OpelArges
Vectra B - consum excesiv de ulei - cauze/solutii/remediere Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Vectra B - consum excesiv de ulei - cauze/solutii/remediere Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

claudiu220405

claudiu220405
Junior
Junior
În primul rând, tuturor, "Hristos A Inviat !".
Nu am mai intrat de mult timp pe forum, din păcate, datorita unor probleme, datorită acestor probleme am rămas și dator la Ștefan, iar prin acest post imi cer scuze, am promis că ajut cu ceva după tristul incident de la Pitești și nu am mai facut-o(după cum am spus ceva belele).
Acum vin cu un subiect pe care cred că o să îl citească mulți posesori ai modelului Opel Vectra B 1.6 16V X16XEL, în legătură cu problema consumului excesiv de ulei pe care majoritatea, din păcate, îl au și pe care eu se pare că l-am REZOLVAT.
Cum? O să va explic mai jos toată povestea:
Pentru cei ce știu, înainte cu ceva timp am avut probleme cu garnitura de chiulasă, am schimbat în acel moment toate garnitrurile posibile pană la blocul motor, admisie, EGR, TB, evacuare, chiulasa, simeringuri axe cu came, simeringuri supape. Am mers cu mașina un timp, aproape o lună, și într-o zi, se întâmplă din nou beleaua, staționam cu motorul pornit, și cand deodată văd ca motorul meu dă să moară și după mine pornește o mare de fum., poveste lungă și aici, prin care am trecut cu ksper, la început era fum ALB și dens ca o ceață, bineînțeles la prima vedere vorbe de genul, apă clocotea(NU), pete de ulei în apă(NU), bolboroși în ulei(NU). Am mai mers o perioadă cu ea așa s-a oprit fumul, dar a început cel ALBASTRU, care cred că semnifică cea mai mare problemă la un motor, consumul excesiv de ulei, întradevăr, 1litru de ulei la aproape 100 Km.
Supărat, am pus mașina deoparte un timp și am strâns fiecare ban pe care îl făceam rost, pentru a strânge banii necesari reparației.
Da, nu am spus ce reparație SEGMENTARE.
La mecanicul la care am făcut-o și înainte, îmi cerea 700-800 RON, am găsit la Pitești 300 RON, am găsit la o alta persoană 400 RON, la altul 900 RON. Mă hotărâsem să vin la Pitești, dar datorită incidentului nu s-a mai putut, după la tipul cu 400 RON, dar nu prea aveam așa încredere în el, mi-a zis o chestie grșită în legătură cu electrovalva EGR, care zicea el că este stricată, dar am verificat tot la fostul mecanic și mi-a demonstrat că merge.
Aproape de finalul strânsului banilor, mă sună fostul mecanic în legătură cu un capac de la o pompa de injecție și un suport, ambele de aluminiu, pe care dorea să le sudeze la mine la serviciu. I le-am sudat, bineînțeles că nu i-am luat niciun ban, iar pentru asta mi-a lăsat manopera cu 500RON. Nu am ezitat și i-am zis că o fac la el.
Am vorbit cu el în legătură cu piesele pe care să le comand și au fost următoarele:
- set segmenți x4 67,5 RON/set.
- simeringuri supape x16 3 RON/buc.
- simering vibrochen x1 22 RON/buc.
- garnitură chiulasă x1 80 RON/buc.
- ulei CASTROL 10W40 135 RON/5 litrii
- antigel roz x2 15 RON/litru
- apă distilată x2 2 RON/litru
, iar pe lângă astea am mai luat și:
- plăcuțe frână față x1 90 RON/set
- bielete antiruliu x2 45 RON/buc.
- garnitură admisie x1 30 RON/buc.(în urma ruperii la demontare)
Menționez faptul că toate piesele au fost alese după cele mai bune mărci originale, și cele mai scumpe, prețurile sunt așa ieftine, datorită faptului că sunt client fidel în locul de unde cumpăr și aduc și clienți. Cei ce doresc, sa ma contacteze.
După cum am scris mai sus, când mi s-a dus garnitura de chiulasă, am schimbat și simeringurile la supape. Acum când le-am schimbat și a 2-a oară, mecanicul a constatat că doar 3 simeringuri din 16 erau bune, deci în concluzie cele dinainte au fost slabe de culoare albastru închis, NU VI LE RECOMAND, cele mai bune sunt de la VICTOR REINZ, de culoare verde, așa cum erau și cele de dinainte.
Am rectificat și chiulasa, am zis să fie totul ca la carte, am verificat și dacă doamne ferește supapele nu etanșează bine, am pus gaz în locașurile de la supape, peste supape, pana la nivelul chiulasei, am lăsat-o așa aproximativ 2 ore, iar apoi am verificat la lumină dacă pe la cozile supapelor se vede udeală, sau picurând, a fost totul OK.
Am ajuns la blocul motor, aici a fost dezastrul cel mare, segmentul de ungere era lipit de piston, la toate 4 pistoanele, celălalte aveau și ele uzură dar nu așa urât ca acesta.
Am verificat și dacă am uzura pe alezajele unde intră pistoanele(CĂMĂȘI), nu era pic de uzură luciu.
Am curățat baia de ulei și ce am mai putut sa curăț, după care ne-am apucat de montat. Aici, cer ATENȚIE pentru cei ce vor să se apuce singuri și sunt la început, a se desface CULBUTORII (TACHEȚII) și a se golii de ulei, dacă nu faceți acest lucru, o sa aveți frumoasa surpriză să nu vă pornească motorul.
Acum după ce am terminat cu totul am pornit motorul, băteau(țăcăneau) tacheții, ceea ce este normal până iși iau ulei, dar după ce și-au luat ulei, parcă torcea, așa frumos mergea motorul, nu fum , nu miros, nu nimic, totul ca la carte, o muncă de nota 10.
Pe lângă toate astea cât tipul asambla la motor eu m-am apucat de TID, la care aveam mulți pixeli lipsa, 70 %, l-am rezolvat, a fost ușor, mai greu cu demontarea bordului, datorită, blocului de lumini pe care nu am reușit sa îl scot decât după ce mi s-a rupt suportul în care intră(prinderea de la șurub), dar l-am rezolvat și pe acesta, PICĂTURA.
Cum am rezolvat TID-ul:
După ce l-am demontat din cele 4 șuruburi, i-am desfăcut capacul din spate, care este prins în 4 cleme, am văzut unde era problema, folia aceea era la un colț dezlipită și nu făcea contact, am pus pe placă două fâșii de burete cauciucat, la care nu îi știu denumirea, dar o sa caut pe internet o imagine și o sa va arăt(se folosește la tocurile de la uși pentru a nu troncănii când sunt închise, ceva gen amortizor, care se lipește având pe spate o bandă dublu adezivă), am SCULPTAT o bucata de lemn de brad cat aceste 2 fâșii, iar ca înălțime, cu 2-3 mm mai mare decât adâncimea capacului, am rupt picioarele care apasă pe placă, am pus capacul la loc, am introdus mufa la TID înapoi, am pus contactul pe treapta 2 și, VOILA, 95 % din pixeli activi, nici nu îmi trebuie mai mult de atât, pentru cine dorește mai bine, recomand, ca bucata de lemn, pe care o atașați sa aibe fețele cat mai plane și perpendiculare între ele).
ATENTIE !

