Un concediu placut la malul Marii Mediterana in Napoli(Castel Volturno).
Este bine sa va interesati inainte de a pleca din tara:
-de traseul complet pe care doriti sa il parcurgeti
-de costurile si taxele pentru tara si drumul respectiv
-de regulile de circulatie din tara prin care treceti
-de clima din tara prin care treceti
-de adresa si numarul de telefon al ambasadei Romaniei in tara respectiva.
Consultati site-ul turistineuropa.ro.
Aveti mai jos cateva imagini cu traseul parcurs de mine:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Eu am mers si cu un nepot de 2 ani si a trebuit sa am si scaun special isofix. NU NEGLIJATI, luati amenda inafara. Centurile se pun la toti pasagerii.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Faceti pasaport pentru copii minori.
Am plecat de dimineata la ora 10.00 din Mioveni si am ajuns in Arad unde ne-am cazat. Multumesc lui StefanTolos pentru sugestia de a suna pe Liviu(Libra) si lui Liviu pentru recomadarea de hotel.
De la Arad am plecat pe la 5.00 dimineata spre Nadlac. Aici, in vama am cumparat vigneta pe 10zile cu 60lei. Atentie sa verificati pe chitanta perioada de valabilitate, numarul de inmatriculare si sa va dea atasat si bon fiscal. Alimentati full rezervor din tara, din Nadlac, aveti toate natiile de statii Peco aproape de vama.
UNGARIA:
In Ungaria am mers prin Mako pana am intrat pe M5 pana la Budapesta.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Nu intrati in Budapesta si tineti pe "centura de sud" indicatoarele de M7. Am coborat pe M7 pana la iesire spre Slovenia unde nu aveti vama. Prima localitate este Prince si Lendava. Intrati la peco in Prince si luati vinjeta pe 7 zile cu 15euro si atentie sa va dea si autocolantul pe care sunteti obligati sa il lipiti pe parbriz. Amenda este de 150euro. Autostrada se continua mai departe spre Maribor.
Ungaria dupa parerea mea este o tara saraca in peisaje, urata, oamenii sunt cu fetele in pamant. Ceea ce este foarte curios este ca la intoarcere pe panourile cu Budapesta, in dreptul cuvantului o sa vedeti indicativ mic RO. Nu stiu care este chestia.
SLOVENIA:
In Slovenia am intrat pe la Prince-Lendava si am trecut ca bezmeticul de acel peco pentru vinjeta si am fost nevoit sa caut intr-un satuc unde am si gasit.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Statiile de carburant se numesc PETROL(cu rosu) si au carburant de foarte buna calitate la pret de romanica. Faceti full iar la iesirea spre Italia.
In toate staiile PETROL, vanzatorii vorbesc cel putin 3 limbi straine si sunt foarte primitori. Pe autostrada aveti locatii precise de verificare a vinjetei cu reducerea obligatorie a vitezei de rulare la 30km/h. Trebuie sa va incadrati pe banda specifica mijlocului de transport.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Slovenia este o tara extrem de curata, peisaje extraordinare. Aveti in permanenta pe partea dreapta, in vizor muntii din Austria. Autostrada este presarata cu "n" tuneluri, ca nu le mai stiu numarul. In tuneluri aveti limita de 100km/h obligatorie.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Mergeti pe A1 prin Maribor-Ljubljana si iesiti spre Trieste pe A3.
La intrare in Italia controlul este destul de strict. Sunt oprite mai toate autovehiculele care au copii la bord si verificati sa fie cu acte in regula.
ITALIA:
In Italia intrati prin Trieste. La vama va intreaba care este locatia pana unde vreti sa ajungeti sin in ce scop(nu cred ca este o regula, poate am fost eu mai prost imbracat).
In Italia nu este vigneta. Se plateste taxa pe autostrada in functie de km parcursi si de categoria din care face parte autovehicolul condus. La intrare pe A4(Trieste-Venetia-Padova) incadrativa pe banda de turisme si semn de tichet, opriti in dreptul barierei, apasati buton, luati tichetul(se ridica bariera) si continuati drumul. La orice iesire aveti iar bariera unde se arata tichetul si se plateste exact pe numarul de km parcursi. Incadrati-va pe banda de turisme si semn de mana care plateste cu bani ca in poza atasata.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
In italia este interzisa posesia de detectoare de radar. V-a gasit cu el in masina,chiar daca nu este aplicat in parbriz riscati amenda de pana la 2800euro si confiscarea apartului. Daca transportati biciclete va trebuie obligatoriu o placuta de 50x50cm cu dungi rosii si albe pe diagonala.
De la Padova am mers pe A13 pana la Bologna si pe A1 pana la Napoli. Am platit pe aproape 900km 58.7euro. Autostrazile sunt presarate cu multe tuneluri, unele chiar si de 3000m lungime si 3 benzi pesens de mers. Autostrazile sun extrem, dar extrem de bine organizate si marcate. Noaptea este un vis. Multe parcari si Autogriluri(locuri unde puteti face dus free si nu numai). Respectati limitele de viteza, sunt foarte multe camere fixe si nici nu stiti cand va treziti cu Carabinierii pe cap. Apar de unde nu te astepti.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Benzinarii Shell-Agip-Q8. Preturi intre 1.75euro(la Agip) si 1.87euro(la Q8). Oricum am fost nevoit sa fac un plin la intoarcere.
END PART 1
Este bine sa va interesati inainte de a pleca din tara:
-de traseul complet pe care doriti sa il parcurgeti
-de costurile si taxele pentru tara si drumul respectiv
-de regulile de circulatie din tara prin care treceti
-de clima din tara prin care treceti
-de adresa si numarul de telefon al ambasadei Romaniei in tara respectiva.
Consultati site-ul turistineuropa.ro.
Aveti mai jos cateva imagini cu traseul parcurs de mine:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Eu am mers si cu un nepot de 2 ani si a trebuit sa am si scaun special isofix. NU NEGLIJATI, luati amenda inafara. Centurile se pun la toti pasagerii.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Faceti pasaport pentru copii minori.
Am plecat de dimineata la ora 10.00 din Mioveni si am ajuns in Arad unde ne-am cazat. Multumesc lui StefanTolos pentru sugestia de a suna pe Liviu(Libra) si lui Liviu pentru recomadarea de hotel.
De la Arad am plecat pe la 5.00 dimineata spre Nadlac. Aici, in vama am cumparat vigneta pe 10zile cu 60lei. Atentie sa verificati pe chitanta perioada de valabilitate, numarul de inmatriculare si sa va dea atasat si bon fiscal. Alimentati full rezervor din tara, din Nadlac, aveti toate natiile de statii Peco aproape de vama.
UNGARIA:
In Ungaria am mers prin Mako pana am intrat pe M5 pana la Budapesta.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Nu intrati in Budapesta si tineti pe "centura de sud" indicatoarele de M7. Am coborat pe M7 pana la iesire spre Slovenia unde nu aveti vama. Prima localitate este Prince si Lendava. Intrati la peco in Prince si luati vinjeta pe 7 zile cu 15euro si atentie sa va dea si autocolantul pe care sunteti obligati sa il lipiti pe parbriz. Amenda este de 150euro. Autostrada se continua mai departe spre Maribor.
Ungaria dupa parerea mea este o tara saraca in peisaje, urata, oamenii sunt cu fetele in pamant. Ceea ce este foarte curios este ca la intoarcere pe panourile cu Budapesta, in dreptul cuvantului o sa vedeti indicativ mic RO. Nu stiu care este chestia.
SLOVENIA:
In Slovenia am intrat pe la Prince-Lendava si am trecut ca bezmeticul de acel peco pentru vinjeta si am fost nevoit sa caut intr-un satuc unde am si gasit.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Statiile de carburant se numesc PETROL(cu rosu) si au carburant de foarte buna calitate la pret de romanica. Faceti full iar la iesirea spre Italia.
In toate staiile PETROL, vanzatorii vorbesc cel putin 3 limbi straine si sunt foarte primitori. Pe autostrada aveti locatii precise de verificare a vinjetei cu reducerea obligatorie a vitezei de rulare la 30km/h. Trebuie sa va incadrati pe banda specifica mijlocului de transport.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Slovenia este o tara extrem de curata, peisaje extraordinare. Aveti in permanenta pe partea dreapta, in vizor muntii din Austria. Autostrada este presarata cu "n" tuneluri, ca nu le mai stiu numarul. In tuneluri aveti limita de 100km/h obligatorie.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Mergeti pe A1 prin Maribor-Ljubljana si iesiti spre Trieste pe A3.
La intrare in Italia controlul este destul de strict. Sunt oprite mai toate autovehiculele care au copii la bord si verificati sa fie cu acte in regula.
ITALIA:
In Italia intrati prin Trieste. La vama va intreaba care este locatia pana unde vreti sa ajungeti sin in ce scop(nu cred ca este o regula, poate am fost eu mai prost imbracat).
In Italia nu este vigneta. Se plateste taxa pe autostrada in functie de km parcursi si de categoria din care face parte autovehicolul condus. La intrare pe A4(Trieste-Venetia-Padova) incadrativa pe banda de turisme si semn de tichet, opriti in dreptul barierei, apasati buton, luati tichetul(se ridica bariera) si continuati drumul. La orice iesire aveti iar bariera unde se arata tichetul si se plateste exact pe numarul de km parcursi. Incadrati-va pe banda de turisme si semn de mana care plateste cu bani ca in poza atasata.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
In italia este interzisa posesia de detectoare de radar. V-a gasit cu el in masina,chiar daca nu este aplicat in parbriz riscati amenda de pana la 2800euro si confiscarea apartului. Daca transportati biciclete va trebuie obligatoriu o placuta de 50x50cm cu dungi rosii si albe pe diagonala.
De la Padova am mers pe A13 pana la Bologna si pe A1 pana la Napoli. Am platit pe aproape 900km 58.7euro. Autostrazile sunt presarate cu multe tuneluri, unele chiar si de 3000m lungime si 3 benzi pesens de mers. Autostrazile sun extrem, dar extrem de bine organizate si marcate. Noaptea este un vis. Multe parcari si Autogriluri(locuri unde puteti face dus free si nu numai). Respectati limitele de viteza, sunt foarte multe camere fixe si nici nu stiti cand va treziti cu Carabinierii pe cap. Apar de unde nu te astepti.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Benzinarii Shell-Agip-Q8. Preturi intre 1.75euro(la Agip) si 1.87euro(la Q8). Oricum am fost nevoit sa fac un plin la intoarcere.
END PART 1