OpelArges
Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

sergiu

sergiu
VIP
VIP
Datorita scartiitului care il aveam pe la motor am luat hotararea sa ii vin de hac.
Intrebarea era de unde vine ?se auzea clar ca un zgomot de rulment obosit,asa ca m-am apucat de treaba.
Pentru a determina exact sursa de zgomot am purces la demontarea curelei de accesorii, pentru a vedea daca vine de la distributie sau de la transmisie (accesorii),asa ca am pornit pentru scurt timp motorul fara cureaua de accesorii ,imediat zgomotul s-a oprit,asa ca a ramas pe transmisie problema.
Pentru a indentifica sursa se invarte la mana fiecare din rolele :alternatorului ,agregatului de intindere a curelei,rola compresorului de AC,unde e cazul.
In cazul meu rola intinzatoare era reponsabila cu zgomotul.
In urmatoatele imagini o sa aveti pasii necesari demontarii curelei de accesorii si rezolvarea rolei intinzatoare.
Am luat decizia sa o repar deoarece rola in sine nu se gaseste singura(asa spun cei de la magazinele de pe la noi, eu totusi am gasit si rola pe net cu vro 80 de ron,dar asta e...PASIUNEA DE A REPARA) ci vine impreuna cu agregatul de intindere care impreuna ma costau aproximativ 300 lei.
Scule necesare lucrari:
Cheie fixa sau inelara de 15',vaselina, o surubelnita dreapta foarte fina (merge aia de telefoane)Si rabdare multa.
Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Poza1bp
Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Poza2zTutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Poza3mTutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Poza4vTutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Poza5Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie Poza6
Acum s-a facut liniste Very Happy
Montajul se va face evident invers.
Ps:metoda de gresare poate fi lolosita la mai multe tipuri de sisteme ce folosesc rulmenti ,un rulment care scartie nu inseamna ca este distrus si ca trebuie inlocuit ,daca se intrevine din timp in fazele incipiente ale scartaitului printr-o gresare facuta cum trebuie puteti salva rulmentul respectiv,
In speranta ca va fi de folos va urez succes!

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Well Done

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Niky

Niky
Moderator
Moderator
Bravo un tutorial bun. Ce vaselina ai folosit?

Sus

sergiu

sergiu
VIP
VIP
Eu am folosit o vaselina mai speciala mi-a dat-o un nene de lucreaza pe la aeronave,dar merge aproape orice vaselina se gaseste in magazine chear speciala pentru rulmenti!

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

ionutzrazvy

ionutzrazvy
Senior +
Senior +
Felicitarile mele.

Sus

gabytza

gabytza
Moderator CHAT
Moderator CHAT
Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie 90426

Sus

nicoleta_ingeras27

nicoleta_ingeras27
Senior TOP
Senior TOP
Tutorial gresare rulment rola intinzatoare transmisie 680836

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Bravo domnul sergiu , foarte bun tutorialul .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

zec_77

zec_77
Membru nou
Membru nou
Salut,

Am efectuat si eu operatia de gresare a rolei la un Z14XEP care dupa 50.000km, incepuse sa faca un zgomot mic mai ales cand era rece afara.Diferentele in ceea ce priveste operatiunea nu difera foarte mult, insa la Z14XEP cheia care se foloseste este o inelara de 11mm(surub cap stelar),sensul de desfacere fiind unul normal,spre stanga, iar cureaua de accesorii nu am reusit s-o detensionez, ci am scos-o fortat, mai greu dar am reusit pana la urma.

La acest motor, ca sa schimbi cureau de accesorii, trebuie neaparat demontat suportul motor, astfel nu ai pe unde sa o scoti afara.

Rezultatul este un rulment salvat si o rola care functioneaza fara zgomot si bineinteles bani economisiti.

Pt. cine e interesat de inlocuirea rulmentului la Z4XEP, codul lui este 6203C3, si este fabricat in Turcia(rusine Opel).

Succes!



Ultima editare efectuata de catre zec_77 in Dum Dec 23, 2012 7:23 pm, editata de 1 ori

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare,

nu cred ca piesa este originala,din ce an este masina ?

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

zec_77

zec_77
Membru nou
Membru nou
Masina e din 2008, si sunt primul proprietar, e luata de la dealerul din Craiova.,

E prima data cand se umbla la rola intinzatoare, mai am un amic care la fel a desfacut-o si el(acelasi motor) si rulmentul era tot turcesc.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
DA,nu mai spun nimic, asta e, globalizarea ... Cenzurat .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

adriandeny

adriandeny
Membru inactiv
Membru inactiv
cheers

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum