OpelArges
Corsa C - curge ulei in zona curelei de accesorii Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Corsa C - curge ulei in zona curelei de accesorii Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 4]

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Fratilor am pus-o Crying or Very sad cred ca am semering-ul dus,desi nu-mi explic de ce,am doar 40000 de km,pun niste poze aici sa vedeti si voi :

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Problema mare este ca trebuie schimbat cu trusa KM,asta e, acuma este momentul sa o cumpar si vom purcede la treaba,sper ca mai experimentatii mei apropiati sa ma ajute atat in schimbare cat si in realizarea tutorialului.

Codurile sunt urmatoarele:
6 90571925 - 6 38 199 -SEAL, RING, OIL PUMP 35 lei
15 9129242 - 6 14 986 -SCREW, TORX, CRANKSHAFT PULLEY HUB TO CRANKSHAFT 12 lei

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Sunt primul voluntar care se ofera sa te ajute la schimbat.
Cu stima, Claudiu.

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Cameraman eu sunt !

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Multumesc frumos si ma bucur ca sunteti saritori,problema mea ar fi cum sustinem noi motorul,ca nu am macara ?

La astea trebuie sa ajungem,surubul se schimba si se strange cu cheia dinamometrica la un cuplu destul de mare :

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Poate ca este o idee tampita dar...
Ne bagam sub o bara de batut covoare , ridicam motorul in 5 insi ( unul la lanturi sa faca prinderea cand motorul este suficient de ridicat si patru la ridicat ) . Daca nu putem asa , poate facem rost de o macara gen scripete cu lant si cu asta sigur il scoatem .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Nu trebuie sa scoatem motorul ci doar sa fie fixat pentru ca se scot tampoanele de la motor deci implicit ramane in aer,da este o solutie si asta cu batatorul,dar o sa vedem cum facem lucrarea o sa o facem la mine la mosie,pe langa targul saptamanal,o sa vedem poate fac eu rost de la un prieten care a avut service auto,acuma se ocupa cu dezmembrari,dar nu stiu sa vad. Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Am aceeasi problema, semeringul il am deja cumparat..Daca il schimbi anunta-ma si pe mine si costurile implicate ,nu prea vreau sa mai ajung pana la Craiova pentru rahaturile astea minore Sad .Trusa KM e in curs de replica la mine ,sper sa iasa o s-o incercam la o intalnire ,daca o sa fie ok , o s-o pun la dispozitia comunitatii la orice ora,am facut-o dupa cotele date pe forum .Te rog mult in ziua in care ai in plan sau gasesti pe cineva capabil sa faca treaba cum vrem noi " ca la carte" da-mi si mie un semn ,ca mecanici am gasit multi din "gura" dar putini capabili

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Obiectivul meu,anul asta, este sa-mi cumpar personal trusa Opel GM KM calibrare ditributie si cheie dinamometrica,pentru a incepe eu personal sa fac aceasta operatie,deci daca nu te grabesti si poti astepta putin,este ok si ma bucur enorm de mult, sa vad ca esti dispus sa ajuti,evental poti pune si aici acele dimensiuni,pentru ce se leaga direct de acest subiect,eu vreau sa cumpar calibrele KM,dar vreau sa vad si acele dimensiuni,cine stie. Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Momentan abia am facut dispozitivul de blocare vibrochen ,ce-i drept nu prea imi place cum intra in locasul motorului ,mi se pare prea mic diametru ,cotele astea le am de la un coleg de pe club opel [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Dispozitivul de blocare a axelor cu came ,care este de fapt "o rigla" de 4.8 mm grosime ,am vorbit cu cineva sa mi-o faca prin alezare cum se procedeaza in cazul chiulaselor
Si cel mai important dispozitiv ,cel de blocare a fantelor din capul axei cu came de admisie [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Dupa cum se vede se poate confectiona si din carton dar parca nu m-as increde in el ,cu cine am vorbit mi-a promis ca mi-l toarna cumva si respecta cotele din grafic [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

In mare parte trusa KM nu e ceva complex ,insa e ceva necesar ,la toate motoarele cu distributia pe lant de la 1.0 pana la 1.4 (XE /XEP) nu se poate intervenii fara trusa asta .....In ceea ce priveste semeringul din ce m-am interesat trusa KM nu ar fi necesara ,sunt slabe sanse sa miscam pinionul vibrochenului ....Stefan eu nu ma grabesc neaparat ,sunt presat putin de faptul ca am saibe la suruburile axelor cu came si desigur pierd cam 1 litru de ulei la 5 luni,in speta cumva trebuie sa ne rezolvam masinile ca nu e bine nici asa

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Vali sunt de acord cu tine si nici nu sunt genul sa las masina asa,inteleg cand este o problema minora gen capota mea Wink,am inteles ideea ca ma vei astepta pana procur trusa KM,mai bine merg pe precizie, desi vor fi multi care-mi vor spune ca ' behh fi roman nu neamt ' mai bine neamt decat roman in cazul asta. Smile

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

szilid

szilid
Membru nou
Membru nou
Trusa KM este necesara.
Tija de blocare vibrochen se poate confectiona, si blocajul axelor iara (grija in ambele cazuri se tine contra!Am intalnit axa cu came cu blocajul rupt de pe el ca nu au tinut contra)
Ai confectionat din hartie piesa de reglare disc dar roulul lui este defapt sa tina discul pe loc in momentul in care strangi suruburile de la axele cu came.

Pentru schimbare simering trebuie blocat vibrochenul (tinut contra) desfacut surubul, si confectionat o scula cu care bagi simeringul, fara scula nu prea bagi fara sa distrugi, o sa dau cotele sa aveti Smile

http://eobdtune.ro/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
"Potcoava " de reglat discul cu fante ,o am facuta dupa graficul de mai sus ,dar din metal .Din ce am inteles tija de blocare vibrochen nu e necesara in cazul schimbarii simeringului si nici trusa in sine ,cel putin asa am primit sfaturi pe club opel .Pun si o poza cu simeringul [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

szilid

szilid
Membru nou
Membru nou
Fain daca este confectionat din metal.

Pentru operatie trebuie sa faci urmatoarele:
Trebuie sa dai jos fulia de pe suportul fuliei, iar trebuie sa desfaci surubul de la vibrochen, atfel nu ai acces la simering, asta se vede clar si pe poza inclusiv ca este blocat vibrochenul (am marcat cu sageata)!

Fara blocaj vibrochen greu cred ca o sa desfaci surubul dar hai sa zicem ca desfaci de strans la loc greu, uitate in autodata cu ce cuplu trebuie strans si ce zic baietii pe langa blocaj vibrochen trebuie sa tii si contra Smile)

Nu am facut una sau doua distributii ... stiu ce vorbesc

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

http://eobdtune.ro/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Cu datul jos nu e greu in cazul meu ,surubul este strans mioritic ,adica cu cheie normala ,am 6 luni de la distributie .Mie imi e cam frica sa ma bag ,TIS-ul nu merge sa mi-l instalez si imi e greu sa gasesc si pe cineva sa strang la cuplu surubul .Daca te referi la dispozitivul de mai sus ,dupa cum vezi l-am facut ,dar nu stiu cat de bune sunt cotele daca ai putea sa-ti cu o parere , sa ne dai si noua niste cote as aprecia .

Sus

szilid

szilid
Membru nou
Membru nou
O sa revin cu info Wink

http://eobdtune.ro/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Ca tot dam putina amploarea topicului .Asta este "potcoava" de blocat discul cu fante [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine] ,facuta dupa graficul de mai sus ,tot ce ar mai trebuii este o verificare pe motor .Pentru dispozitivul de blocat vibrochenul astept si eu cotele .

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
In primul rand ,urez un mare BINE AI VENIT in comunitatea noastra, szilid si ma bucur prieten drag ,ca esti aproape de nevoile acestei comunitati,chiar aveam nevoie de experienta ta si-ti multumesc pentru asta.

Dupa cum stiti,am dorinta si capacitatea de a face schimburi de distributie pentru gama Opel si mai stiti ca daca-mi pun ceva in gand il si realizez,Vali am sa pun mai jos schemele distributiilor noastre respectiv pentru Z10XEP si Z14XEP unde ai cuplele de strangere,oricum cat de curand voi achizitiona cheia dinamometrica ,trusa KM si ne vom apuca de treaba.

Demeter daca ai cotele pentru piesele componente am fi incantati sa le avem si noi exista printre membrii comunitatii noastre oameni care lucreaza pe strunguri si este posibil sa le putem confectiona in regim autohton ,iar referitor la problemele noastre suntem deschisi dialogului pentru a ne apuca de treaba cat mai corect informati si cat mai aproape de adevar .

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Scule ajutatoare in lucrarea de fata,ce va fi facuta in viitorul apropiat :

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

szilid

szilid
Membru nou
Membru nou
Wink sper sa pot da solutii si sa ajut pe cat mai multi posibil! Bine ne-am regasit Stefan Smile
Ultima piesa este inutil in cazut distributiilor Z10(12,14)XE(P) ar trebui sa tii contra in gaurile fuliei si nu este indicat. Cel mai bine se face dupa TIS tool-ul de tinere contra Smile este pus acolo forma lui. (si in general vorbind nu te salveaza tool-ul sa nu trebuiasca sa blochezi vibrochenul de desfacut surubul da te ajuta, dar dupa ce dai jos o curea/lant tot pe pozitie trebuie sa stea vibrochenul si pentru asta trebuie sa blochezi)
Nu am avut timp sa iau cotele dar nu uit.

http://eobdtune.ro/
Sus

bluecorsa-PDG

bluecorsa-PDG
VIP
VIP
Salutare! Nu cred ca e indicat sa confectionam trusa km. de fapt nu merita efortul. Eu mi-am cumparat in regim propriu trusa km pentru familia de motoare 13cdti si mi-am schimbat singur distributia. Pot sa spun ca a fost o reusita.
Va pot da link-ul de unde mi-am luat-o si au niste preturi cat se poate de ok. Trusa este foarte buna din punct de vedere calitativ.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Sincer sa fiu daca aflu ca potcoava aia de mai sus de am confectionat-o e in cote cu cea originala nu vad rostul cumpararii unei truse ,dispozitivul de blocare vibrochen se face destul de usor ,rigla aceea are 5mm grosime , aia o au toti mecanici din lume ,inclusiv ala care mi-a montat mie decalata distributia avea o rigla din aia ,i-a iesit decat pe componentele din motor treaba cu ea , adica nu lovea in supape ,dar in rest daca nu a avut si restul trusei s-a vazut ca nu a facut treaba

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Depinde ce alegi, eu spre exemplu aleg scule ca asta,noua,gata ,una este deja realizata si anume cheia dinamometrica,urmeaza sa apara si trusa KM.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
De fel nu prea sunt direct ,dar vreau sa te intreb ,cand crezi cu aproximatie(iunie ,iulie ,august ? ) ca o sa ai toate sculele pentru procedura completa de distributie ?Sunt unul din aia mai disperati ,pierde ulei multicel Crying or Very sad si se apropie si temperaturile de peste 30 cand o sa fie si uleiul mai subtire ca niciodata .

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Sfarsitul lui iulie,in mod sigur. Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Gata domnilor,am cumparat surubul si simering-ul,trusa KM imi soseste Duminica,asa cum am spus, in luna iulie voi face aceasta operatie singur.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Felicitari !
Service Masina

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 4]

Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum