În primul rând, tuturor, "Hristos A Inviat !".
Nu am mai intrat de mult timp pe forum, din păcate, datorita unor probleme, datorită acestor probleme am rămas și dator la Ștefan, iar prin acest post imi cer scuze, am promis că ajut cu ceva după tristul incident de la Pitești și nu am mai facut-o(după cum am spus ceva belele).
Acum vin cu un subiect pe care cred că o să îl citească mulți posesori ai modelului Opel Vectra B 1.6 16V X16XEL, în legătură cu problema consumului excesiv de ulei pe care majoritatea, din păcate, îl au și pe care eu se pare că l-am REZOLVAT.
Cum? O să va explic mai jos toată povestea:
Pentru cei ce știu, înainte cu ceva timp am avut probleme cu garnitura de chiulasă, am schimbat în acel moment toate garnitrurile posibile pană la blocul motor, admisie, EGR, TB, evacuare, chiulasa, simeringuri axe cu came, simeringuri supape. Am mers cu mașina un timp, aproape o lună, și într-o zi, se întâmplă din nou beleaua, staționam cu motorul pornit, și cand deodată văd ca motorul meu dă să moară și după mine pornește o mare de fum., poveste lungă și aici, prin care am trecut cu ksper, la început era fum ALB și dens ca o ceață, bineînțeles la prima vedere vorbe de genul, apă clocotea(NU), pete de ulei în apă(NU), bolboroși în ulei(NU). Am mai mers o perioadă cu ea așa s-a oprit fumul, dar a început cel ALBASTRU, care cred că semnifică cea mai mare problemă la un motor, consumul excesiv de ulei, întradevăr, 1litru de ulei la aproape 100 Km.
Supărat, am pus mașina deoparte un timp și am strâns fiecare ban pe care îl făceam rost, pentru a strânge banii necesari reparației.
Da, nu am spus ce reparație SEGMENTARE.
La mecanicul la care am făcut-o și înainte, îmi cerea 700-800 RON, am găsit la Pitești 300 RON, am găsit la o alta persoană 400 RON, la altul 900 RON. Mă hotărâsem să vin la Pitești, dar datorită incidentului nu s-a mai putut, după la tipul cu 400 RON, dar nu prea aveam așa încredere în el, mi-a zis o chestie grșită în legătură cu electrovalva EGR, care zicea el că este stricată, dar am verificat tot la fostul mecanic și mi-a demonstrat că merge.
Aproape de finalul strânsului banilor, mă sună fostul mecanic în legătură cu un capac de la o pompa de injecție și un suport, ambele de aluminiu, pe care dorea să le sudeze la mine la serviciu. I le-am sudat, bineînțeles că nu i-am luat niciun ban, iar pentru asta mi-a lăsat manopera cu 500RON. Nu am ezitat și i-am zis că o fac la el.
Am vorbit cu el în legătură cu piesele pe care să le comand și au fost următoarele:
- set segmenți x4 67,5 RON/set.
- simeringuri supape x16 3 RON/buc.
- simering vibrochen x1 22 RON/buc.
- garnitură chiulasă x1 80 RON/buc.
- ulei CASTROL 10W40 135 RON/5 litrii
- antigel roz x2 15 RON/litru
- apă distilată x2 2 RON/litru
, iar pe lângă astea am mai luat și:
- plăcuțe frână față x1 90 RON/set
- bielete antiruliu x2 45 RON/buc.
- garnitură admisie x1 30 RON/buc.(în urma ruperii la demontare)
Menționez faptul că toate piesele au fost alese după cele mai bune mărci originale, și cele mai scumpe, prețurile sunt așa ieftine, datorită faptului că sunt client fidel în locul de unde cumpăr și aduc și clienți. Cei ce doresc, sa ma contacteze.
După cum am scris mai sus, când mi s-a dus garnitura de chiulasă, am schimbat și simeringurile la supape. Acum când le-am schimbat și a 2-a oară, mecanicul a constatat că doar 3 simeringuri din 16 erau bune, deci în concluzie cele dinainte au fost slabe de culoare albastru închis, NU VI LE RECOMAND, cele mai bune sunt de la VICTOR REINZ, de culoare verde, așa cum erau și cele de dinainte.
Am rectificat și chiulasa, am zis să fie totul ca la carte, am verificat și dacă doamne ferește supapele nu etanșează bine, am pus gaz în locașurile de la supape, peste supape, pana la nivelul chiulasei, am lăsat-o așa aproximativ 2 ore, iar apoi am verificat la lumină dacă pe la cozile supapelor se vede udeală, sau picurând, a fost totul OK.
Am ajuns la blocul motor, aici a fost dezastrul cel mare, segmentul de ungere era lipit de piston, la toate 4 pistoanele, celălalte aveau și ele uzură dar nu așa urât ca acesta.
Am verificat și dacă am uzura pe alezajele unde intră pistoanele(CĂMĂȘI), nu era pic de uzură luciu.
Am curățat baia de ulei și ce am mai putut sa curăț, după care ne-am apucat de montat. Aici, cer ATENȚIE pentru cei ce vor să se apuce singuri și sunt la început, a se desface CULBUTORII (TACHEȚII) și a se golii de ulei, dacă nu faceți acest lucru, o sa aveți frumoasa surpriză să nu vă pornească motorul.
Acum după ce am terminat cu totul am pornit motorul, băteau(țăcăneau) tacheții, ceea ce este normal până iși iau ulei, dar după ce și-au luat ulei, parcă torcea, așa frumos mergea motorul, nu fum , nu miros, nu nimic, totul ca la carte, o muncă de nota 10.
Pe lângă toate astea cât tipul asambla la motor eu m-am apucat de TID, la care aveam mulți pixeli lipsa, 70 %, l-am rezolvat, a fost ușor, mai greu cu demontarea bordului, datorită, blocului de lumini pe care nu am reușit sa îl scot decât după ce mi s-a rupt suportul în care intră(prinderea de la șurub), dar l-am rezolvat și pe acesta, PICĂTURA.
Cum am rezolvat TID-ul:
După ce l-am demontat din cele 4 șuruburi, i-am desfăcut capacul din spate, care este prins în 4 cleme, am văzut unde era problema, folia aceea era la un colț dezlipită și nu făcea contact, am pus pe placă două fâșii de burete cauciucat, la care nu îi știu denumirea, dar o sa caut pe internet o imagine și o sa va arăt(se folosește la tocurile de la uși pentru a nu troncănii când sunt închise, ceva gen amortizor, care se lipește având pe spate o bandă dublu adezivă), am SCULPTAT o bucata de lemn de brad cat aceste 2 fâșii, iar ca înălțime, cu 2-3 mm mai mare decât adâncimea capacului, am rupt picioarele care apasă pe placă, am pus capacul la loc, am introdus mufa la TID înapoi, am pus contactul pe treapta 2 și, VOILA, 95 % din pixeli activi, nici nu îmi trebuie mai mult de atât, pentru cine dorește mai bine, recomand, ca bucata de lemn, pe care o atașați sa aibe fețele cat mai plane și perpendiculare între ele).
ATENTIE !
Înainte de a monta chiulasa curățați EGR-ul și Thrittle Body-ul. Eu nu am făcut-o și am avut probleme, când puneam frână mai brusc, mi se oprea motorul, iar dacă il porneam, mergea în 3 bujii. Dacă vi se întâmplă aceasta, o sa va apara și martorul de la motorul electric în bord, deschideți capota cu motorul pornit, iar cu un băț mai lung, loviți încet EGR-ul, până când motorul rulează normal(necesare 2-3 lovituri mici), iar după aceasta opriți motorul și porniți-l din nou, iar la următoarea ocazie, desfaceți și curățați EGR-ul.
Aceasta se întâmplă datorită funinginei de la uleiul ars pe care îl consuma înainte motorul.
Astăzi după 500 Km parcurși cu mașina, nu am gram de ulei consumat, iar mașina merge mai bine decât când era nouă!
Succes tuturor celor care mai au astfel de probleme, iar pentru detalii mai complexe nu ezitați să scrieți sau să mă contactați, pentru că de astăzi o sa pot intra mai des pe forum!
Nu am mai intrat de mult timp pe forum, din păcate, datorita unor probleme, datorită acestor probleme am rămas și dator la Ștefan, iar prin acest post imi cer scuze, am promis că ajut cu ceva după tristul incident de la Pitești și nu am mai facut-o(după cum am spus ceva belele).
Acum vin cu un subiect pe care cred că o să îl citească mulți posesori ai modelului Opel Vectra B 1.6 16V X16XEL, în legătură cu problema consumului excesiv de ulei pe care majoritatea, din păcate, îl au și pe care eu se pare că l-am REZOLVAT.
Cum? O să va explic mai jos toată povestea:
Pentru cei ce știu, înainte cu ceva timp am avut probleme cu garnitura de chiulasă, am schimbat în acel moment toate garnitrurile posibile pană la blocul motor, admisie, EGR, TB, evacuare, chiulasa, simeringuri axe cu came, simeringuri supape. Am mers cu mașina un timp, aproape o lună, și într-o zi, se întâmplă din nou beleaua, staționam cu motorul pornit, și cand deodată văd ca motorul meu dă să moară și după mine pornește o mare de fum., poveste lungă și aici, prin care am trecut cu ksper, la început era fum ALB și dens ca o ceață, bineînțeles la prima vedere vorbe de genul, apă clocotea(NU), pete de ulei în apă(NU), bolboroși în ulei(NU). Am mai mers o perioadă cu ea așa s-a oprit fumul, dar a început cel ALBASTRU, care cred că semnifică cea mai mare problemă la un motor, consumul excesiv de ulei, întradevăr, 1litru de ulei la aproape 100 Km.
Supărat, am pus mașina deoparte un timp și am strâns fiecare ban pe care îl făceam rost, pentru a strânge banii necesari reparației.
Da, nu am spus ce reparație SEGMENTARE.
La mecanicul la care am făcut-o și înainte, îmi cerea 700-800 RON, am găsit la Pitești 300 RON, am găsit la o alta persoană 400 RON, la altul 900 RON. Mă hotărâsem să vin la Pitești, dar datorită incidentului nu s-a mai putut, după la tipul cu 400 RON, dar nu prea aveam așa încredere în el, mi-a zis o chestie grșită în legătură cu electrovalva EGR, care zicea el că este stricată, dar am verificat tot la fostul mecanic și mi-a demonstrat că merge.
Aproape de finalul strânsului banilor, mă sună fostul mecanic în legătură cu un capac de la o pompa de injecție și un suport, ambele de aluminiu, pe care dorea să le sudeze la mine la serviciu. I le-am sudat, bineînțeles că nu i-am luat niciun ban, iar pentru asta mi-a lăsat manopera cu 500RON. Nu am ezitat și i-am zis că o fac la el.
Am vorbit cu el în legătură cu piesele pe care să le comand și au fost următoarele:
- set segmenți x4 67,5 RON/set.
- simeringuri supape x16 3 RON/buc.
- simering vibrochen x1 22 RON/buc.
- garnitură chiulasă x1 80 RON/buc.
- ulei CASTROL 10W40 135 RON/5 litrii
- antigel roz x2 15 RON/litru
- apă distilată x2 2 RON/litru
, iar pe lângă astea am mai luat și:
- plăcuțe frână față x1 90 RON/set
- bielete antiruliu x2 45 RON/buc.
- garnitură admisie x1 30 RON/buc.(în urma ruperii la demontare)
Menționez faptul că toate piesele au fost alese după cele mai bune mărci originale, și cele mai scumpe, prețurile sunt așa ieftine, datorită faptului că sunt client fidel în locul de unde cumpăr și aduc și clienți. Cei ce doresc, sa ma contacteze.
După cum am scris mai sus, când mi s-a dus garnitura de chiulasă, am schimbat și simeringurile la supape. Acum când le-am schimbat și a 2-a oară, mecanicul a constatat că doar 3 simeringuri din 16 erau bune, deci în concluzie cele dinainte au fost slabe de culoare albastru închis, NU VI LE RECOMAND, cele mai bune sunt de la VICTOR REINZ, de culoare verde, așa cum erau și cele de dinainte.
Am rectificat și chiulasa, am zis să fie totul ca la carte, am verificat și dacă doamne ferește supapele nu etanșează bine, am pus gaz în locașurile de la supape, peste supape, pana la nivelul chiulasei, am lăsat-o așa aproximativ 2 ore, iar apoi am verificat la lumină dacă pe la cozile supapelor se vede udeală, sau picurând, a fost totul OK.
Am ajuns la blocul motor, aici a fost dezastrul cel mare, segmentul de ungere era lipit de piston, la toate 4 pistoanele, celălalte aveau și ele uzură dar nu așa urât ca acesta.
Am verificat și dacă am uzura pe alezajele unde intră pistoanele(CĂMĂȘI), nu era pic de uzură luciu.
Am curățat baia de ulei și ce am mai putut sa curăț, după care ne-am apucat de montat. Aici, cer ATENȚIE pentru cei ce vor să se apuce singuri și sunt la început, a se desface CULBUTORII (TACHEȚII) și a se golii de ulei, dacă nu faceți acest lucru, o sa aveți frumoasa surpriză să nu vă pornească motorul.
Acum după ce am terminat cu totul am pornit motorul, băteau(țăcăneau) tacheții, ceea ce este normal până iși iau ulei, dar după ce și-au luat ulei, parcă torcea, așa frumos mergea motorul, nu fum , nu miros, nu nimic, totul ca la carte, o muncă de nota 10.
Pe lângă toate astea cât tipul asambla la motor eu m-am apucat de TID, la care aveam mulți pixeli lipsa, 70 %, l-am rezolvat, a fost ușor, mai greu cu demontarea bordului, datorită, blocului de lumini pe care nu am reușit sa îl scot decât după ce mi s-a rupt suportul în care intră(prinderea de la șurub), dar l-am rezolvat și pe acesta, PICĂTURA.
Cum am rezolvat TID-ul:
După ce l-am demontat din cele 4 șuruburi, i-am desfăcut capacul din spate, care este prins în 4 cleme, am văzut unde era problema, folia aceea era la un colț dezlipită și nu făcea contact, am pus pe placă două fâșii de burete cauciucat, la care nu îi știu denumirea, dar o sa caut pe internet o imagine și o sa va arăt(se folosește la tocurile de la uși pentru a nu troncănii când sunt închise, ceva gen amortizor, care se lipește având pe spate o bandă dublu adezivă), am SCULPTAT o bucata de lemn de brad cat aceste 2 fâșii, iar ca înălțime, cu 2-3 mm mai mare decât adâncimea capacului, am rupt picioarele care apasă pe placă, am pus capacul la loc, am introdus mufa la TID înapoi, am pus contactul pe treapta 2 și, VOILA, 95 % din pixeli activi, nici nu îmi trebuie mai mult de atât, pentru cine dorește mai bine, recomand, ca bucata de lemn, pe care o atașați sa aibe fețele cat mai plane și perpendiculare între ele).
ATENTIE !
Înainte de a monta chiulasa curățați EGR-ul și Thrittle Body-ul. Eu nu am făcut-o și am avut probleme, când puneam frână mai brusc, mi se oprea motorul, iar dacă il porneam, mergea în 3 bujii. Dacă vi se întâmplă aceasta, o sa va apara și martorul de la motorul electric în bord, deschideți capota cu motorul pornit, iar cu un băț mai lung, loviți încet EGR-ul, până când motorul rulează normal(necesare 2-3 lovituri mici), iar după aceasta opriți motorul și porniți-l din nou, iar la următoarea ocazie, desfaceți și curățați EGR-ul.
Aceasta se întâmplă datorită funinginei de la uleiul ars pe care îl consuma înainte motorul.
Astăzi după 500 Km parcurși cu mașina, nu am gram de ulei consumat, iar mașina merge mai bine decât când era nouă!
Succes tuturor celor care mai au astfel de probleme, iar pentru detalii mai complexe nu ezitați să scrieți sau să mă contactați, pentru că de astăzi o sa pot intra mai des pe forum!