OpelArges
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

OpelArges
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Servic10

Bine ai venit in forumul OpelArges, speram din toata inima sa ramaneti placut surprins de forumul nostru.Multumim pentru atentia acordata si nu uita, OpelArges este aproape de sufletul tau.
OpelArges
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Vacanța Esoterică
Help5S LooK

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Inspirat de modificarea facuta de un coleg opel , de cateva luni am tot cautat o posibilitate sa trec la sistemul de franare cu discuri pe spate. Acest sistem de franare s-a montat doar pentru Corsa C GSI. Nu neaparat pentru franare mai buna, doar pentru aspect.

Conversia se poate face in 2 moduri:
1. se schimba puntea cu totul, luata de pe o Corsa C GSI, impreuna cu cablul franei de mana;
2. se schimba doar componentele de la fuzeta pana in roata, puntea ramane pe loc, pentru motorul de 1.4.

Metoda 1 se poate aplica pentru motorizarile de 1.0, 1.2 fara pachet de drumuri grele, la diesel nu stiu, depinde de punte, daca e modelul de pe 1.8. Surubul de prindere al amortizorului poate fi de M10, va trebui sa schimbati si amortizoarele pentru M14. Trebuie verificat de fiecare.
Metoda 2 se poate aplica doar pentru motorizarea de 1.4 sau toate celelalte motorizari cu suspensie de drumuri grele.

Ferm convins ca am sa merg pe solutia 2, am incropit o lista din EPC4 cu preturile aferente. Care la total au dat o suma prohibitiva. Cel mai greu de gasit in dezmembrari e fuzeta. Restul pieselor se pot gasi si aftermarket. Dar sa incepem:

- fuzeta dreapta cu abs, cod GM 9196296, pret bucata € 118.27,  1 bucata; (poza arata mai multe componente)
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Urb9
- fuzeta stanga cu abs, cod GM 9196295    , pret bucata € 118.27, 1 bucata;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Urb9
- kit reparatie cu rulment, piulita si capac protectie praf, cod GM 9196298, pret bucata € 237.58, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 144711
- generator impulsuri punte spate abs, cod GM 9156203, pret bucata € 15.05, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 0900266
- aparatoare discuri punte spate, cod GM 9156910, pret bucata € 11.32, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Jkbo
- suport furtun frana catre etrier, vine montat pe aparatoare discuri spate, cod GM 9191261, pret bucata € 4.78, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Fc08
- surub hexagonal, M8, pentru suport furtun frana etrier, cod GM 11102001, pret bucata € 0.33, 2 bucati;
- suport plastic pentru cablaj abs, cod GM 9191642, pret bucata € 0.71, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Hbbf
- clema fixare furtun frana etrier, cod GM 90498320, pret bucata € 0.65, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Obok
- suport plastic pentru cablaj abs, vine fixat pe furtunul frana etrier, cod GM 90374504, pret bucata € 2.42, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Yhif
- etrier dreapta, cod GM 9200128, pret bucata € 198.97 , 1 bucata;
- etrier stanga, cod GM 9200127, pret bucata € 198.97, 1 bucata;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Bfr5
- flansa etrier dreapta, cod GM 9200130, pret bucata € 100.01, 1 bucata;
- flansa etrier stanga, cod GM 9200129, pret bucata € 100.01, 1 bucata;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Opho
- set placute frana, cod GM 9200132, pret set € 79.00, 1 set;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Dpe5
- disc frana 240x10, cod GM 9196592, pret set € 176.06, 1 set;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 0x6s
- surub prindere disc, cod GM 11093893, pret bucata € 0.33, 2 bucati;
- suport cablu frana de mana, partea stanga, cod GM 13129996, pret bucata € 25.85, 1 bucata; codul este de la tigra B si se potriveste cu cablul de frana;
- suport cablu frana de mana, partea dreapta, cod GM 13138604, pret bucata € 12.37, 1 bucata; codul este de la tigra B si se potriveste cu cablul de frana;
- cablu frana de mana stanga, 1427 mm, cod GM 13138929, pret bucata € 58.71, 1 bucata; eu am luat aftermarket pentru punte de tigra B 1.8, Triscan 8140 24199, 1426/756+307 mm
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 3imb
- cablu frana de mana dreapta, 1149 mm, cod GM 13138930 , pret bucata € 33.84, 1 bucata; eu am luat aftermarket pentru punte de tigra B 1.8, Triscan 8140 24198, 1143/307 mm
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2gql
Cablurile de frana de mana trebuie masurate de fiecare, eu mi-am luat gresit un set! Depinde de suportul de pe punte si sunt multe variante!
- furtun frana etrier, cod GM 9191264, pret bucata € 26.64, 2 bucati;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C B57c
- vaselina, 3G, cod GM 9163321, pret folie € 1.70, 1 folie;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Tfx9
- pasta blocare, 50 ml, cod GM 90542117, pret flacon € 13.16, 1 flacon;
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 8pwi
- surub fuzeta - punte, cod GM 24400619, pret bucata € 0.68, 8 bucati;
- surub flansa etrier catre fuzeta, cod GM 93175488, pret bucata € 2.74, 4 bucati;
- surub prindere suporti cabluri frana de mana, pentru partea dreapta si stanga, cod GM 11102031, pret bucata € 0.74, 4 bucati;
- teava frana pentru sistemul de etrier pana la caroserie, nu se gaseste cu cod GM, doar 93171004, teava 4.75mm la 10 metri, € 6.44 metrul si cuple cod GM 90576008, 4 bucati, € 3.11 bucata

Total aproximativ € 1933.69, cam mult pentru o punte cu discuri cu piese originale.

Avand in vedere pretul total, am cautat in paralel si componente mai ieftine, cat si o punte completa. Care punte poate fi de Corsa C, dar se pare ca si de Tigra B (am verificat in EPC4, e acelasi cod).
Pe ebay nu am gasit decat un vanzator in Germania, dorea minim 400 eur pe punte completa, la licitatie, sau 600 eur cumparare pe loc. Plus ridicare de la fata locului.
Dar, am avut noroc si am gasit la dezmembrari o Tigra B lovita in fata. Am vorbit rapid cu omul, a zis ca vrea 250 de eur pe punte completa, impreuna cu amortizoarele (nu eram sigur de marimea surubului, asa ca am luat-o toata). Si de azi dimineata, puntea e in debara, trebuie pregatita pentru montaj. Dar am de schimbat placutele de frana, comandat TRW pe ebay, trebuie schimbat cablul de frana, protectiile de cauciuc sunt coapte. Dar nu le schimb noi pana nu ma asigur ca acest cablu poate fi functional pe masina, (dimensiuni, reglaje, etc.). In Haynes am inteles ca puntea nu se schimba asa, plug and play, mai trebuie sa ai grija si la pozitia de montaj si inca 2 lucruri care nu le-am inteles inca.

Doresc sa schimb puntea, in acelasi timp sa instalez si abs-ul, si senzorul de regaj inaltime faruri. 3 in acelasi timp. Sper sa pot face cat mai multe poze si sa le pun aici. Tutorial video nu o sa fie posibil, e destul de mult de munca.



Ultima editare efectuata de catre liviu2004 in Sam Iun 29, 2013 11:22 pm, editata de 4 ori

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Foarte interesant si multumim frumos pentru detaliile expuse asteptam cu nerabdare pozele si eu vreau sa fac acest lucru la Corsica.

Cu respect

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Deocamdata am doar o poza, cu puntea asteptand o decizie.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1zp1o1z

Astazi am luat o decizie, nu voi schimba puntea cu totul, nu am capre pentru masina, nici cric hidraulic sa ma ajute sa o pozitionez la 100mm inainte sa-i strang suruburile. Drept pentru care merg pe planul B care ar insemna asa:

- ridicat masina la o roata, scos roata;
- desfacut surub amortizor (stie cineva ce numar e la cheie? e ceva mai mare de E18, trebuie sa cumpar o tubulara), ridicat amortizor sa nu stea in drum;
- desfacut capac rezervor lichid frana, pus folie plastic, strans capac la loc (pentru a minimiza scurgerile de lichid frana);
- desfacut furtun hidraulic pentru frana, partea dinspre caroserie;
- desfacut doua suruburi de la suportul de cablu frana de mana si furtunul hidraulic;
- declipsat conducta de frana de pe punte;
- desfacut 4 suruburi de la fuzeta, loc este pentru ca amortizorul sta ridicat;
- scos tot ansamblul cu tambur si lasat jos sub masina, inca este tinut in cablul de frana de mana;
- montat ansamblu cu disc, in ordine inversa;
- procedat la fel pe cealata roata;
- scos folia de la rezervor;
- in acest moment ar trebui sa am discurile montate, mai putin cablul de frana de mana, trebuie scos de la maneta cel de tambur, montat cel de discuri, scos tamburi de sub masina;
- pozitionat cablu abs si senzor nivel;
- aerisit frane.

Ca sa ma pot apuca de toate cele de mai sus, trebuie sa comand toate suruburile noi (6 pe fiecare parte) plus pasta de blocare (pana acum tot ce am demontat de pe punte are pasta de blocare albastra, cred ca originala) si lichid de frana, minim DOT4.

Puntea de pe masina are urme de rugina puternice. Drept pentru care, puntea ramasa, vreau sa o curat bine si sa o vopsesc. In momentul in care prind un elevator la un service, o voi monta.



Ultima editare efectuata de catre liviu2004 in Lun Apr 15, 2013 12:22 am, editata de 3 ori

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Ce sa mai vorbim, este ceva de munca sper sa poti face cat mai multe poze in detaliu o sa revin si eu cu ceva materiale sa-ti fie de folos desi sunt convins ca esti documentat foarte bine.

Multumim pentru informatiile oferite.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Cel mai mult m-ar ajuta poze pentru cablajul ABS. Nu gasesc foarte multe pe internet, as putea sa-mi fac o idee la fata locului cum vine traseul, dar o sa-mi ia mai mult timp. Mersi. Am promis de la sotie sa ma ajute cu camera foto, poate si video.

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Un mic update. M-am sucit. Adica, decat sa muncesc de doua ori, sa pun discurile pe puntea existenta, sa reconditionez puntea ramasa, apoi sa fac iar schimbul, am decis sa aman putin montajul si sa fac totul cap-coada.

Pus mana pe telefon, tras cateva poze sa-mi aduc aminte cum sa pun toate piesele astea inapoi. Pus mana pe cheie, facut puntea "bucati", dusa in curte si la frecat cu Cif si apa. Lasat sa se usuce, vizitat magazin de biciclete si auto, cumparat spray vopsea neagra mata, spray Plasti-Dip (un fel de cauciuc la spray), spray vopsea neagra mat rezistenta la 800 grade celsius. Intors acasa, dat cu spray vopsea, lasat uscat, spray cauciuc, lasat uscat, spray vopsea.
Aparatoarele de la discuri le-am scos in seara asta, acelasi tratament, Cif si apa, uscat, vopsit negru mat (cea de 800), lasat 1 ora la soare, 30 minute la 160 grade in cuptor. Facut blat, sa nu vada sotia, aerisit bine bucatarie.

Intre timp, comandat pe net cheie dinamometrica 20-200Nm, toate suruburile de la etrier (am uitat de 2 buc.), 2 suporti de plastic pentru conducta frana, sub punte, le-am facut bucati cu ocazia demontarii puntii, plasticul era foarte casant, bucse punte (nu le schimb acum dar sa le am, cele de pe puntea inlocuitoare arata bine), suruburi noi punte si piulite, inele pentru arcuri, sub si deasupra, 2 amortizoare Sachs, cu tot ce mai trebuie la ele, bucse, piulite, etc. Plus 2 furtune de frana (la ..., trebuiau 4, asta e, le schimb putin mai tarziu), plus cablurile de frana, marca ATE, vedem ce-o fi cu firma asta, m-am riscat la lungime si m-am luat dupa EPC4. Plus niste cleme de plastic care in EPC apareau pentru discuri spate, vedem daca trebuie sau nu.

Deci lista din primul post va fi revizuita, sunt cateva greseli. Cateva poze:

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2vd0e2w spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Mb4dmw spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2gtufpy spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Opzp0w spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1dyq1g spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2dbqqok spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C V3dm5d spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2ze9fmp spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C K33z80 spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Rua81v spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1zdxifs spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2872is6 spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 20poghc spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2n8wzya spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2vmud91 spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Viihwj spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2qatul3 spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 20z4f3q spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Szv71j



Ultima editare efectuata de catre liviu2004 in Lun Apr 22, 2013 11:23 pm, editata de 1 ori

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Super adevarat,un adevarat pasionat de Opel.

Si sa stii ca marca ATE este foarte ok si pe deasupra este agreata de Opel.

Cu respect

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Am reusit sa demontez etrierii, suportii lor, discurile de frana si suportii de la cablul de frana de mana. Ieri seara am frecat cu cif si apa la etrieri si suportii lor. In seara asta am trecut la vopsit. In ultima poza vopseaua e data proaspata. Altfel, cand se usuca, vopseaua este mata. As vrea maine sa vopsesc si partea centrala a discurilor, e cam ruginita treaba pe acolo.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 15bk9h spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2u93lzc spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 4ilfyb spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2vngbit

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Foarte frumos inainteaza lucrarea,cu rabdare si cu pasi concreti.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
S-au aranjat si discurile cu putina vopsea. A ajuns si cheia dinamometrica.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 34hjlhh spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2bds3c

Am mai lucrat si azi la ansamblat puntea, urmeaza sa mai urc cateva poze aici.

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Cateva progrese si astazi, ar mai fi de pus 2 suruburi noi la un etrier,
de comandat alte cabluri de frana de mana, cele primite acum nu se
potrivesc si inca 2 furtune de frana, cele de la punte la tevile de pe
masina.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2vunigkspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Dy9kwwspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C I36wpxspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Ng92rpspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 350szr4spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 15qdsw2spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 200pue1spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 33c9j53spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 21abdyspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 250tv95spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Oi9c8wspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1jpv9vspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C B7azpcspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 21ln31yspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 23ib039spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Wvdcvdspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2wh18nospate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C I4fluaspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 33vyzagspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 53warbspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2zzj05vspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 34qabyospate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1e6seespate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2962hzospate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 33vnhtuspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 35kv86r

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Excelent,arata super totul.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Astazi au sosit cateva piese, un cauciuc sus la arc, suruburile si piulitele de la prinderea puntii de caroserie, 2 suruburi noi pentru un etrier, 2 cleme de plastic pentru sustinere conducta de frana pe punte, o bucsa pentru sustinere arc partea de jos, cele de pe masina sunt pur si simplu distruse, amortizoare noi Sachs. In seara asta puntea a zburat de pe masina. Maine sper sa pot scoate cablul de frana tot. Apoi sa incep reconfigurarea tevilor de frana pentru ABS, de scos regulatorul de presiune ..... si multe altele.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2pzwgftspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 14ihljtspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C N38aqfspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Ocltdspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1z2283aspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 10pd5k4spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Xllamaspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2zgzpfmspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C I3sx9vspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 28kufxgspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C R1x0zcspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2dvxj7spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2b38fqspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C F2q6i8spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 141vztspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 4si3yaspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C W0rypxspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Funm1z

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Astazi a zburat si regulatorul de presiune de la puntea spate. Cu tot cu tevile de frana. Am reusit sa scot si cablul de frana de mana, foarte greu de ajuns, trebuie putin tras de protectia la caldura deasupra tobei intermediare. Rezultatul a fost un surub rupt din caroserie, era foarte ruginit. Sper sa pot suda altul la loc, undeva intr-un service. Am scos din cutie tevile de frana pentru masini cu ABS, panica, care si cum vin montate?

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 6442gm

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Si astazi s-a lucrat putin la masina. Am schimbat pompa de frana si servofrana cu cea de la Tigra B. Nu e foarte greu de schimbat. Trebuie demontat asa: stergatoare, scos plasticul de sub stergatoare, ansamblul cu motor stergator. Teava de plastic de la servo se scoate cel mai usor prin ungere cu WD40 si inclinare repetata sa poata intra lichidul. Apoi tras sanatos cu 2 maini si iese in 2 pasi. Se mai scoate usor si mufa de la senzorul de nivel lichid frana. Pentru suruburile de la servo, e mai complicata treaba. Se scoate ornamentul de la genunchi sofer, sub volan, apoi ornamentul de la pedale. Am pus o poza cu ce schimb de chei se pot scoate piulitele, cu altceva pur si simplu nu ai acces. Sau poate asa e numai la mine din cauza cutiei automate, nu stiu cum arata la cutia manuala. Si cam atat, se da totul afara. Am pus cele de Tigra B la loc si am avut o surpriza neplacuta. Una din tevile de frana catre modulul ABS nu se potriveste la filet. Pompa de Corsa are un diametru filet mai mare catre fata masinii si diametru filet mai mic catre spatele masinii. Pompa de Tigra B are acelasi diametru mic la filete. Nici nu pot folosi teava de frana de la Tigra B pentru ca pompa de ABS e diferita si ca marime si ca orientare. Sunt intr-un punct mort. Imi trebuie teava noua si o trusa de bercluit. Unde le pot gasi de cumparat?

Puntea spate e absolut completa si gata de montaj. Bine, lipsesc niste chestii mici de metal, care ar trebui sa vina undeva pe placute dar am uitat sa le pun. Pentru semnalizare acustica cand sunt uzate placutele. Data viitoare le pun, daca aflu si pe unde s-ar monta. M-am dat putin in spectacol si am pus de forma amortizoarele, arcurile si flansele de cauciuc de deasupra lor. Cam asta e rezultatul. Din pacate in urmatoarele 4 saptamani nu sunt acasa, deci pauza de munca la masina. spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Icon_sad

Cablul de frana de mana marca Triscan m-a impresionat putin, mult mai calitativ decat TRW, aluneca mai bine si pare mai gros in carne. Desi ambele nu se compara cu cel original, unde GM are piese de metal, Triscan si TRW au piese de plastic.


spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 33ll2lzspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 241tpxwspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 1imt4yspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Mreh3ospate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 29fbi49spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Lgrd2spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 30dbdsispate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 31276rtspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C E182lhspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Dd0w01spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 30wmofospate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Mvjgydspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Nxltflspate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 2j72n9spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 5o9i68

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Bijuterie,fara comentarii.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Niky

Niky
Moderator
Moderator
Bravo, ma bucur ca inca mai sunt oameni cu adevarat pasionati de masinile lor.

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Sa reinvii topicul. Am fost plecat cu jobul, vreo luna si jumatate, n-am mai putut face nimic la Corsa. Astazi am reluat lucrarile, in plan am avut pregatirea contra-aripelor, pregatirea zonelor unde vin amortizoarele si arcurile. Era putina rugina in zona si nu suport sa o vad. Plus putina rugina intr-o zona sub masina. Pe scurt, am facut cam asa: spalat foarte bine zona, era mult noroi, praf. Am lasat sa se usuce, am prelucrat putin zonele cu rugina (cu un burete cu smirghel pe el), sters bine cu carpa. Am pus apoi pungi de plastic pe caroserie, sa nu gazez vopseaua. Am dat cu spray cu zinc in zonele cu rugina, am lasat sa se usuce, apoi am dat cu spray cu un fel de bitum, special pentru auto. Urmatorul pas ar fi sa fac aceeasi operatiune si sub masina, in zona spate, am cateva suruburi in atentie, plus zona unde sunt mufele de conexiune in masina. Cand este gata, nu mai am decat sa pun puntea spate, conectat furtunele de frana si cablul de frana de mana si o pot da jos de pe suporti.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C <a href= spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 5oq8
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C L9rq

 spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C O7iz
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Vedm
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Amkp
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Lyde
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Fmfv
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Ofk2
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C L312
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Kwfh
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C N1sg
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C D6cv
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Cj76
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 8mtt
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 9q0j
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Eoav



Ultima editare efectuata de catre liviu2004 in Sam Iun 29, 2013 10:07 pm, editata de 3 ori

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Ce spray cu zinc ai folosit ? O poza se poate ?

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Am folosit acest spray cu zinc.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Alu-zincspray

Si acest spray pentru protectie:
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Steinschlagschutz-500ml_02

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Imi cer scuze ca nu am formulat intrebarea completa ,te rog si un link de unde putem sa le cumparam serios, am ramas MASCA la cat de bine a putut iesi ,eu unul sunt foarte interesat.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Nu le-am luat din Romania, dar am vazut pe net ca se gasesc ceva foarte similar la Dedeman, spray Tectane cu zinc 400 ml, 19,15 lei, 90% zinc. Rezista pana la 500 grade Celsius. Aceeasi reteta.

Nu a iesit cine stie ce, ca nu am avut rabdare. Dar pentru cineva mai tipicar, poate iesi intradevar, ceva profesional.

Pentru sprayul negru, vad pe net unul de la OVER 4 SPS negru, 500 ml, 37 ron, 1000 ml, 41ron, grund protectie caroserie, lovituri de piatra, anticoroziv, antifonic. Dar merge orice solutie auto, chiar si cele bazate pe bitum de le poti da cu pensula.

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Ei bine, azi am comis-o, puntea e pe masina montata. Am crezut ca va fi mai greu de unul singur, dar n-a fost de speriat. Mi-a luat cam 4 ore, lucrat lejer si cu atentie, plus citit din TIS ce si cum. N-are rost sa povestesc aici, s-a respectat tot ce zice TIS-ul, s-au strans toate la cuplu. Atat ca a fost cheia dinamometrica lunga si mai greu de folosit sub masina. Nu s-au aerisit franele, mai am de montat tevile pe fata. La montajul cablului de frana cel mai usor e de lasat la o roata desfacut si montat sub maneta de frana prima data. La amortizor, am aflat ca trebuie sa ridic puntea in pozitia cea mai de sus ca sa pot prinde piulita in cap si sa o strang cum trebuie. Absolut toate suruburile s-au dat cu vaselina, am invatat de la un mecanic, ca sa poata fi desfacute mai usor data viitoare. Per total parca arata mai bine cu interiorul contra-aripei vopsit in negru.

spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C T26q
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 9195
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Ztfw
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 7zh8
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Dr9h
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C A9yo
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Flzg
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Rp3n
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C F9tw
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C O0wl
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Ych9
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Ck93
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C T34d
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 7yye
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Yxgr
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Qb8c
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C J80b
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C E8sb
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C P4qk
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C X8oi
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Qxtz
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C 06e2
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Lk2m
spate - Tutorial conversie la punte spate cu discuri Corsa C Bdj8

Sus

liviu2004

liviu2004
Membru
Membru
Am facut si proba de drum, vopseaua de pe discuri s-a dus repejor, frana de mana tine foarte bine, fara nici un reglaj suplimentar. Pistonasele lucreaza corect, aveam dubii la ele. Nici discurile nu bat. Mai ramane sa se pasuiasca placutele, in rest nu se mai aud scartaituri de la punte, arcuri sau amortizoare, e linistita zona acum.

De franat, franeaza la fel ca si inainte, cum ziceam, am facut toata treaba asta pentru aspect. Mai am de scos putin aer de prin tevi, am descoperit ca pot folosi opcom si comanda pompa ABS sa lucreze, poate aeriseste mai bine.

Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
O treaba de Nota 10.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum