In prezent eu am un miros placut in masina de aproape 2 ani .
Spor la treaba!!!
Cu stima si respect, Claudiu.

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Acesta e sprayul despre care am discutat la intalnirea de duminica. A costat 35 lei, dar nu este cu spuma activa ca cel care l-am folosit data trecuta. Se cunoaste foarte bine diferenta dupa ce l-am folosit. Acum emana un aer proaspat si curat.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Operatiunea se face astfel : se introduce prima data prin ventilatorul de la aer in habitaclu cu ventilatie pe treapta 1 si pe pozitia cald.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Se opreste ventilatorul si se introduce prin toate aerotoarele de la bord.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]



Se introduce furtunul cat este posibil si in momentul in care se apasa pe buton pentru pulverizare , se trage catre afara.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Dupa ce s-a introdus prin toate aerotoarele, inclusiv prin cele aflate sub bord si sub scaune, se lasa masina cu usile deschise pentru aerisire circa 20-30 minute si se porneste motorul pe aer cald si treapta 1 de ventilatie pentru a se usca tubulatura. La perioade de timp de circa 5 minute se poate mari puterea ventilatiei, astfel incat la 25 minute sa avem ventilatie maxima.
La incheierea operatiunii de uscare a tubulaturii se poate trece la pornirea sistemului de A/C pentru verificarea sistemului sau a ceea ce am facut.
In speranta ca va putea sa va fie de folos, va doresc spor la treaba!

Cu stima ,Claudiu.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Super cool si eu urmez sa fac aceasta operatiune cu asa ceva:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Dupa ce ai dat cu el, ai lasat usile deschise timp de 15-20 minute, dupa care ai pornit aerul cald sau cum ?

Rezultatele sunt pe masura,produsul folosit de tine este unul destul de profi,eu stiu ca produsele respective sunt destul de calitative,da rezultate.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Toata operatiunea se face cu usile deschise. La Corsa C se poate deschide si haionul pentru ventilatie. Se scoate filtrul de polen si se pulverizeaza in acel locas cu ventilatie minima si caldura maxima( pentru a nu porni A/C si pentru a nu imprastia spuma sau lichidul prin toata masina sau habitaclul ei). Motorul poate sa fie oprit sau pornit (dupa preferinte). Important e sa se invarte ventilatorul. Dupa aceea se introduce in toate aerotoarele, dupa cum am aratat. Se lasa 15-20 minute pentru a actiona, dupa care se usuca tubulatura.
Daca ai nevoie putem sa-l facem impreuna sambata sau vineri seara.
Cu stima, Claudiu.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Stai asa ca nu mai inteleg nimic,pai daca masina nu este pornita nu mai am caldura ,ai afirmat ca trebuie sa dam jet,cu aerul cald la maxim pe minim la ventilatie,pe instructiunea spray-ului ce scrie,cum spun ei ca trebuie facut ?
Esti bine venit dar eu sunt schimbul 2 si vineri si sambata,multumesc pentru initiativa,oricum eu cred ca ma voi descurca dar nu strica sa am cu cine bea o bere,dar stiu ca tu nu prea bei. Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
La pulverizare prin orificiul unde este filtrul de polen nu este nevoie de ear cald. Nevoie de aer cald este la uscarea tubulaturii.Dupa ce se scoate filtrul de polen se puverizeaza putin in locasul acela pentru a intra pe tubulatura dintre ventilator si bord. De aceea trebiuie pornit ventilatorul si de aceea am spus ca nu trebuie neaparat pornit motorul pentru ca dureaza circa 2 minute operatiunea. La uscarea tubulaturii trebuie lasata ventilatia pe cald si motorul pornit. Uscarea dureaza cam 30 minute. Daca uscarea nu este facuta bine, mirosul inca mai persista.
Cu stima, Claudiu.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 2]

Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum