OpelArges
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare !

Eroare in urma diagnozei auto:
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description) (05) - Not present

Simptome:
Lipsa putere motor si scade atunci cand iti este lumea mai draga.

Am sa va prezint, mai jos cauza printr-un tutorial despre cum puteti verifica fizic o pompa de vacuum de pe un motor Y20DTH si ulterior iesind la suprafata si metoda de inlocuire:

Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_0010
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_010
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_110
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_210

In urmatoarele poze, veti observa pompa de vacuum dezasamblata si veti putea vedea cum interiorul corupului pompei prezinta urme serioase de aschiere din cauza paletei de ebonita, care si ea in urma acestui proces a suferit deteriorari si de aici lipsa presiunii de vacuum pe instalatie sau prezenta ei cu intermitenta:

Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_310
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_410
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_510
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_610

Procedura de remontare atat a pompei cat si punerea ei pe motor se face in ordinea inversa descrisa mai sus.



Coduri pentru pompa si schema ei de montaj:

Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_810
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH 1_710




Am sa incerc sa va explic mai jos prin exemple concrete circuitul de vacuum al motoarelor X20DTL/Y20DTH/Y20DTL:

Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH Circui10




1. Charge pressure control solenoid valve




2. Wastegate unit




3. Vacuum pump




4. Exhaust gas recirculation solenoid valve




5. Switchover valves solenoid valve
6. Switchover valves vacuum unit
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH Supape10



7. Exhaust gas recirculation valve





Componente motor Y20DTH:
Tutorial verificare/inlocuire pompa de vacuum Y20DTH Compon10




Imi cer scuze pentru folosirea unor materiale si in limba engleza, dar nu am avut la dispozitie un astfel de motor mai mult timp, pentru a face ceea ce mi-am propus,oricum ar fi, eu sper sa va fie de folos si va urez toate cele bune.




Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Lun Apr 15, 2013 12:18 am, editata de 5 ori

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Utile materiale , multumim frumos .
Daca ajuta cu ceva am eu X20DTH si din cate vad in poze e aproape identic .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Da, ar fi interesant, sa facem o documentatie pe circuitul de vacuum. Cu placere.

OpelArges

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

4Subiect solutionat eroare p0400 Mar Mar 05, 2013 12:18 am

R6A6D6U

R6A6D6U
Membru inactiv
Membru inactiv
Am si eu o problema stimati opelisti!

Mi-a aparut dintro data martorul motor aprins la bord si am sesizat ca masina nu mai tragea,am fost la un tip sa pun testerul si mi-a dat eroare p0400 care descifrata ar insemna eroare grava valva EGR am fost la altcineva alt tester aceasi problema aceas eroare.

Am desfacut valva EGR am curatato la fel si galeria.Ulterior am luat instalatia de vacum cu elecrovalve la control,totul pare in regula,pana la urma am desfacut si pompa de vacum era ca noua in interior dar nimic.

Cand si cand se aprinde martorul pe la 1700 1800 de ture si nu mai trage.Daca apas acceleratia la maxim dupa cateva cecunde se stinge si revine puterea.

Valva egr este buna verificata ca in tutorial.

Ma gandesc sa nu fie vreo problema cu senzorul de la egr aflat in galeria de admisie?



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Mar Mar 05, 2013 12:20 pm, editata de 1 ori (Motiv : Mutat subiectul din zona ghid de utilzare OA aici si aerisit textul.Respectati regulamentul.)

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Nu sunt convins ca instalatia dumneavoastra este etansa.

Despre ce senzor vorbiti ?

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

R6A6D6U

R6A6D6U
Membru inactiv
Membru inactiv
Este vorba de senzorul amplasat pe galeria de admisie in dreapta valvei egr spre margine.Dar voi mai incerca sa mai verific o data egr-ul.

Sus

adi_diaconu

adi_diaconu
VIP
VIP
Nu este nici un senzor la egr.
Mai exisa posibilitatea ca pe circuitul de la debimetru la turbina sa apara pierderi de aer - si atunci apare 0400. Mai trebuie avut in vedere vacuumul daca are pierderi in circuitul de comanda - turbina, egr, voleti admisie... (verificate toate futrunasele rigide, furunasele de mufare flexibile si teurile de plasti,c sa nu aiba pori, frecaturi sau alte posibile pierderi de vacuum.
Comportamentul este de pierdere vacuum sau vacuum insuficient.
Succes!

Sus

R6A6D6U

R6A6D6U
Membru inactiv
Membru inactiv
Azi am mai incercar debitmetru de aer cu unu SH si tot mi-a dat eroare dar mult mai tarziu decat mi-ar fi dat al meu.Ce ati mentionat mai sus a fost ferificat de 2 ori toata instalatia,multumesc pt sfat dar voi incerca cu debitmetru nou maine sa vad daca mai face.

Sus

adi_diaconu

adi_diaconu
VIP
VIP
A dat mult mai tarziu nu din cauza debitmetrului ci pentru ca ai umblat la circuitul de aer si s-a etansat mai bine. Nu cumpara debitmetru ca nu cred ca este cazul. Eroarea de la debitmetru este specifica. Trebuie sa ai atentie marita la acel teu din care pleaca furtunul mai subtire ... de obicei acolo este problema.
Spor!

Sus

gherlagiu.sebastian

gherlagiu.sebastian
Membru nou
Membru nou
Salut. Ai rezolvat problema? Ce avea? si la mine face la fel............

Sus

11Subiect solutionat pierd ulei pe la pompa de vac. sau... Dum Mar 29, 2015 8:16 pm

radu bratosin

radu bratosin
Membru inactiv
Membru inactiv
stima pt. ce faceti.am un y20dth din 2000,270000km,la mine din 2008,cumparata din italia.merge bine,dar pierde putin ulei pe la pompa de vacuum.complectez cam 0.3l la 1000km.uleiul se vede pe furtunasul de sub pompa de vacuum si in fata pe radiator scuipat pe la egr.se mai pierdea si pe la galeria de admisie dar am remediat aici prin demontare si silicon.intrebarea mea este ;se pot inlocui ceva garnituri,oringuri pe la pompa de vacuum sau se schimba ?sau acel ulei mai poate veni si de la uzura turbinei si mai bine ignor problema .ce tip de ulei ma sfatuiti sa folosesc?acum am gm 5w30.va multumesc.

Sus

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
Acum două zile mi s-a aprins în mers martorul cu ceck engine. Am ajuns acasă, m-am dus la tester și am eroarea P 0400. Am luati-va la puricat. Prima a fost valva EGR. Nu era murdara. Am verificat-o daca tine vacuum și este perfecta. Astăzi am verificat electrovalva EGR-ului. Am reușit și am decapsulat-o și cu aceasta ocazie am și curatat-o. Am verificat furtunele. Mașina merge bine când martorul nu este aprins. Inclin sa cred că este din pompa de vacuum. Am testat in mers, dacă o iau progresiv și ridic turația de stinge martorul și merge ok. La frana apăsată mă mult timp ce aprinde ceck engine, turez ușor și de stinge, deci trag concluzia că pompa de vacuum mai face cat de cat vacuum. Dar este pe moarte, se pare. Am scos furtunul din pompa și aspirațiia este foarte slabă, abia insesizabilă. Altceva poate fi? Raționamentul meu este corect?

Sus

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
mastermariano a scris:Acum două zile mi s-a aprins în mers martorul cu ceck engine. Am ajuns acasă, m-am dus la tester și am eroarea P 0400. Am luati-va la puricat. Prima a fost valva EGR. Nu era murdara. Am verificat-o daca tine vacuum și este perfecta. Astăzi am verificat electrovalva EGR-ului. Am reușit și am decapsulat-o și cu aceasta ocazie am și curatat-o. Am verificat furtunele. Mașina merge bine când martorul nu este aprins. Inclin sa cred că este din pompa de vacuum. Am testat in mers, dacă o iau progresiv și ridic turația de stinge martorul și merge ok. La frana apăsată mă mult timp ce aprinde ceck engine, turez ușor și de stinge, deci trag concluzia că pompa de vacuum mai face cat de cat vacuum. Dar este pe moarte, se pare. Am scos furtunul din pompa și aspirațiia este foarte slabă, abia insesizabilă. Altceva poate fi? Raționamentul meu este corect?

Astazi am desfacut si pomoa de vacuum pentru a face o inspectie a starii acesteia si a determina gradul de uzura. Se prezinta destul de bine, galetul de teflon sau plastic este intact, la fel ca si capetele sale semicirculare. cateva mici urme de folosire fara zgarieturi sau rosaturi. Remontat la loc dupa o curatare cu spray de frane si iata ca martorul ceck engine s-a aprin mult mai greu iar la accelerare se stinge mult mai repede. In alata ordine de idei, stie cineva daca la acest tip de motor Y 2,0 DTH exista rezervor de vacuum?

Sus

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
Cam slabă activitatea pe acest forum....in ceea ce privește noutățile: am desfăcut și galeria de admisie sa fiu sigur că nu este obturat circuitul de admisie și blocate clapetele. Deși făcusem o curățare anterioară undeva prin 2014, mă așteptam să găsesc calamina in draci. Surpriza totala! Galeria de admisie curată, asemănătoare uneia pe benzina. Am rămas impresionat! Acum daca tot m-am apucat și am demontat am scos-o și am curatat-o până la luciul aluminiului. Am pus altele garnituri, am reverificat și supapa EGR și tine presiunea. Munca degeaba! M-am consolat cu schimbatul furtunaselor de retur care erau coapte rău. Pus totul la loc, amorsată și pornită. La 10 minute după pornire când am accelerat mai tare la ralanti s-a aprins martorul in bord.
Fac o mica recapitulare pentru cei interesați
Verificat supapa EGR
Verificat pompa de vacuum
Curățat galerie de admisie
Verificat furtune și teuri vacuum
Electrovalvele nu știu cum să le verific, una din cele de lângă vasul de expansiune am decapsulat-o și am verificat membrana a fost ok. Din ce îmi aduc aminte parca bâzâia una din ele când porneam motorul, acum nu de aude nimic
Alte păreri?

Sus

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
Se pare că sunt singur pe aici. Nimeni nu mai activează pe acest forum? S-au mutat toți pe FB? Suspiciunea pompei de vacuum defecta sau neconformă cu parametrii m-a determinat să cumpăr una nouă. Am montat-o bucuros că voi scăpa de probleme. Aiurea! Eroarea a reapărut la fel de sfidătoare că și mai înainte.... Mi-au mai rămas e!ectrovalvele de verificat și cam asta este....doar daca eroarea P 0400 nu alternează și cu debitmetrul​

Sus

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
I-am dat de cap. De vina pentru toata aceasta tarasenie a fost porcaria aceea de "vulva" de pe galeria de admisie cu clapete. Acea valva avea "himenul" prastie! Scuze pentru exprimarea mai bombastica dar la cat m-am umplut de nervi si costuri este metaoda de a scapa de presiunea acumulata.
Deci aceea valva este o valva comuna, simpla care are in componenta o membrana de cauciuc. Acea membrana s-a perforat si din acest motiv aveam scapare de vacuum in toata instalatia. Aceasta nenorocita membrana m-a usurat de 662 lei - pretul unei pompe de vacuum noi si de cateva ore de munca si stres. Ca si piesa o gasiti situata pe galeria de admisie, rolul ei este ca prin depresiune sa comande inchiderea voletilor din galerie, dand astfel mai multa putere.

Sus

17Subiect solutionat rezolvat problema vacuum Lun Iun 12, 2017 2:19 pm

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
Rationamentul s-a dovedit corect. Supapa de vacuum care actioneaza voletii de pe galeria de admisie a fost de vina. Problema este ca nu o pot gasi la vanzare la un pret rezonabil. îa-si lua-o noua sa stiu o treaba, dar nu stiu daca codul pe care il am este valabil si reprezinta piesa de care am nevoie. Am urmatoarele coduri: x 12692402 si 90543650

Acesta din urma cred ca este cel bun. Daca are cineva o autodata, sau un program de identificare piesa este binevenit si il rog sa imi spuna codul si eventual un pret. bounce

Sus

18Subiect solutionat Felicitari Joi Iul 20, 2017 12:57 am

Dany3lLs

Dany3lLs
Membru inactiv
Membru inactiv
Felicitari , chiar daca nu a raspuns nimeni la postarile tale , cineva tot le citeste , probabil daca a citit ce ai scris ,si si-a rezolvat si el problema iti va multumi in gand ... orcum postarile de pe forumuri sunt citite , si de multe ori folosesc si peste zeci de ani , bravos tineo tot asa

Sus

mastermariano

mastermariano
Membru nou
Membru nou
Salutare grup!
Referitor la problema mea, întâmplător am găsit această valva la EPiesa la secțiunea Audi A6, 2.0TDi - are exact același tip de valva, identică că mărime și model, doar că tija de la Audi este un pic mai lunga. Dar acesta nu este un impediment, dat fiind faptul că se poate desface foarte ușor. Chiar și un neavenit fără experiență poate desface această valva cu ajutorul unei șurubelnițe subțiri, apăsând pe urechile carcasei. Apoi de scoate tija de pe membrana, lucru extrem de simplu și de înlocuiește cu tija de Opel. Potriviți membrana cu grija in interiorul carcasei având grijă să fie centrată și puneți capacul care prin clipește de blochează și tine și marginea membranei pe toată circumferința sa. Asta este tot!
O puneți apoi pe tija înapoi pe blocul motor prindeți cele două surubeleste și sunteți câștigători!
Sper sa va fie de folos
Pentru căutare pe site-ul EPiesa folosiți următoarele date:
Audi A6 C6 an 2006 motorizare 2.0 TDI cod motor BRE sau BLB

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum