OpelArges
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

bluecorsa-PDG

bluecorsa-PDG
VIP
VIP

De la inceput spun ca nu am foarte multe poze pentru ca nu am avut pe nimeni care sa ma ajute si dupa ce m-am murdarit de negreala si in gura, ca sa zic asa numai de poze nu imi mai ardea mie, si oricum din cauza pozitiei nici poze nu se pot face cu piesele montate. Incerc sa explic cat se poate de detaliat.

Materiale necesare: set chei torx(neaparat biti) care se cupleaza la un cricket, cleste papagal pt coliere,surubelnita cu biti, o cheie multifunctionala,un spray WD40, 2litri de benzina, 2 litri de decarbusolv, un lighean, o pensula, o periuta de dinti, multe carpe si rabdare.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_htv2odedh_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_zkx0vdk_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_lqpfnderq_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_eeeb7bjid_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_zseea0en_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_c37wol5l8_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_irj3fi4wn_th
In primul rand se desface borna de plus de la baterie, ca eu mi-am dat seama tarziu si am dat la masa cu electromotorul, se poate arde ceva, si capacul de la motor, cel pe care scrie ecotec, prin tragere in sus de el.

Se incepe cu demontarea filtrului de motorina cu tot cu suportul sau, pentru asta se desfac cele trei conducte de motorina cuplate la filtru, (fiecare conducta are cate doua clapete care trebuiesc impinse simultan si apoi prin tragere de conducta) se desface mufa electrica de pe filtru si se scoate filtrul prin ridicare.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_twvm9ppt9_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_n1jl8muwg_th
Se desfac cele 2 piulite care tin suportul de la filtrul de motorina si clipsurile care fixeaza conductele si cablurile de suportul filtrului, dupa aceasta operatiune trebuie sa iasa suportul filtrului, daca nu are loc de vasul de expansiune se desface clema metalica situata in dreapta vasului de expansiune cu o surubelnita prin fortare pana sare, ( fiecare o desface cum crede de cuviinta) apoi se poate misca vasul si se scoate astfel suportul filtrului.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_f0zgtlfq5_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_tzdrbbmqp_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_yp2cnf4bd_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_xhmpfxaz4_th
Se scoate mufa de la egr, mufa de la senzorul de presiune aer admisie si daca se considera ca incurca si alte 2 mufe de la rampa comuna de injectie, are mufe in ambele capete, eu le-am scos pe toate.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_f5atlpwr7_th
Se desface colierul de la furtunul de aer, cel de dupa debitmetru, se urmareste traseul furtunului si se desface furtunul care duce gazele de carter si cel din capul distributiei.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_k3gn615e7_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_yzlb9kc_thcuratare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_mocl2td5j_th
In locul lasat liber de filtrul de aer se observa furtunul de turbo care se conecteaza la galeria de admisie prin 3 suruburi torx, se desfac acestea si se departeaza bine furtunul, eu am desfacut inca un surub care tine acest furtun apropiat de motor, e situat undeva sub ecu si mai spre stanga.
Apoi se desfac cele 3 suruburi tot torx care tin electromagnetul egr-ului si se scoate acesta afara. Imediat sub electromagnet se observa 3 furtune cam de 15 mm diametru, primul care e fixat printr-un colier de unica folosinta pe care l-am distrus si inlocuit ulterior, aveti grija ca de aici curge antigel, eu am infundat teava pe care se cupleaza furtunul cu o carpa, se observa ca celelalte 2 furtune au coliere care se desfac cu un cleste papagal, eventual pt facilitarea pozitiei se roteste furtunul pe teava pana ne convine pozitia. Clestele e bine sa aibe o coada mai scurta din lipsa de spatiu.
Se observa ca in spatele galeriei de admisie se conecteaza la aceasta un record flexibil metalic imbracat intr-o tesatura cred ca de azbest, se desface colierul de fixare se departeaza conducta si se observa o garnitura metalica de forma circulara.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_7gim0wduh_th
Urmatorul pas e desprinderea egr –ului de pe motor prin desfacerea celor 2 suruburi lungi si a unui surub scurt situat undeva deasupra electromotorului, se cauta tija metalica care tine egr impreuna cu cele 2 suruburi lungi pe care tocmai le-am desfacut si in partea de jos aceasta se prinde de motor printr-un surub scurt pe care il cautam. Eu am folosit pentru a vizualiza zona o oglinda potrivita, circulara de 15 cm diametru, am introdus-o pe deasupra motorului in spatele admisiei si asa am vazut cum sta treaba pe acolo, in rest foarte mult simt tactil.
Dupa desfacerea acestor trei suruburi ar trebui ca printr-o rotire intr-o pozitie corespunzatoare sa poate fi scos intregul ansamblu al supapei egr prin locul lasat liber de filtrul de aer. A se avea grija de garnitura situata intre egr si motor, de unde s-au desfacut cele 2 suruburi lungi.
Dupa ce s-a scos egr-ul afara, se observa ca intre corpul valvei propriu zise se gasesc 3 suruburi torx, se desfac si acestea si se recupereaza garnitura metalica.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_gjzucs6de_th
Urmeaza curatarea egr-ului asa cum poate fiecare mai bine, cu decarburol, cu benzina, pana considera ca e suficient, se verifica prin suflare etanseitatea pistonasului, functionarea acestuia, precum si desfundarea racitorului de gaze.
Dupa curatare se asambleaza cele 2 parti ale ansamblului egr si se trece la curatarea admisiei.

Mentionez ca e pacat daca se desface egr sa nu se desfaca si admisia, cea mai multa mizerie e in admisie si aceasta nu se poate da jos decat dupa ce se demonteaza egr.
Pentru demontarea admisiei se desfac toate accesoriile fixate pe aceasta, cabluri, furtunul gros de aer ce vine de la debitmetru precum si joja de ulei.
Se scoate senzorul de presiune, acesta este fixat intr-un singur surub. E foarte scump si e mai bine sa-l scoateti acum sa nu-l loviti ca oricum si acela e super jegos deci se curata si acela cu wd40.
Se trece la desfacerea propriu zisa a admisiei de pe motor prin scoaterea suruburilor torx T45. Sunt un numar de 5 suruburi lungi in partea de sus si 4 scurte in partea de jos. Dupa ce s-au scos si acestea, daca nu v-a mai ramas ceva prins de admisie, se verifica foarte bine sa nu fortati cumva, se scoate cu grija si aceasta si se trece la curatarea ei cu benzina, spray si decarburol. Aici este cea mai multa mizerie.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_o4hv8hqoc_th
Pentru o curatare eficienta se scoate “ tulumba” care introduce gazele in admisie prin desfacerea celor 2 suruburi vizibile si se recupereaza garnitura de cauciuc.
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 16770_gjzucs6de_th
Eu am curatat cu foarte mare atentie si orificiile din blocul motor care fac legatura intre admisie si cele 8 valve de admisie ale motorului. Atentie mare sa nu cada mizerie in cilindrii ca apoi nu mai vrea sa porneasca si sa nu bagati spray sau alte substante acolo. Oricum dupa ce remontati totul si porniti motorul e bine sa incalziti la temperatura de functionare si o forja de cativa km poate chiar 10-15 la 3500-4000 rpm sa sara toata mizeria de aici. Nu va fie mila ca doar asa o sa scapati de o astfel de munca de curatat egr si admisie pe viitor.
Dupa ce s-a curatat si admisia, se remonteaza cu mare atentie la garnituri.
Se trece la montarea egr si a tuturor componentelor in ordine inversa cu mentiunea ca la prinderea egr pe motor se fixeaza cateva filete fiecare surub, deci nu se strang pana la final ca apoi nu mai nimeriti gaura la celelalte, e foarte greu de fixat pt ca nu se vede absolut nimic, totul se face pe pipaite. O mare atentie sa nu inversati furtunele de antigel sau sa va ramana ceva nemontat ca trebuie sa desfaceti iar si e crima.

Se curata senzorul de presiune si se monteaza si acesta.
E bine sa aveti 1 litru de antigel pentru completare, cu toate ca daca se infunda furtunul de care am zis nu se pierde aproape deloc.
Deasemenea eu nu am demontat electromotorul, toata operatiunea facandu-se pe deasupra motorului si fara rampa, nici nu e nevoie de aceasta.
Se porneste motorul, e posibil sa porneasca mai greu, si se cinsteste fiecare de reusita, bineinteles dupa forja recomandata.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT Well_d10

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

bluecorsa-PDG

bluecorsa-PDG
VIP
VIP
Salutare! Azi am lucrat la masina lui SbVampire. Am curatat egr, galeria de admisie,separatorul de ulei si am schimbat becurile de la faza lunga la faruri cu lupa (Corsa C din anul 2004). Postez cateva poze pentru completarea tutorialului cu aceasta tema:
curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT Dsc00585

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 41226883

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 47398588

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 43851828

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 74846460

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 28600180

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 45018919

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 51681877

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 70134187

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 18026170

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 74840859

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 32047790

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 13498601

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 45816051

curatare - Tutorial de curatare EGR si admisie la motorul Z13DT 94814793

Operatiunea a durat de la ora 8:00 pana la ora 14:00. Materialele necesare sunt cele enumerate mai sus.
Impresiile de dupa curatare speram sa le scrie colegul SbVampire.
Cu stima, George!



Ultima editare efectuata de catre bluecorsa-PDG in Sam Mar 26, 2011 8:43 pm, editata de 1 ori

Sus

SbVampire

SbVampire
Membru inactiv
Membru inactiv
Salutare! Impresii numai bune ! Masina trage mult mai bine , nu mai am
nici un fel de probleme cu ea acum. Am facut plinul sa vad ce consum am
acum, o sa va tin la curent.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Bravo un gest demn de OpelArges.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

voda

voda
Moderator
Moderator
Domnilor ... , respectele mele !
Service

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

ksper

ksper
Senior TOP +
Senior TOP +
Foarte bun.Felicitari.

https://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

ebz

ebz
Moderator
Moderator
Sa speram in continuare ca si alti colegi vor face cel putin la fel de mult pentru cei care au nevoie de ajutor! Respectele mele, Bluecorsa-PDG! Nota 10
Cu stima, Claudiu.

Sus

bluecorsa-PDG

bluecorsa-PDG
VIP
VIP
Multumesc pentru aprecieri, baieti! In limita cunostintelor si a timpului voi fi dispus sa ajut in continuare pe cei care au nevoie. Cu stima, George!

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum