OpelArges
curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Va salut,

in urmatorul material aveti o prezentare referitoare la modul cum puteti verifica si curata sistemul de franare pe tamburi la Corsa C.





curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    Elemen12
curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    Elemen11
curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    Sistem10
curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    Dimens10

In speranta ca va poate fi de folos, va doresc o zi cat mai placuta !

Cu stima, Claudiu.

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Bravo baieti , un tutorial foarte bine facut .
Noroc ,ca v-am trezit eu , ca altfel nu mai faceati astazi .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Offtopic : Am vorbit cu Stefan si nu ne mai cumparam ceasuri desteptatoare. Daca te avem pe tine e ok. Maine la cat ne trezesti? Mori de ras

Cu stima, Claudiu.

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Salut Ştefan şi Claudiu !
Bun tutorial! Vreau şi eu să ajut prin câteva completări - utile cred:
1. Pe maşina aia nouă faceţi voi verificări ? Deobicei saboţii de frâna au o durată de viaţă în jur de 100.000km şi când şi-au trăit traiul apare acel neplăcut hârjâit la frânare care dă startul schimbării lor.
2.Vă cred că e frig afară, dar dacă vă apucaţi de curăţenie de sărbători la tamburii maşinii să nu mai folosiţi pentru curăţare diluant. Vă recomand să faceţi puţin efort material şi să cumpăraţi spray de curăţare frâne care spală toata mizeria depusă fără cel mai mic efort şi nu atacă protectorii anti-praf (cei doi din cauciuc) ai cilindrului receptor. Ştefan eu mai am o jumătate de tub de astfel de spray de care sunt foarte mulţumit. Dacă vrei ţi-l dau să-l foloseşti la un schimb de plăcuţe de frână să vezi ce minuni face (e şi volatil şi curăţă super) şi îmi confirmi sau nu utilitatea lui.
3.Tamburul se extrage deobicei nu cu două şurubelniţe, ci cu un dispozitiv tip flanşă care se montează chiar pe tambur cu prezoanele roţii iar în centru are un şurub care se reazemă de fuzetă şi prin rotirea sa asigurâ o extragere a tamburului uniformă şi uşoară. Aici am un link către un astfel de dispozitiv universal.
4. După operaţia de curăţire efectuată mai trebuie să luaţi nişte unsoare (vaselină) rezistentă la temperatură (300 grd) şi să aplicati puţină unsoare pe fiecare reazem al saboţilor pe platoul de frânare. Adica fiecare sabot se reazămă de platoul de frânare în trei "puncte" suprafeţe care sunt şi suprafeţe pe care sabotul glisează la frânare. Ar fi în total 6 locuri unde se aplică puţină unsoare (nu excesiv). Astfel depărtati uşor sabotul de platou (prin tragere cu mânuţa) şi aplicaţi unsoare cu un vârf de şurubelniţă. Lipsa acestei unsori duce la apariţia scârţâitului la franare - un scârţâit scurt şi foarte neplăcut.
Cu acestea fiind spuse vă doresc ca Moş Nicolae să vă aducă daruri frumoase !

Despre modul cum putem pune un link pe forum gasesti Aici
Edit by Lion

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Nu am timp sa-ti raspund intru la munca ,ai cumva impresia ca avem noi service la coltul blocului, ok toate aceste tutoriale se doresc a fi constructive si cat mai aproape de ceea ce avem noi prin curtea blocului,nu dorim sa fim high tech, nu avem bani si daca aveam, nu aveam Opel sau poate pe langa masinuta asta, aveam si alte marci si nu le faceam la coltul blocului,in concluzie, da, sunt suparat,pe acest raspuns,deoarece se atrage atentia ca si cum noi am fi niste idioti,scuza-ma Sorine, dar nu vrem sa fim superiori unii fata de ceilalti,iritarea cea mai mare vine de la acea scula prezentata in filmulet,daca ai asa ceva, ne-o poti imprumuta si noua,serios nu ne-am propus sa facem tutoriale pentru service-uri,daca nu ai acea scula de extractie a la carte,cu ce extragi,nu cu doua surubelnite ?
Diseara am sa expun procedura de service,aici, sa vedem ce rau am facut noi in verificarea/curatarea asta ?

Inca o data exprimarea pe forum este lipsita de viata,exprimarea trebuie sa fie cat mai clara si fara a da nota interpretabila asa cum am facut-o eu,stiu ca ai vrut sa fie constructiva dar am vrut sa-ti dau un exemplu de un posibil raspuns,la ceea ce a fost expus,toate cele bune, este ok ,multumim de completari.

Cu respect

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Stefan - acel link catre dispozitivul ala universal l-am gasit cautand rapid pe Google fara intentia de a arata ce scule smechere au unii (nu eu) - si din viteza pentru ca eram la serviciu. In ce priveste un dispozitiv de extractie mai rudimentar - cred ca am ceva pe la tara in baraca mea de scule dar trebuie usor adaptat pentru Opel (era pentru Dacia) - ti-l fac cadou pentru ca nu am atatea truse de scule cate ai tu si ce am este relativ invechit. Am mai dat multe alte dispozitive cadou la vecini sa se bucure de ele pentru masinile lor. Nu am explicat de ce e nevoie de dispozitiv in ideea ca se intelege ca e nevoie de un dispozitiv pentru a evita distrugerea rulmentului, fuzetei sau indoirea platoului de franare. Daca zici ca ai procedura service Opel sunt curios sa o vad si sa mi-o insusesc. Da-o in colo de scula dar vreau sa pun viata in tutoriale si sa vad ca ceea ce se face langa bloc, fara bani multi, se face foarte bine sau cel putin mai bine decat la un service unde dai spaga si nici nu respecta nimeni vreo procedura. Unde lucrezi sunt convins ca esti un om riguros. Ca un om riguros trebuie sa pastrezi aceeasi nota si in tutoriale pentru ca "a la carte" se poate si in fata blocului. Tu crezi ca oamenii cu bani si masini smechere repara masinile la service ? Hmm. o fac pana in clipa cand trebuie sa inlocuiasca componente majore si scumpe cu pret de manopera pe masura, moment in care scapa de acele masini si isi iau altele noi.

Rau sper sa nu fi facut la masina, tocmai de aceea am adus completarile. Stii legea lui Murphy "Daca ceva functioneaza, nu-i bine sa-l repari."Very Happy

Si daca tot am intervenit cu completari mai adaug ca si tamburul se poate curata cu o perie de sarma, de rugina si resturi de vopsea si se poate vopsi cu vopsea de sobe (rezistenta la temperaturi mari) sau vopsea spray echivalenta. Asta asa pentru estetica masinii.

Daca va supar nu-i bai eu nu ma supar, pentru ca daca ma supar ...........



imediat imi trece. Wink



curatare - Tutorial verificare curatare sistem de franare spate Corsa C    582313

-Eu unul nu am si nici nu am auzit de vreun motor de cautare gogule.
-2. Va rugam sa evitati folosirea de prescurtari SMS , CHAT si alte greseli gramaticale.
3. Nu scrieti cu litere mari,asta in limbajul forumului inseamna ca tipi.
- Acestea din urma sunt extrase din regulamentul forumului pe care observ ca nu prea te-ai ostenit sa-l citesti
Edit By Lion

Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
tutupiciu, poate ca ai dreptate, dar acestea sunt posibilitatile. Acele surubelnite nu se folosesc. Noi le-am folosit pentru a ne ajuta sau pentru ca desfaceam pentru prima data acel model de tambur. Ceea ce nu stiam (eu) era faptul ca trebuia foarte bine slabita frana de mana si cablul acesteia. In aceasta situatie in care se slabeste foarte bine cablul de frana de mana, nu mai este nevoie nici de surubelnite, nic de presa, tamburul iese pur si simplu.
Am folosit si acel spray de care vorbesti, dar cred ca diluantul nu a cauzat nicio problema. Acum ceva ani in urma nu exista spray-uri si se folosea tot felul de solutii, plecand de la benzina sau diluant pentru curatire si degresare, la lichid de frana pentru degripare si masinile mergeau "brici". Acum ne-am emancipat...nu mai functioneaza masina pentru ca i-am dat cu diluant sau...
Daca aveam bani schimbam dispozitivul de la roata cu totul cu rulment, cu fuzeta, cu sabot, cu cilindru, cu senzor de ABS, ...de fapt daca ma gandeam mai bine schimbam masina cu totul.
Multumim pentru aprecierile facute ! Service Haios

Cu stima, Claudiu.

Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Ce discutam noi Claudiu ?

Lion - Multumesc pentru regulament - incerc sa-mi fac timp sa-l citesc pentru a incerca sa nu te mai dezamagesc. Imi pare foarte rau ca te-ai suparat. Te rog sa nu-mi dai ban . Maine e Mos Nicolae.

Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Deviem de la subiect , nu trebuie sa devenim prea tehnici . Aici este expus un tutorial care ne arata cum putem sa facem o lucrare relativ simpla , in regim propriu , in spatele blocului . Cred ca era suficient sa le multumim baietilor care au facut aceasta treaba si s-au straduit sa ne arate si noua .
Datele tehnice sunt bune , nu ma intelegeti gresit , dar ele au sectiunea lor in forum . Cine vrea sa studieze poate sa citeasca acolo .
Cum vad eu lucrurile : vad un tutorial despre cum au facut altii o lucrare , ma hotarasc sa o fac si eu , ma uit foarte atent cum au facut ei , citesc informatia tehnica adecvata , compar si apoi fac si eu cum consider ca e mai bine .
Asa cum s-a procedat aici se poate face la fiecare tutorial din acest forum , ceva de genul : " acolo ai folosit o surubelnita , trebuia sa folosesti o pana de textolid " , " acolo ai strans surubul la mana , trebuia sa folosesti o dinamometrica proaspat calibrata " si asa mai departe , nu am mai termina niciodata nimic , am discuta in contradictoriu mult si bine .
Apoi sa fim sinceri , nu cred ca in service-uri se respecta toate aceste metode , poate doar in Germania .
In concluzie , aveti date tehnice care prezinta alte metode decat cele folosite in tutoriale , postatile in link-uri cu documentatii utile , nu le postati in cadrul tutorialelor .

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Bravo Voda ! Vrem sa vedem inca vreo 20 de postari de la membri nostri pe acest subiect ! Asa se face ceva bun si util pentru toti !

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Si un alt tutorial unde Vizitator nu ar mai fi avut ce critica. Haios

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Vizitato

Anonymous
Vizitator
Salut !
Tot mai e ceva de adaugat. Nu poarta manusi. Wink
Cu respect,
SorinSimion

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Mori de ras Imbratisare

Nu mai spun nimica,ce sa mai spun, oricum acuma trebuie sa intelegem ca materialele expuse aici, sunt de un real folos pe langa toate polemicile constructive sau cu un final constructiv,avute.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ionutzrazvy

ionutzrazvy
Senior +
Senior +
SorinSimion ai mereu de adaugat ceva la orice. Vrei tu sa ai ultimul cuvant.
Tine-o tot asa cu remarcile astea constructive ca is bune.
Bafta.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum