Scule necesare:
accesoriile pentru desfacerea rotilor,cricul si cheia pentru desfacerea piuletelor de la roata aflate in dotarea masinii
2 cheii de 13
1 surubelnita dreapta medie
presa pentru piston etrier
hartie abraziva granulatie medie
pensula
Materiale de schimb:
am folosit placute de frana italiene Simer cu senzor acustic mecanic-180 RON
Demontare si Montarea:
1.Se slabesc piulitele de la roata,dupa care se ridica masina pe cric,se scoate roata,atentie masina trebuie sa fie stationata cu frana de mana trasa pe un plan drept iar la rotile din spate se pun opritoare pentru siguranta dumneavoastra.Trebuie sa ajungeti in acest stadiu prezentat ca in urmatoarea poza:
2.Se verifica atent sa nu fie scapari de lichid de frana pe la furtunul principal care alimenteaza etrierul cu lichid sau uzura acestuia conform pozei:
3.Se desface corpul etrier cu ajutorul cheilor fixe de 13 pentru a ajunge la placute conform pozelor de mai jos:
Atentie sporita la burduful de cauciuc,exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1,acesta se poate rupe
4.Dupa demontarea celor doua suruburi care sustin corpul etrier,se scot placutele de frana cu o surubelnita medie lata,conform pozelor:
5.Se verifica vizual discul de franare daca este ok(nu prezinta adancituri mari sau zgura mare pe margine) se trece la verificarea garniturii de etansietate piston,curatarea corpului etrier cu surubelnita,hartie abraziva si pensula,se elimina zgura de pe suprafata lui,pe piston sau cauciuc nu se da cu te miri ce ulei sau vaselina sunt adunatoare de praf si impuritati intr-un mediu extern si cu timpul se formeaza o mazga groasa care poate afecta buna functionare pistonului din etrier.
6.Dupa curatarea discului de frana de zgura formata pe margine(se pot rectifica si la strung),se monteza placutele noi de frana pe disc,se imping pana iau contact perfect cu acesta,conform pozei:
7.Se foloseste o presa pentru a impinge pistonul in interiorul corpului etrierului,conform pozei:
8.Se monteza peste placutele de frana corpul etrier,dupa care se strange surubul 1 tinand contra burdufului de cauciuc,operatia inversa demontarii,conform pozei:
Atentie sporita la burduful de cauciuc,exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1,acesta se poate rupe
9.Se fac verificarile de riguoare,se monteaza roata si se trece la cealalta roata, nu inainte de a desface o bere ca sa va mai trageti duhul
In speranta ca va este de folos acest material,va salut cu stima,Stefan.
Ultima editare efectuata de catre SUPERVIZOR in Vin Iun 25, 2010 4:00 pm, editata de 1 ori