Înainte de a monta chiulasa curățați EGR-ul și Thrittle Body-ul. Eu nu am făcut-o și am avut probleme, când puneam frână mai brusc, mi se oprea motorul, iar dacă il porneam, mergea în 3 bujii. Dacă vi se întâmplă aceasta, o sa va apara și martorul de la motorul electric în bord, deschideți capota cu motorul pornit, iar cu un băț mai lung, loviți încet EGR-ul, până când motorul rulează normal(necesare 2-3 lovituri mici), iar după aceasta opriți motorul și porniți-l din nou, iar la următoarea ocazie, desfaceți și curățați EGR-ul.
Aceasta se întâmplă datorită funinginei de la uleiul ars pe care îl consuma înainte motorul.
Astăzi după 500 Km parcurși cu mașina, nu am gram de ulei consumat, iar mașina merge mai bine decât când era nouă!

Succes tuturor celor care mai au astfel de probleme, iar pentru detalii mai complexe nu ezitați să scrieți sau să mă contactați, pentru că de astăzi o sa pot intra mai des pe forum!

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Frumoasa povestea , final fericit !
Felicitarile mele pentru o asa reparatie frumoasa . Pacat ca trebuie sa o mai altoiesti cu batul ala lung , oricum ingenioasa solutie .
La multi km fara incidente !

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

claudiu220405

claudiu220405
Junior
Junior
"Pacat ca trebuie sa o mai altoiesti cu batul ala lung"...
Se pare ca nu am mentionat, am dus imediat masina la acel mecanic pentru a-mi curata EGR-ul!
Alta viata...!

Sus

fazyboy88

fazyboy88
Membru inactiv
Membru inactiv
Buna seara.


Am exact aceeasi problema ,imi consuma foarte mult ulei,eu completez mereu, cu ulei GM 10W-40 ceea ce de fapt am si pus in motor.Initial am incercat Castrol magnatec 10w-40 diesel,si a tinut foate putin,de pfapt ca acesta din pacate Sad . As vrea sa stiu daca aceste preturi inca sunt valabile pentru piese si as fi interesat aproximativ in cat timp se poate face segmentarea. (la dumneavoastra cat a durat acest procedeu). Eu folosesc foarte mult masina,circul aproximativ 3-4000 km pe luna,si as vrea sa nu am probleme. Daca se face segmentare,trebuie rodaj facut? Am cumparat recent masina, nu stiu foarte multe despre motoare. As fi recunoscator pentru orice raspuns. Stima

Sus

claudiu220405

claudiu220405
Junior
Junior
Salut,
Da, preturile sunt inca valabile, insa dupa ce am facut mai multi km cu masina, mi-am dat seama ca problema inca persista, adica inca mai consuma(la trecut, cu accent pe "a") ulei, cca. 1l/1000Km.
Am zis la trecut pentru ca mi s-a busit motorul(nu te impacienta, nu din cauza uleiului).
De atunci am tot cautat diverse si am dat peste o chestie foarte interesanta, care a facut minuni, ca sa zic asa cum zice si unde am gasit "cred ca ultima descoperire in legatura cu consumul de ulei la Opel Vectra B 1.6 16v X16XEL", 5 segmenti pe piston, da 5.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
O seara faina!

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Salut consumatorilor de ulei ! Daca aveti acest fenomen cam asa ar trebui sa faceti.

Inainte de segmentare (reparare motor) verificati cu un compresometru, compresia pe fiecare piston. Daca e mai mica decat cea prescrisa de constructor ganditi-va la segmentare sau reparatie motor.

Segmentarea presupune inlocuirea celor 3 segmenti: cel de foc, cel de compresie si cel de ungere.

Reparatia presupune inlocuirea pistoanelor cu tot cu segmenti de R1 sau R2 in functie de gradul de uzura al camasilor . R1= reparatia 1.

Claudiu220405 ne spune ca a gasit elexirul vietii la motoare. Eu spun ca a gasit doar modelul cel nou de segment de ungere care e constituit din "3 segmenti" impropriu spus. De fapt acest model de segment e format din doua inele racloare (de curatare pelicula de ulei si omogenizare) intre care se monteaza un segment tip resort cu rolul de a pastra o cantitate de ulei necesara ungerii optime. Acesta e un model de segment imbratisat de toti constructorii moderni de automobile. De aceea el a descoperit pistonul cu 5 segmenti. Foarte bine ! Toata lumea are o informatie utila si amuzanta deopotriva.

Tot Claudiu220405 m-a aruncat pe o pagina de forum care m-a distrat copios. Pana la urma distractia e sanatate curata.

Sa ramanem la segmentare.

Dupa ce constatam ca avem o compresie slaba a motorului si decidem sa reparam motorul avem doua variante adica cele descrise mai sus.

Bun. Desfacem motorul. aici trebuie sa mai masuram ceva pentru a afla daca ne trebuie doar un set de segmenti sau un kit de reparatie motor R1 sau R2.

Masuram diametrul camasilor si incercam sa-l aflam pe cel mai mare. Dar unde o fi ? E cam pe la mijlocul camasii. Acest diametru ne va spune daca montam doar set de segmenti sau avem nevoie si de un set de pistoane cu diametrul majorat si segmenti aferenti mai mari.

Camsile sunt alezate in bloc. Cine se respecta si vrea sa faca o R1 corecta se duce cu blocul motor si il alezeaza pana la cota R1 sau R2. Cine se respecta complet, pune un bloc nou cu segmenti si pistoane noi - dar e scump.

Daca montati doar segmenti noi asigurati-va ca sunt montati in pozitia corecta ca altfel ei se transforma in pompe de mancat ulei.

Imbratisez si eu ideea cu segmentul cel modern care ar trebui sa rezolve multe motoare in ideea in care acestea nu sunt uzate excesiv (camasi uzate masiv)

De la mine pentru voi numai bine. Astept completari sau corectari constructive.

Cu respect,

Sorin

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Cum ia nastere un piston,maine vom vedea si segmentii:

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Multumesc Stefan pentru completare si materialul video super.

Din pacate nu pot decat sa va povestesc, fara video, ca marii constructori (furnizori specialisti) au renuntat demult la prelucrarea aluminiului brut (din bara de aluminiu) si obtin aceste pistoane prin turnare direct cu injectie sub presiune in matrita speciala, folosind aluminiul topit. In acest fel au redus mult costurile de fabricatie prin eliminarea prelucrarii multiple (cu multe utilaje) pe care am vazut-o in materialul video. In plus, pistounul brut neprelucrat si apoi prelucrat trece printr-un "filtru" ultrasonic si cu raze gamma pentru a se vedea direct daca acel pison are micro-fisuri sau incluziuni sau goluri de material in interor si este triat in mod automat (dat de o parte daca nu e bun). De asemenea cantarirea pistoanelor de face automat ca si trierea lor. Obligatoriu pisoanele unui motor trebuie sa aiba aceeasi greutate cu tolerante foarte foarte mici.

Astept segmentii si alte completari.

Cu respect,

Sorin

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Avem,avem de toate,revenim,vezi prea bine ca ne completam. Wink




Cum se verifica un semering si cum se masoara compresia unui motor :

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

soryn22

soryn22
Membru inactiv
Membru inactiv
As avea si eu o intrebare daca stie cineva, la cat ajunge costul tuturor pieselor pentru segmentarea motorului?

Sus

11Vectra B - consum excesiv de ulei - cauze/solutii/remediere Empty Pret segmentare Vin Apr 13, 2012 8:21 am

claudiu220405

claudiu220405
Junior
Junior
Salutari,
Un cost al segmentarii, ar fi in jur de 600-700 RON, fara manopera, aici includem:
- segmenti
- garnituri
- ulei
-manopera 100-150 Euro
Acum depinde de tine ce mai vrei sa mai faci!
O zi cat mai buna



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Vin Apr 13, 2012 8:54 am, editata de 1 ori (Motiv : Nu mai raspundeti cu citat decat cand este nevoie.)

Sus

soryn22

soryn22
Membru inactiv
Membru inactiv
Multumesc mult!

Sus

iulyH

iulyH
Membru inactiv
Membru inactiv
claudiu, am exact aceleasi probleme cu opelul meu, pe care le-ai avut si tu.am fost peste tot, nu mai stiu ce sa-i fac. as avea multe intrebari, si ti-as multumi din suflet daca ai vrea sa ne auzim la un telefon(0748665092), sau pe mess(avva_iulian). te rog mult ajuta-ma daca poti. multumesc.

Sus

14Vectra B - consum excesiv de ulei - cauze/solutii/remediere Empty Rezolvare consum ulei Lun Sept 10, 2012 4:17 pm

claudiu220405

claudiu220405
Junior
Junior
Salutari,
Te-am introdus pe messenger, putem vorbi si acolo, insa o sa scriu si aici cum am scapat de consumul de ulei.
Toata lumea...segmentare...segmentare...insa dupa ce am cumparat piesele cele mai calitative, o gramada de bani si am facut si segmentarea...tot nu am scapat de consum. 1l/1000 Km.
Ce am facut.ghinionul a fost sa mi se rupa rola intinzatoare de la cureaua de distributie si sa mi se indoaie toate supapele.
Am facut urmatoarele:
Cumparat chiuloasa vectra B din dezmembrari, dar nu de la romani, direct de pe o masina adusa din afara, care arata..altfel...
Cumparat tot chitul de distributie
Cumparat tot chitul de accesorii
Cumparat si schimbat toate garniturile si simeringurile posibile(simeringuri axe cu came, garnituri chiulasa, admisie, etc.)
Curatat admisie
Curatat baie de ulei si tot ce tine de circulatul uleiului.
Schimbat segmenti(altii)
Schimbat cuzineti(foarte important)
Schimbat filtre.
Toate piesele cu tot cu manopera 3000RON.
Totul este facut de Bosch car service.
Le-am spus problema, le-am adus chiuloasa, iar de restul s-au ocupat ei.
Timp de lucru 5 zile.
Garantie pe toate piesele 4 ani sau 100000Km.
In cazul in care aveai din nou consum, se ocupau de restul.
Am consumat 1l de ulei dupa aceea la 3-4000 Km, dar acesta s-a folosit pentru umplerea culbutorilor, pana si-au facut segmentii rodajul, iar la 10000 am facut schimbul.
Acum am alti 6000 Km si nu am gram de ulei consumat.
Nu credeam ca o sa scap vreodata de consumul de ulei, dupa cate am citit si dupa cat m-am documentat si dupa cate am schimbat.
Concluzie: du-te la un service care se respecta, dai un ban, dar stai in fata!
Bafta in continuare!

Sus

kitgrama

kitgrama
Membru nou
Membru nou
fazyboy88 a scris:Buna seara.


Am exact aceeasi problema ,imi consuma foarte mult ulei,eu completez mereu, cu ulei GM 10W-40 ceea ce de fapt am si pus in motor.Initial am incercat Castrol magnatec 10w-40 diesel,si a tinut foate putin,de pfapt ca acesta din pacate Sad . As vrea sa stiu daca aceste preturi inca sunt valabile pentru piese si as fi interesat aproximativ in cat timp se poate face segmentarea. (la dumneavoastra cat a durat acest procedeu). Eu folosesc foarte mult masina,circul aproximativ 3-4000 km pe luna,si as vrea sa nu am probleme. Daca se face segmentare,trebuie rodaj facut? Am cumparat recent masina, nu stiu foarte multe despre motoare. As fi recunoscator pentru orice raspuns. Stima

Sus

nelutzu_83

nelutzu_83
Membru inactiv
Membru inactiv
Salutare. Am de putin timp o Vectra B 1.8 din 2001, 92 hw si comsuma foarte mult ulei, cel putin asa se vede pe joja si imi apare in bord si mesajul oelstand prufen... Tin sa precizez ca pe esapament nu scoate gram de fum, sau poate e insesizabil..nu stiu ce sa spun. De cand am achizitionat masina e primul schimb de ulei pe care vreau sa-l fac si nu stiu daca problema consumului e din cauza fostului ulei sau vreo cauza tehnica...dupa cum am mai spus pe esapament nu e nicio depunere de fum...daca stie cineva din ce cauze se intampla asta as fi recunoscator, in 1000 km am completat 1l ulei... Va multumesc

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare,

in manualul cartii se gasesc datele necesare despre cantitatea de ulei mancata(arsa) in motor daca se incadreaza in limita data de producator este ok daca nu cred ca segmentarea motorului ar ajuta.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Andrei_nt92

Andrei_nt92
Membru nou
Membru nou
nelutzu_83 a scris:Salutare. Am de putin timp o Vectra B 1.8 din 2001, 92 hw si comsuma foarte mult ulei, cel putin asa se vede pe joja si imi apare in bord si mesajul oelstand prufen... Tin sa precizez ca pe esapament nu scoate gram de fum, sau poate e insesizabil..nu stiu ce sa spun. De cand am achizitionat masina e primul schimb de ulei pe care vreau sa-l fac si nu stiu daca problema consumului e din cauza fostului ulei sau vreo cauza tehnica...dupa cum am mai spus pe esapament nu e nicio depunere de fum...daca stie cineva din ce cauze se intampla asta as fi recunoscator, in 1000 km am completat 1l ulei... Va multumesc
E lejer la tine. A mea consumă 1 L la 700 km momentan. De la un schimb la altul bag vreo 12 litri de ulei. Adică vreo 3 schimburi... Înainte consuma mai puţin, dar de când am umblat la chiulasă că s-a ars ganitura am consumul ăsta. Şi am şi schimbat garniturile supapelor.

Sus

19Vectra B - consum excesiv de ulei - cauze/solutii/remediere Empty Rulaj Mier Iul 08, 2015 4:39 am

massive12

massive12
Membru nou
Membru nou
Va salut dragi opelisti
E multa informatie utila aici,dar lipseste o informatie foarte importanta din acest subiect si as vrea daca se poate si cine se pricepe sa raspunda la aceasta intrebare foarte dezbatuta pe forumuri. Smile

-Cum se face corect un rulaj al motorului dupa segmentare?Citeste regulamentul

Recent am segmentat si eu motorul si caut pe forumuri cum se face un rulaj corect dar ideile sunt impartite.
Va multumesc

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum