Datorita scartaitului enervant ce se simtea la trecerea peste denivelari mai serioase, m-am decis sa schimb bucsile cu probleme, si anume cele de la bara stabilizatoare (antiruliu).
O sa va descriu si operatia de schimbare a lor.
Scule necesare:
-cheie inelara de 10
-o surubelnita cu cap lat
-2 chei de 19
-un cric suplimentar
Pasul 1
Se ridica masina pe cric si se da roata jos(daca nu aveti rampa o sa va bagati sub ea asa ca asigurati bine cricul )
Pasul 2
Se desfac cele doua suruburi ale platbandei ce asigura bucsa
pasul 3
Se scoate platbanda cu ajutorul surubeltnitei
pasul 4
Se desface piulita (2 chei de 19) din partea de sus a bieletei antiruliu, cea de plastic,dupa ce se monteaza sub bratul inferior un cric suplimentar pentru a tensiona arcul pentru a scoate bieleta
Pasul 5
Se extrage bucsa dupa bara de torsiune si se sterge bine locul
Pasul 6
Se monteaza noua bucsa
Operatia de montaj se face inversul cele de demontare:
se pune bucsa noua;se pune platbanda;se strang cele 2 suruburi ;se tensioneaza arcul;se introduce bieleta antiruliu in locas;se strange piulita; se monteaza roata; si gata.
Asa se procedeaza si in cealalta parte!
Metota de schimbare se aseamana pe mai multe modele cu mici diferente.
Sper sa va fie de folos!bafta
O sa va descriu si operatia de schimbare a lor.
Scule necesare:
-cheie inelara de 10
-o surubelnita cu cap lat
-2 chei de 19
-un cric suplimentar
Pasul 1
Se ridica masina pe cric si se da roata jos(daca nu aveti rampa o sa va bagati sub ea asa ca asigurati bine cricul )
Pasul 2
Se desfac cele doua suruburi ale platbandei ce asigura bucsa
pasul 3
Se scoate platbanda cu ajutorul surubeltnitei
pasul 4
Se desface piulita (2 chei de 19) din partea de sus a bieletei antiruliu, cea de plastic,dupa ce se monteaza sub bratul inferior un cric suplimentar pentru a tensiona arcul pentru a scoate bieleta
Pasul 5
Se extrage bucsa dupa bara de torsiune si se sterge bine locul
Pasul 6
Se monteaza noua bucsa
Operatia de montaj se face inversul cele de demontare:
se pune bucsa noua;se pune platbanda;se strang cele 2 suruburi ;se tensioneaza arcul;se introduce bieleta antiruliu in locas;se strange piulita; se monteaza roata; si gata.
Asa se procedeaza si in cealalta parte!
Metota de schimbare se aseamana pe mai multe modele cu mici diferente.
Sper sa va fie de folos!bafta
Ultima editare efectuata de catre sergiu2008 in Mar Mar 30, 2010 9:47 pm, editata de 2 ori