OpelArges
Astra G Y17DT - probleme incalzire motor  Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Astra G Y17DT - probleme incalzire motor  Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

petrache_adrian2005

petrache_adrian2005
Membru nou
Membru nou
Buna ziua,

Va rog daca ma puteti ajuta si pe mine cu o problema.Am un Opel Astra G din 2003 cu motor Y17DT, si cand este frig afara acul de la temperatura nu urca deloc si caldura baga putin de tot.Am banuit ca e de vine termostatul si am schimbat 2 termostate dar degeaba, au fost si verificate in cratita am incalzit apa si termostatul lucra.Ieri am pus un termostat nou dar cand am pus mana pe furtunul care pleaca din termostat spre radiator era caldut, am dat ture prin oras cam 20 de km si sa ridicat apa la 90 de grade (deci ceasul din bord functioneaza la fel si sonda) dar afara erau 7 grade.Astazi cand au fost -2 grade am facut 50 de km si ceasul de la temperatura nu sa ridicat deloc si caldura baga foarte putin.Daca sa mai intalnit cineva cu problema aceasta va rog ajutati-ma si pe mine.O zi buna in continuare.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare,

nu trebuie sa te alarmezi degeaba,daca ai antigel schimbat odata la 3 ani cum spune producatorul nu ai de ce sa te agiti.

Se cunoaste problema motoarelor Diesel ca in anotimpurile reci se incalzeste foarte greu.Pentru o incalzire mai repede a motorului recomand mersul fara caldura in habitaclu,inchiderea clapetei de recirculare, pentru a nu mai permite venirea aerului rece de afara,treapta de la aeroterma sa fie pe 1,evident toate aceste lucruri se pot face daca ai filtrul de polen schimbat la timp,pentru a se evita aburirea geamurilor.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

petrache_adrian2005

petrache_adrian2005
Membru nou
Membru nou
Nu cred ca e ceva normal Stefan ce se intampla.Nu baga caldura mai deloc, inghet in masina, pot sa merg pana la Bucuresti si inapoi si nu se incalzeste.Daca face asa acum la -2 grade dar cand vor fi -15 iti dai seama.Inainte nu aveam probleme se incalzea, oricat de frig era afara imi statea apa pe 90 de grade.Ma bate gandul sa fac o programare la Opel sa vad daca o rezolva ei.O seara buna.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Cum doresti dar eu spun sa mai astepti si tu sa ne uitam si noi la ea la intalnire,facem si o diagnoza,decizia iti apartine.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

petrache_adrian2005

petrache_adrian2005
Membru nou
Membru nou
Da Stefan.O sa vad ce mai rezolv si ne uitam si la ea.Multumesc mult.

Sus

petrache_adrian2005

petrache_adrian2005
Membru nou
Membru nou
Buna seara.Vreau sa va anunt ca am rezolvat problema.Am fost la reprezentanta Opel din Pitesti au verificat masina si au zis ca e de vina termostatul,le-am zis ca am mai schimbat inca 2 termostate dar au zis sa pun unul original GM,am dat comanda si dupa 1 saptamana m-au sunat sa ma duc sa il schimbe.Vineri am fost la ei si l-au schimbat iar acum functioneaza cum trebuie dupa 5 km mi sa ridicat apa la 80 de grade am pus mana pe furtunul care iese din termostat si era rece,am continuat sa merg pana a ajuns apa la 90 de grade si baga caldura inauntru de scoteai limba iar afara erau -2 grade.Deci in concluzie am cumparat 2 termostate degeaba ca nu au mers (unul a fost VERNET si unul a fost FACET) iar pretul lor a ajuns la cat am dat pe cel original GM la care am garantie 2 ani de zile.De baietii de la reprezentata Opel am fost foarte multumit si preturile sunt acceptabile pentru ca au acum un program prin care fac reducere la masinile mai vechi de 4 ani,decat sa dai banii la un mecanic particular mai bine mergi la reprezentanta unde beneficiezi de o garantie,de o factura.Va multumesc la toti care m-ati ajutat cu raspunsurile voastre.O seara buna in continuare.

Sus

7Astra G Y17DT - probleme incalzire motor  Empty Anomalie termostat. Vin Dec 23, 2011 9:35 pm

Costy_77

Costy_77
Membru nou
Membru nou
Rog daca imi poate explica si mie urmatoarea anomalie:- am un Opel Astra F cod motor C18NZ si de ceva vreme oricat de mult as fi mers cu masina fie in oras fie inafara la drum lung nu mi se ridica temperatura la apa peste 60 grade (acul indicator din bord statea jos de tot pe albastru)-din cate stiu regimul termic de functionare al motorului este 90 grade. Am banuit ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis sau este imbatranit de timp si deschide prea repede si am hotarat sa il schimb. Am luat termostat cu deschidere la 92 de grade si l-am montat. Mentionez ca la desfacere cel vechi nu prezenta nici o anomalie si nici nu era blocat. Dupa inlocuire am aerisit si am completat antigelul de cateva ori dupa care am plecat sa testez si sa vad cum se comporta. M-am invartit prin oras ca prostul cca. o ora si degeaba...apa abia a urcat la 80 de grade si asta in conditiile in care afara temperatura era de 12 grade si 3/4 din radiator este acoperit cu carton. Eu unul chiar nu imi explic aceasta anomalie.

http://costi.shopmania.biz/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Costy Salut !

Cu siguranta tot termostatul e de vina !
La fel ca la Adrian ! Iti trebuie unul bun. Eu iti recomand unul de origine.

Pentru a verifica daca este asa opreste caldura in habitaclu si vezi diferenta de temperatura la motor. Daca se ridica mai mult de 60 de grade inseamna ca "circuitul mare" e permanent deschis, adica termostatul tau cel nou este bun de nimic. Prin urmare ia unul original si schimba-l !

Ai GMV pe masina ? Grup moto ventilator ? Acel ventilator montat pe radiator ?

Astept raspunsul tau !

Cu respect,

Sorin

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Ai citit postare de mai sus? daca da, atunci cred ca poti sa incerci sa verifici lichidul de racire( proprietati ).

Cu stima, Claudiu.

Sus

Costy_77

Costy_77
Membru nou
Membru nou
Lichidul de racire este schimbat tot ( sau aproape tot, cat a curs acum o saptamana ) Referitor la termostat este GM. Proba a fost facuta cu caldura oprita. Am si GMV.

http://costi.shopmania.biz/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Costy,

Pe loc, la relanti, cum se comporta masina ?

Porneste GMV-ul dupa o functionare mai indelungata ?

Daca da, ce temperatura indica la bord in momentul porniri GMV ?

GMV-ul porneste la comanda adica la temperatura peste 89 de grade. Daca la tine porneste mai devreme inseamna ca e de vina termostatul GMV care nu mai stie cand sa porneasca GMV. In consecinta raceste lichidul de racire mai devreme. Si de aici poate fi necazul tau la masina.

Astept raspunsul tau,

Sorin

Sus

Costy_77

Costy_77
Membru nou
Membru nou
GMV porneste aproape de 80 de grade dar normal ar fi ca termostatul sa deschida si sa dea drumul lichidului catre radiator la 92 de grade chiar daca GMV-ul porneste la 80 de grade acesta nu face altceva decat sa raceasca lichidul existent in radiator in acel moment pana cand termostatul deschide si da drumul lichidului fierbinte din motor in radiator impingand in acelasi timp lichidul gata racit din radiator prin tur in motor. Referitor la termostat am mentionat mai sus ca este GM.

http://costi.shopmania.biz/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Costy,

Multumesc pentru informatii.

Aerisirea sistemului de racire a fost facuta corect ? Ca la manual ?

Daca termostatul tau GM se intalneste cu un tampon de aer (o perna de aer) s-ar putea sa se deschida mai repede decat trebuie . Pot fi vapori fierbinti care deschid termostatul mai repede, il pacalesc.

Incearca o aerisire sistem gravitationala clasica.

Si ma mai intereseaza inca ceva . De cand a aparut fenomenul acesta. E important.

Sorin

Sus

Costy_77

Costy_77
Membru nou
Membru nou
Problema nu stiu concret de cand a aparut...iarna trecuta a functionat totul OK. Odata cu venirea anotimpului rece am observat aceasta anomalie. Aerisire a fost facuta de 3-4 ori si nu are aer + ca am vas de expansiune cu tur si retur. Asta vara datorita caldurii temperatura in oras urca relativ repede la 80 - 85 de grade dar afara statea la limita superioara a zonei albastre de 60 de grade. Acum dupa cum am mai spus 3/4 din radiator are carton in fata si tot degeaba. Am un prieten cu aceiasi masina ca si a mea si acelasi motor si am facut acum pe seara un test in parcare ( amandoua motoarele reci ) in 14 minute motorul lui a ajuns la 80 de grade si al meu in acelasi interval de timp putin peste 60 de grade...

http://costi.shopmania.biz/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Costy,

E clar ca ai o anomalie la sistemul de racire dar trebuie sa le iei prin eliminare.

Zici ca termostatul e bun. Si totusi motorul e rece.

De ce ii pui carton la radiator ? Se recomanda ?

Termostatul de exemplu cel vechi il poti verifica daca functioneaza corect. Intr-un vas cu apa pe care il incalzesti si verifici temperatura,cu un termometru, pana la deschiderea lui.

Cu aerisirea circuitului nu sunt sigur ca este buna- totusi ai facut-o de cateva ori . Imi pare rau dar nu am material tehnic pentru masina ta sa te sfatuiesc exact cum se face aerisirea . Rog colegii din forum sa-l ajutam cu date scrise pentru aceasta operatie (fiecare masina are particularitatile ei).

Raman la ideea ca daca termostatele tale sunt bune, aerisirea sistemului e gresita.

Si mai e ceva... Ai cumva pierderi de lichid de racire ? Completezi din timp in timp ?

In ce priveste lichidul de racire , hmm , poate fi si "apa din balta" (ideea e sa nu inghete si sa nu "corodeze sistemul") nu are nicio influenta asupra temperaturii de "schimb de caldura"

Ia mai fa tu o verificare riguroasa la toate elementele.

Oricum e rau ca poti fi pacalit , iar motorul tau sa functioneze supra-incalzit cu consecinte neplacute.

Sorin

Sus

16Astra G Y17DT - probleme incalzire motor  Empty astra-g-y17dt-probleme-incalzire-motor Dum Feb 12, 2012 4:10 am

bugarcalin

bugarcalin
Membru nou
Membru nou
Salut,
Costy 77, nu stiu daca ti-ai rezolvat problema cu incalzirea .
Daca nici acum nu da caldura incearca sa dai din nou jos termostatul si verifica daca garnitura de cauciuc pe care inchide este in regula(nu garnitura de etansare).
Daca este in regula atunci lasa vasul de expansiune deschis (fara buson) si tine motorul turat la aprox.2500-3000 turatii pana cand in vasul de expansiune incepe sa bage lichid si pe retur.
In mod normal la momentul cand incepe sa bage lichid pe retur motorul este la temperatura de aprox. 80 gr.
Trebuie sa mai tii motorul turat pana cupleaza electroventilatorul de racire de pe radiator.Abia acum aerisirea este facuta corespunzator(si ar trebui sa dea caldura).
Atentie ca la fiecare tip de motor termostatul deschide la o anumita temperatura specificata de producator.
Spor la treaba.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum