OpelArges
Tutorial semipunti multilink Vectra B Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
Tutorial semipunti multilink Vectra B Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1Tutorial semipunti multilink Vectra B Empty Tutorial semipunti multilink Vectra B Joi Dec 24, 2009 9:03 pm

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Automobilul Opel Vectra B,este dotat cu o punte posterioara tip MULTILINK,cu suspensie independenta a rotilor.Suspensia consta in arcuri elicoidale si amortizoare cu gaz sub presiune.O bara stabilizatoare are rolul de a diminua inclinarea caroseriei in viraje si de a asigura un contact bun cu solul al rotilor posterioare.
DEMONTARE:1.Demontare si montare jamba de amortizor:
Idea Se marcheaza cu un marker pozitia rotilor pe butuci.Prin aceasta,roata echilibrata poate fi montata in aceeasi pozitie.Se slabesc suruburile rotii,cu automobilul aflat cu rotile pe sol.Se suspenda partea posterioara a automobilului si, se demonteaza roata.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 34rakar
Se demonteaza protectia de plastic din interiorul pasajului rotii(2 clipsuri si surub prins de aripa spate)
Tutorial semipunti multilink Vectra B 153weg0
Se ridica putin bratul longitudinal in zona amortizorului,cu ajutorul unui cric hidrauluic.Prin aceasta  se asigura ca puntea sa nu cada dupa demontarea amortizorului.(What a Face Pericol de accidentare)Se demonteaza surubul hexagonal ''1'',de fixare a amortizorului in bratul longitudinal.Se demonteaza suruburile ''2'' de fixare pe suportul superior al amortizorului.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 117xxzs
Montarea:Se monteaza partea superioara a amortizorului,strangand suruburile ''2'' cu 55 Nm.Se monteaza partea inferioara a amortizorului cu un surub nou ''1'',acesta se strange cu o cheie dinamometrica la 150 Nm.Se monteaza roata(astfel incat marcajele marker-ului sa coincida),cu ajutorul prezoanelor(acestea se ung doar pe suprafata de contact cu janta).Se coboara automobilul pe sol,se strang prezoanele in cruce la 110 Nm.
2.Demontarea si montarea arcului posterior:Se demonteaza jamba amortizor conform punctului ,,1,,.Pentru demontarea amortizorului trebuie comprimat arcul elicoidal.(se poate folosi si 2 chingi cumparate din comert,cate una pe fiecare parte a arcului).
Tutorial semipunti multilink Vectra B 11ileag
Se demonteaza piulita de fixare ''12'' aamortizorului.Se scot componentele,in urmatoare ordine:rondela ''11'',tamponul superior ''10'',elementul portant ''9'',tamponul inferior ''8'',bucsa distantier ''7'',rondela ''1'',tamponul tubular ''2'',inelul de amortizare ''3'',arcul elicoidal ''6'',teva protectoare ''4'' de pe amortizorul ''5''.
OBSERVATIE:Daca se doreste inlocuirea arcului,acestea se schimba doar in perechi,adica la ambele roti posterioare.
Montarea:Se monteaza componentele pe tija amortizorului,in ordine inversa celei de demontare.Se monteaza o piulita autoblocanta noua ''12'',pe tija pistonului,strangandu-se la 20 Nm.Se detensioneaza incet arcul din chingi.3.Schimbarea bucsilor de pe bratul longitudinal:Se slabesc prezoanele rotii,se suspenda automobilul,se marcheaza cu marker janta pe butuc,se scoate roata.Se demonteaza mufa de la senzorul de turatie al rotii.Se desfac suruburile de la etrier,se desface surubul care tine suportu de prindere al cablului de frana de mana,de pe interiorul bratului longitudinal.Se scoate etrierul si se suspenda de arcul elicoidal cu ajutorul unui carlig.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 2ly5xtv
Se desfac suruburile palierului de pe caroseria automobilului.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 1060ftz
Se desfac suruburile de la bucsile oscilante (superioara si inferioara),se desface surubul amortizorului de pe bratul longitudinal.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 69e24g
Se scoate bratul longitudinal,cu palier cu tot.Se desfac cele 4 piulite de la butucul rotii si se indeparteaza acesta.
Tutorial semipunti multilink Vectra B J81ts1
Se tine bratul longitudinal cu palierul in sus si se scot bucsile oscilante uzate de pe bratul longitudinal,cu ajutorul unei ''bucsi metalice'' cu diametrul mai mic cu 1mm.Se fixeaza bucsa oscilanta in degajarea locasului ei din bratul longitudinal,se ''preseaza'' cu bucsa metalica pana cand diametrul exterior al bucsii oscilante este simetric in ambele parti.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 2ngzvdh
Montarea.A se urma pasii invers de demontare.OBSERVATIE:Poza de catalog cu bucsile si codurile acestora,necesare puntii posterioare Opel Vectra B.
Tutorial semipunti multilink Vectra B 21jow92

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Bravo

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum