Manifestari EGR defect:nu merge rotund ,turatii variabile,pornire grea la rece,pierderi de putere nu trage,accelerare slaba da nas,detonatii,se aprinde martor exhaust(cel cu motorasul),consum de carburant marit.(aceste diagnostice le avea FOX la portocala lui.
Pentru cei ce nu cunosc EGR la acest tip de motor este amplasat in partea dreapta a motorului cum va uitati la masina linga filtrul de ulei:
Pentru a efectua aceasta operatiune aveti nevoie de :cele 2 garnituri(una mica si una mare) costa in jur de 20 ron, un litru de antigel pentru completare si chei potrivite .
Pasi :se deconecteaza bornele de la baterie, se va scoate mufele de la bobina de inductie si mufa de la EGR pentru a va crea spatiu de lucru, se va deconecta cu ajutorul unui patent furtunul prin care circula lichidul de racire ( atentie va curge cca. un litru de antigel , orientati furtunul in sus) .EGR este prins in 4 suruburi ,le desfaceti cu atentie fara sa fortati,dupa ce le-ati scos mai este o teava de metal care este prinsa in 2 suruburi ,aveti grija la garnitura cea mica se mai poate refolosi. Se va scoate cu atentie sa nu va accidentati.
[img]http
In momentul cand l-am da dat jos se vede si in poze era imbacsit si blocat pe inchis.
Se curata insistent cu benzina (asta am avut noi) vre-o 40 de min pana-i reapare stralucirea de aluminiu,apoi se probeaza cu mici impulsuri .
Se curata temeinic si in zona blocului motor unde vine prins ( ve-ti ramane surprinsi cata funingine exista peste tot),apoi se monteaza in ordinea inversa demontarii. Completati in vasul de expansiune cu antigel cca.1-1,5 l, se vor pune bornele de la baterie:plusul apoi minusul,se pune cheia in contact in pozitia a 2 a pana se aprind martorii de bord si se asteapta 30 s pana face cursa throttle body, se scoate cheia din contact.Din nou bagati cheia si porniti masina fara a accelera si se va tine pornita pana ajunge la 80 grade(ca sa poata invata noile valori) cu caldura data drumul pentru a se aerisi instalatia de climatizare.
Dupa aceasta curatare au disparut si martorii de las bord,masina este mult mai vioaie ,relantiul este stabil nu mai fluctueaza .(este alta masina)
Cu respect